Fråga om Cyberpunk 2077 (tv-spelet)

Franz

Aaddane eed ma waayo
Staff member
Joined
4 Dec 2010
Messages
7,925
Har en undran. Jag köpte Cyberpunk 2077 till PS4 när det var ihopkopplat såpass att det åtminstone var spelbart. Jag tyckte att det var ett helt okej spel, varken mer eller mindre. En del brister men en del småroliga grejer.

Jag har nu köpt en Xbox Series S och spelet finns på rea som varar i tre timmar till. Jag har hört folk säga att spelet blivit patchat och nu är milsvid bättre än när det släpptes.

Min fråga är, om man tycker att spelet när det släpptes var okej men inte mer, vad kommer man då att tycka om det patchade spelet? Och måste man köpa Phantom Liberty från början eller ska man göra det när man klarat huvudspelet?
 
Du kan spela hela spelet först. Diggar du upplevelsen så finns det mer av samma sak i Phantom Liberty.

Och jag håller med om tanken om CP2077 som "helt okej". Spel som jag tyckte var bättre är Witcher 3, Kingdom Come Deliverence och Red Dead Redemption 2.
 
Du kan spela hela spelet först. Diggar du upplevelsen så finns det mer av samma sak i Phantom Liberty.

Och jag håller med om tanken om CP2077 som "helt okej". Spel som jag tyckte var bättre är Witcher 3, Kingdom Come Deliverence och Red Dead Redemption 2.
Det blev ett köp. Stort tack för infon 😊

Om jag utgår från CP2077 till PS4 håller jag med om att det finns bättre spel i samma genre. Problemet för mig var att jag kände att det inte fanns så mycket att göra i staden, den kändes mer som en backdrop.
 
Tänk inte på spelet som ”open world” eller som ett ”framtids-GTA”, för det är det inte riktigt. Precis som du säger så är världen mest en bakgrund som uppdragen kan utspela sig mot.

Följ uppdragen istället och spela igenom main quests och side quests, de håller bra kvalitet på det stora hela.

Med det sagt så är inte spelet *så* mycket annorlunda efter patchar; strid är fortfarande sådär och perks/förmågor är fortfarande rätt meh.
 
Tänk inte på spelet som ”open world” eller som ett ”framtids-GTA”, för det är det inte riktigt. Precis som du säger så är världen mest en bakgrund som uppdragen kan utspela sig mot.

Följ uppdragen istället och spela igenom main quests och side quests, de håller bra kvalitet på det stora hela.

Med det sagt så är inte spelet *så* mycket annorlunda efter patchar; strid är fortfarande sådär och perks/förmågor är fortfarande rätt meh.
Jag håller med, när man väl gjort saken som skulle göras på en plats så "dör" den platsen. Så efter ett tag tappar staden sitt liv, det är inte som i RDR2 där det hela tiden finns liv och rörelse. Även om det är procedurellt skapat och inte speciellt djupt, så skänker det liv till spelet även under slutfasen.
 
Jag köpte spelet på rean så jag ska ge det en chans. Det är ju lite konstigt att skapa en hel stad om den bara ska vara en backdrop tycker jag. Kände samma sak när jag spelade LA Noir. Det var ett bra spel, men jag minns att jag ofta frågade mig vad meningen var med att skapa hela staden då den var så död. Varför inte skapa ”zoner” som man färdas mellan via en karta?
 
Jag köpte spelet på rean så jag ska ge det en chans. Det är ju lite konstigt att skapa en hel stad om den bara ska vara en backdrop tycker jag. Kände samma sak när jag spelade LA Noir. Det var ett bra spel, men jag minns att jag ofta frågade mig vad meningen var med att skapa hela staden då den var så död. Varför inte skapa ”zoner” som man färdas mellan via en karta?
Open World är ju kul. Men jag jag tänkte ofta när jag spelade CP2077 att de hade kunnat göra staden betydligt mindre utan att spelet hade blivit lidande, och hade de bytt en mindre karta mot djupare folkliv så hade spelet blivit bättre.
 
Open World är ju kul. Men jag jag tänkte ofta när jag spelade CP2077 att de hade kunnat göra staden betydligt mindre utan att spelet hade blivit lidande, och hade de bytt en mindre karta mot djupare folkliv så hade spelet blivit bättre.
För mig har open world alltid funkat bättre i teorin än praktiken. Jag gillade det i Shenmue 1 och 2, Zelda: Breath of the wild samt i Skyrim (som hade andra problem). Men annars känner jag att öppna världar oftast blir transportsträckor som tar tid i anspråk. Nyhetens behag slocknar och man reser genom den öppna världen lite som en sömngångare. Plus allt onödigt busy work som placeras ut i världen. Jag vill verkligen gilla konceptet open world men jag blir oftast besviken.
 
Back
Top