[Fotbollsmanager] WRNU-liga på Xperteleven

Jag har nu på tre säsonger förlorat totalt 2 hemmamatcher. Bägge mot Shaguliterna. Jag har alltså förlorat 2 av 3 hemmamatcher mot Shaguliterna.

Härmed deklareras rivalritet.
Vad heter det på fotbollslingo. Derby? Eller är det bara när lagen är från samma stad?

Jag har nu på tre säsonger förlorat totalt 2 hemmamatcher. Bägge mot Shaguliterna. Jag har alltså förlorat 2 av 3 hemmamatcher mot Shaguliterna.

Härmed deklareras rivalritet.
Vad heter det på fotbollslingo. Derby? Eller är det bara när lagen är från samma stad?

Ja, det är när lagen är från samma stad. I Stockholm t.ex. Djurgården, AIK och det där andra laget (Hammarhaj? Hummerbajs? @Basenanji hjälp till)

Eller ja, när det kommer till mindre städer är det väl rimligt att prata om derby om det är städer nära varandra. Västerås-Örebro är väl lite derbyaktigt (eller ja, skulle vara om det inte var så att VSK ligger stabilt i allsvenskan och ÖSK är på väg ut ur Superettan, eller vad tänker du @BiobunkerVII ?)

Well, jag får väl helt enkelt flytta Fantastikvallen till Marjura dårå, så det är officiellt derby.

Back