Nekromanti Fotbolls VM 2010

omgbambi

Veteran
Joined
21 Feb 2009
Messages
173
Location
Göteborg
Discuss!



Disclaimer: Ogillar du fotboll, sport och dyl. kan du hålla det för dig själv, eller i andra trådar :gremsmile: Cheers!


-----------------

Så, Tyskland - England. 4 - 1 , kunde vart 2 - 2 i 48e minuten eller något sådant men dommarn verkade inte se det.

Hade det förändrat matchbilden till den vida grad dock att England hade kunnat vinna? Nog för att de visade ett par starka ögonblick under första halvlek så var de ju inte i närheten av Tyskland. Kolla bara de Tyska löpningarna jämför med Engelskt offensivt spel där Rooney står centralt rätt högt upp och har ingen att passa till utan tvingas passa bakåt, ända till mittlinjen.

Dessutom öppnade de andra halvlek rätt offensivt och jagade en reducering, precis som i första när det fortfarande stod 0 - 0.

Så enligt mig, som resultatet blev, hade ett tilldömt 2 - 2 mål inte givit England det de hade behövt för att vinna.


--

Nåväl, snart Argentina - Mexiko.. Jag tror det kommer bli en jävla match!

/edit teh fuk?
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Säger bara en sak om matchen: Vilken förnedring England fick uppleva! :gremgrin:

Tyskland var otroligt intressanta att titta på när de spelade, väldigt underhållande. Det ska bli intressant och se hur den brittiska pressen reagerar, de tenderar ju att vara världens största medgångssupportrar.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Det ska bli intressant och se hur den brittiska pressen reagerar, de tenderar ju att vara världens största medgångssupportrar."

"Franks for nothing", "At least the sun's still shining! Germany crush toothless England 4-1 (with a LOT of help from a short-sighted Uruguayan linesman)", "Abject England crash out" och "Germans outpace England’s ‘golden generation’ - Fast Germans beat big Englishmen 4-1"

Rent generellt verkar de faktiskt anse att det bättre laget vann. Även om de hackar på domaren, såklart.


Storuggla, hurr durr derp
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
4-1. Oj. 4-2 hade väl vart trevligare för England antar jag, men Tyskland hade vunnit ändå vill jag säga.

"Nåväl, snart Argentina - Mexiko.. Jag tror det kommer bli en jävla match!"

Indeed. Jag trodde inte riktigt på Maradona först, men tja - han verkar vara fotbollens svar på Hugo Chavez?


Storuggla, 2-1 tippar jag
 

omgbambi

Veteran
Joined
21 Feb 2009
Messages
173
Location
Göteborg
Jävligt intressant nu, 2 - 0 till Argentina och ett Mexiko som känns rätt tafatt. Någon som hört talas om Löpningar? Inte i Mexiko iallafall..

Jag tror på ett tidigt 3 - 0 mål av Argentina och sen stänger dom matchen.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Skulle inte tro att England hade fixat det är, även om de fått målet godkänt. Tyskland var det bättre laget.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Säger det något om min personlighet när jag snarare anser att det var England som var det sämre laget? Deras försvar var ju organiserat baserat på hur höns beter sig när dom blir anfallna...

Übereil
 

omgbambi

Veteran
Joined
21 Feb 2009
Messages
173
Location
Göteborg
Argentina - Mexiko 3 - 1

Tappert av Mexiko o kämpa på i 90 minuter.

Ännu en drömmatch att se fram emot då..

Tyskland - Argentina i kvarten.

Teknisk Offensiv med tafatt försvarsspel vs Tysk Blitzoffensiv!
 

abe_UBBT

Veteran
Joined
10 Jun 2003
Messages
42
Splittade en hundring mellan DFR Korea och Argentina. Hoppet lever. Men skulle föredragit det förra oddset på 999 ggr pengarna (som dessutom var skamodds från svenska spel..)
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Normalt brukar Holland spela gladfotboll med uselt försvar och Tyskland spela dödgrävarfotboll. I år verkar det vara tvärt om...

Übereil
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Det var med mycken glädje jag såg engelskmännen bli utslagna ur VM. De var knappt värda att gå vidare till att börja med. Att mina ständiga favoriter Tyskland stod för utklassningen gråter jag ju inte över heller, direkt. Och precis som andra i tråden är jag hyfsat övertygad om att tyskarna skulle vunnit även utan det bortdömda målet.

Det enda jag känner viss bitterhet över är att USA är utslagna, jag hade hoppats på ett mirakel av amerikanska magnituder.

(Det är förövrigt en befrielse att slippa genomlida de tafatta svenska matcherna vi har sett de senaste åren!)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Ubereil said:
Normalt brukar Holland spela gladfotboll med uselt försvar och Tyskland spela dödgrävarfotboll. I år verkar det vara tvärt om...
Håller inte med om att Tyskland brukar spela "dögrävarfotboll", Grekland spelar dögrävarfotboll.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Det enda jag känner viss bitterhet över är att USA är utslagna, jag hade hoppats på ett mirakel av amerikanska magnituder."



Storuggla, rubriksättare har kul på jobbet
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Vimes said:
Ubereil said:
Normalt brukar Holland spela gladfotboll med uselt försvar och Tyskland spela dödgrävarfotboll. I år verkar det vara tvärt om...
Håller inte med om att Tyskland brukar spela "dögrävarfotboll", Grekland spelar dögrävarfotboll.
VM 2002. Då spelade iof alla utom typ fem lag dödgrävarfotboll och en gång är ingen gång, men i alla fall.

Och så hittade jag en historia:

Germany is about to play England. "Listen", says the German coach, "The English aren't great, but we have to play them, there is no way around".

"You know what", proposes Neuer, the goalkeeper, "you go have a beer and I'll play them alone".

Said, and done.

During halftime the German players remember to check after all and look in the internet. It reports Germany 1 (Neuer, 10th minute) - England 0
Satisfied they go for more beer and a game of pool.

When they check the end result after another hour, it reads Germany 1 (Neuer, 10th minute) - England 1 (Lampard, 90th minute)

Shocked they return to the stadium to find a devastated Neuer in the dressroom.

"What happened?" they asked him.

"The bloddy referee sent me off in the 11th minute!"

Übereil
 

omgbambi

Veteran
Joined
21 Feb 2009
Messages
173
Location
Göteborg
haha.. klockrent!

--


Grattis Brasilien och gg Chile för en jävla hjälteinsats, att skapa press mot Brasilien i 90 minuter trots att Brasilien leder med 3 - 0 och vägrar släppa en centimeter är fan en vinst i sig!
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag har hört exakt samma historia fast med Argentina, där lagkamraterna kommer till omklädningsrummet och hittar honom helt förstörd och säger "varför är du ledsen, du spelade ju oavgjort alldeles själv" varvid han svarar att domaren visade ut honom för en filmning i trettiosjunde, eller nåt. :gremlaugh:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Episka vinster av Holland och Uruguay. Sport ska vara orättvis!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
För övrigt väldigt fotbollsfientliga inlägg av xDanielx och Foggmock. Fotbollen är kul, även när den är tråkig.
 
Top