Nekromanti Fråga till ALLA.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Naugs svar

Man tackar, man tackar *hatten av*Karaktären skapades för ca 1 1/2 år sedan och då såg han ut ungefär så, men jag kom på att han skulle vara mer intressant om jag gjorde honom MINDRE steorotypt ond /images/icons/grin.gif

Naug
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Naugs svar

Menar du att om en sanari INTE är glad, och att en Nekro INTE är glad, så tar dom ut varandra som dubbelnegationer ?
Ellar så kanske han har lite Kiriya blod i sig och är hur sprallig som helst? /images/icons/grin.gif
Skämt åsida, karaktären är gjord för ca 1 1/2 år sedan som SLP och är INTE glad, ganska så bitter, definitivt inte inåtvänd (så som han är odöd så har det åtgärdats), och alla som har träffat honom är jävligt säkra på att han faktiskt är.

naug
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Naugs svar

Karaktären är gjord för ca 1 1/2 år sedan...

Du vet inte hur skrämmande nära sanningen du är =), men jag ska inte säga FÖR mycket så som mina spelare kan läsa detta...

naug
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Naugs svar

Ner med Stereotyperna ! (vrålade Naug tills han blev hes)

Karaktären är gjord för ca 1/2 år sedan, och faktum är att han INTE går i svart. han går i rostbrunt. Om man letar (som faen) i Alv boken så kan man hitta vad färgen representerar.

naug
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
(Ej för Jake och Janus)

Grymt.. När jag börjar spelleda Warhammer Fantasy Roleplay så ska den första antagonisten vara en GENOMOND och GENOMGALEN narr, som manipulerar sin herre! Rahahahahahaaaaaaaaa! Mmmmm, jag föreställer mig en hemlig källare där han vill utföra sina sjuka expriment på rollpersonerna..
(Mina andra skurkar brukar vara mer nyanserade nämligen..)
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Nu tänker du säkert på själlösa odöda. En standard zombie lär inte ha några svindlande mängder VIL. Men den gamla vampyr fursten (typiskt besjälad odöd) lär vara ganska så envis när han vill. Om en 400 år gammal Sanari magiker har bestämt sig för att bli odöd så lär han inte tappa själen på vägen (det skulle ju bara vara dumt !).

Naug
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Menar du att sanarialven är död och sedan återuppstådd eller bara att alver lever länge?

Om han är

Odöd: Ganska bitter. Kallt och förutom det så känner han inget. Han har ingen känsel och smak. Han ser på magiskt vis och vill ha en levande kropp till varje pris. Hans syn på människor är kanske inte den bästa eftersom han troligtvis inte är särskilt social. Ej spelbar med andra spelare?

Alv: Vad som helst. De har ju värsta humörsvängningarna. Nekromantiker behöver inte vara onda. Isåfall är ju alla personer som grävde upp kroppar i vetenskapligt syfte på 13-1600 talet också onda.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Man tackar för dina synpunkter. Karaktären är sedan länge skapad (SLP) och jag ville bara få lite reaktioner från forumet.

Han är odöd på ett ganska så unikt sätt, och han är ganska så nöjd med sin halvt sönderade kropp, i alla fall tillräckligt nöjd för att försöka byta. Kan inte säga för mycket eftersom somliga av mina spelare snokar runt här en del. /images/icons/grin.gif



Naug
 
Top