[Fotbollsmanager] WRNU-liga på Xperteleven

Jag har nu på tre säsonger förlorat totalt 2 hemmamatcher. Bägge mot Shaguliterna. Jag har alltså förlorat 2 av 3 hemmamatcher mot Shaguliterna.

Härmed deklareras rivalritet.
Vad heter det på fotbollslingo. Derby? Eller är det bara när lagen är från samma stad?

Jag har nu på tre säsonger förlorat totalt 2 hemmamatcher. Bägge mot Shaguliterna. Jag har alltså förlorat 2 av 3 hemmamatcher mot Shaguliterna.

Härmed deklareras rivalritet.
Vad heter det på fotbollslingo. Derby? Eller är det bara när lagen är från samma stad?

Ja, det är när lagen är från samma stad. I Stockholm t.ex. Djurgården, AIK och det där andra laget (Hammarhaj? Hummerbajs? @Basenanji hjälp till)

Eller ja, när det kommer till mindre städer är det väl rimligt att prata om derby om det är städer nära varandra. Västerås-Örebro är väl lite derbyaktigt (eller ja, skulle vara om det inte var så att VSK ligger stabilt i allsvenskan och ÖSK är på väg ut ur Superettan, eller vad tänker du @BiobunkerVII ?)

Well, jag får väl helt enkelt flytta Fantastikvallen till Marjura dårå, så det är officiellt derby.

Jag har så otroligt dåligt samvete över min frånvaro i det här spelet. Förlåt alla .

Säg till när ni känner er mogna att migrera till Hattrick, då är jag med!

Eller ja, när det kommer till mindre städer är det väl rimligt att prata om derby om det är städer nära varandra. Västerås-Örebro är väl lite derbyaktigt (eller ja, skulle vara om det inte var så att VSK ligger stabilt i allsvenskan och ÖSK är på väg ut ur Superettan, eller vad tänker du @BiobunkerVII ?)
det hänger väl i det fallet mer på stadsrivalitet i allmänhet, gällande fotboll specifikt brukar det ju också behövas en historia och Västerås har väl fortfarande färre säsonger i allsvenskan än Eskilstuna City och Sleipner?

Ja, det ligger väl något i det. Jag hatar Örebro i alla sammanhang. Krossa kexen och så vidare.
fattar vad du menar, Västerås är ju objektivt Sveriges fulaste stad (vilket ju infödda pajsare inte kan hållas ansvariga för) men om någon väljer att flytta dit är det ju så klart skäl för orosanmälan och eventuellt en rättspsykiatrisk undersökning.

Något vi är stolta över! 💚🤍💚
fast nä va?
myglar med när i historien det började sparkas boll på samma sätt som det myglas med Hammarby TFF och annat skit - i praktiken har ni gått från "skit i bussen bajen är bäst i alla fall" till att vara Sveriges svar på RB Leipzig. På riktigt lite pinsamt hur någon som höll på Bajsen på 90-talet fortfarande gör det.
Hammarby är det mest sönderkommersialiserade lag som finns i Sverige.

Last edited:
fast nä va?
myglar med när i historien det började sparkas boll på samma sätt som det myglas med Hammarby TFF och annat skit - i praktiken har ni gått från "skit i bussen bajen är bäst i alla fall" till att vara Sveriges svar på RB Leipzig. På riktigt lite pinsamt hur någon som höll på Bajsen på 90-talet fortfarande gör det.
Hammarby är det mest sönderkommersialiserade lag som finns i Sverige.
Haha, det enda jag ser här är att du vill va’ Hammarby! 💚🤍💚

Back