Nekromanti Fotbolls VM 2010

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Jag tycker ärligt att Spanien borde få några gula kort för frisyrer, frågan är om inte Piyols borde ge ett rött direkt och att han inte borde släppas in på plan förren han har klippt bort den blöta pudeln, då skulle kanske de börja spela bättre boll igen...

-Gunnar (håller nu helhjärtat på Tyskland)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Feuflux said:
Tyskland slår Holland i finalen.

Tror jag alltså.
Tror jag med.. en repris från 1974.

Men jag garderar med att Spanien har en bra chans att komma i final också. Även om jag hoppas tyskarna vinner mot dem i semin. Om det är något lag som visat sig vara förtjänta av en VM-vinst i år så är det Tyskland.
 

omgbambi

Veteran
Joined
21 Feb 2009
Messages
173
Location
Göteborg
Helt fantastisk match Argentina - Tyskland

det är sällan jag sitter halvt gapande av förvåning över vackert passningsspel och halvt gapskrattande över hur utspelade det andra laget är.

Visst, i slutet av första och början av andra halvlek hade Argentina kontrol, tempo, fokus och en vilja att göra mål.

Men resten var ju bara en kavalkad i episka fotbollsminnen, framförallt 0 - 2 eller 0 - 3 målet (kommer inte ihåg vilket det var där) där Müller gör en frampass till Klose(sp?) liggande.


Jag tror inte Spanien har en chans ärligt talat, med deras knappa vinster och bananskal in till åttondelsfinalerna mot Tyskarnas segermaskin (dock är väll deras förlust med 0 - 1 mot Serbien lite oväntad, men med gårdagens 0 - 4 vinst mot Argentina lär deras självförtroende vara på topp!).


F.ö varför bänkar de inte Messi eller byter ut honom som frisparks / hörnskytt? Killen verkar ju ha seriösa problem med den nya bollen..
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag lyckas i princip bara intressera mig för fotboll när jag får hejja på balla underdogs, så för mig tog VM sannolikt slut när Paraguay och Ghana åkte ut. Ghana var så jääävla nesligt dessutom, de borde ha vunnit och hade förtjänat att vinna den matchen.

Kul att se Brasilien ryka mot Nederländerna dock, det var oväntat.

- Ymir, bored now
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ja, hade gärna sett att Paraguay och Ghana vunnit sina matcher...

...sen har jag aldrig gillat Argentina, av oklara skäl. Vet inte varför själv.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Heja på Uruguay då. Okej, de har vunnit VM tidigare, men det var 60 år sen och det har inte gått bra för dem på 40 år. Dessutom har de en av de absolut skönaste lirarna i världen, Diego Forlán. Som ser lite ut som en romares bastard med en germansk slavinna. Ähm. Bra, va, Ymir?

Anyway, gott att det är match ikväll igen. Har haft abstinens i några dagar nu.

Minuspoäng till de som säger "jag tror Tyskland vinner, men Spanien blir nog också farliga". Nähä, säger ni det? :)

Tyskland vinner hela skiten. Men Villa vinner skytteligan.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"sen har jag aldrig gillat Argentina, av oklara skäl. Vet inte varför själv."

Madonna som Evita kanske?


Storuggla, det är ju bra rulle
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Storuggla said:
"sen har jag aldrig gillat Argentina, av oklara skäl. Vet inte varför själv."

Madonna som Evita kanske?


Storuggla, det är ju bra rulle
Nej, tyckte faktiskt hon var helt OK i den.

Argentinarnas (fotbollspelarnas) frisyrer kanske. Plus att de massakrerat i stort sett all urbefolkning, och sedan har mage att kalla britterna kolonialmakt.

Sen står jag inte ut med Maradona, skiter i om han är ett "geni", killen är en pajas.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Nesligt?... :gremsmile: Tvärtom - det var ju bland det rådigaste ingripande jag sett. Suárez är en hjälte.

Fast det hade varit kul om Ghana gått vidare... Och det var rätt synd om dem.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: And the OT begins!

Plus att de massakrerat i stort sett all urbefolkning, och sedan har mage att kalla britterna kolonialmakt.
well, om vi ska jämföra, antingen i reda siffror eller per capita eller whatnot, mängden av folksrättsövergrepp, folkmord, plundring och allmänt svineri som Argentina resp Storbritannien har i bagaget vinner Storbritannien förkrossande överlägset oavsett hur du räknar, vi talar om minst ett hundrafaldigt övertag här.

Så klart som fan det kan vara legitimt även för Argentina att kalla Storbritannien kolonialmakt, 'cuz, y'know...det är vad de är.

- Ymir, hävdar
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: And the OT begins!

Ymir said:
Plus att de massakrerat i stort sett all urbefolkning, och sedan har mage att kalla britterna kolonialmakt.
well, om vi ska jämföra, antingen i reda siffror eller per capita eller whatnot, mängden av folksrättsövergrepp, folkmord, plundring och allmänt svineri som Argentina resp Storbritannien har i bagaget vinner Storbritannien förkrossande överlägset oavsett hur du räknar, vi talar om minst ett hundrafaldigt övertag här.

Så klart som fan det kan vara legitimt även för Argentina att kalla Storbritannien kolonialmakt, 'cuz, y'know...det är vad de är.

- Ymir, hävdar
Nu spelar du dum, Ymir.

Givetvis är England en kolonialmakt, ingen har ifrågasatt det. Men det var inte grejen här... det Argentina försökte göra var att spela ut "urbefolkning som kämpar mot en kolonialmakt-kortet" (under Falklandskriget). Vilket var en ren lögn.

Argentina är inte mer "koloni" än USA eller Australien. Det är ett land av européer som stulit marken från urbefolkningen. (86% är europèer, sen andra, slavättlingar, asiater... det finns till och med fler invånare av arabiskt ursprung i Argentina än indianer)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Nä. Nu skiter jag i det här jävla tramset. Tyskland inte till final? Kul dock att få se den store hjälten Suarez igen i tredjeprismatchen!
 

omgbambi

Veteran
Joined
21 Feb 2009
Messages
173
Location
Göteborg
jaha, då var det över då.

Grattis till Spanien och starkt jobbat Holland.

116e minuten var det va? 1 - 0.. ovanligt för Spanien.
Men välförtjänt till deras första vm guld!

Em + Vm = win!
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Man snackar om att jurister, politiker och, öh, yrkeskriminella saknar moral, men fotbollspelare måste ju vara värst. Den lägsta sortens människor, som ljuger, filmar och försöker skada varandra. Hur svårt ska det vara att säga: "Nej, det var faktiskt jag som var sist på bollen"?

Holland visade sig till och med att de förfinat fuskandet ytterligare.

Sen borde nån speldesigner ta och se över sporten och fixa till så att den blir rolig. Ska det verkligen krävas 90 minuter eller mer för en sån bagatell?
 

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
hjk said:
Sen borde nån speldesigner ta och se över sporten och fixa till så att den blir rolig. Ska det verkligen krävas 90 minuter eller mer för en sån bagatell?
Haha! Väl talat.

"Face it, Fry. Baseball was as boring as mom and apple pie, so they jazzed it up." Leela
 
Top