Forumträff Forumträff i Stockholm, fredag 19 januari

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Har ej möjlighet denna vända, men hade gärna kommit förbi! Hur ofta går detta av stapeln? Är det alltid samma tid och plats?
Tanken är att köra den tredje fredagen varje månad (med sommaruppehåll) på Munkbron i Gamla stan.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Opopulärt förslag kanske, speciellt från en som bara varit med på en forumträff hittills: kan vi någon annan gång vara annanstans än just munkbron? Ja, deras stora bord i källaren var bra. Men för någon som inte dricker öl och tycker korv och surkål är överskattat så var menyn lite trist. 😅
Eftersom jag inte har något emot vare sig öl eller korv har jag inte ens reflekterat över att det övriga utbudet är skralt.

Som @StradhLestat säger borde det gå att påverka i alla fall dryckesutbudet genom att fråga.

Vi står på god fot med Hasse som förestår Munkbron och bidrar inte oansenligt till deras omsättning genom att dra dit 10–20 personer en gång i månaden (eller 75 personer när vi har konvent).
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Opopulärt förslag kanske, speciellt från en som bara varit med på en forumträff hittills: kan vi någon annan gång vara annanstans än just munkbron? Ja, deras stora bord i källaren var bra. Men för någon som inte dricker öl och tycker korv och surkål är överskattat så var menyn lite trist. 😅
Vad skulle du vilja ha i stället för öl? Så kan jag kolla med Hasse på fredag om det är något han kan tänka sig att ta in.
 

Lanina

Oneironaut
Joined
3 Jan 2022
Messages
122
Location
Stockholm
Vad skulle du vilja ha i stället för öl? Så kan jag kolla med Hasse på fredag om det är något han kan tänka sig att ta in.
Det var väl framför allt maten jag klagade på. Jag är inte vegetarian, men hade ändå uppskattat något alternativ som inte var rött kött.

Nu drack jag ju cider, men jag skulle väl önska att det var tydligare det fanns annat än öl? För när jag kom in så fanns det bara skyltar om öl, öl och åter öl, vilket i ärlighetens namn fick mig att fundera på att vända i dörren. Hatar att känna mig besvärlig och komma till ett uttryckligt ölställe och sen behöva fråga "ursäkta, finns det annat än öl?" Så, en skylt om deras andra alternativ, så att om det är lång kö (vilket det blev när jag var där) inte behöver uppehålla bartendern med att han behöver rabbla alla alternativen. Jag visste t ex inte förrän denna tråd att det fanns vin och kaffe, för det framgick ingenstans, och när det var fullt med folk var det inte riktigt läge att börja fråga om varje detalj.

Just den här gången kommer jag inte dyka upp oavsett, så ni behöver inte skynda med skicka min feedback till Munkbron. ;)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Det är ett ”bryggeri och ölhall”, men de brukar ändå ha lite vin och cider. (Och vi tjatar på att de ska ta in mer torr engelsk cider så att stackars @Magnus Seter kan hitta något att dricka.)

Avsaknaden av skyltar och skriftliga menyer har vi påtalat i samband med MunkCon I – då det snabbt blev kö för att var och en av de 75 deltagarna behövde fråga vad som fanns, vänta på svar, bestämma sig och sedan beställa.

(Tänk om det funnes någon, jag vet inte, frilansande grafisk formgivare, typ, som kunde hjälpa dem med sånt.)
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Det är ett ”bryggeri och ölhall”, men de brukar ändå ha lite vin och cider. (Och vi tjatar på att de ska ta in mer torr engelsk cider så att stackars @Magnus Seter kan hitta något att dricka.)

Avsaknaden av skyltar och skriftliga menyer har vi påtalat i samband med MunkCon I – då det snabbt blev kö för att var och en av de 75 deltagarna behövde fråga vad som fanns, vänta på svar, bestämma sig och sedan beställa.

(Tänk om det funnes någon, jag vet inte, frilansande grafisk formgivare, typ, som kunde hjälpa dem med sånt.)
De har inte råd med dig Dante ;)
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,891
Location
Marjura
Det var väl framför allt maten jag klagade på. Jag är inte vegetarian, men hade ändå uppskattat något alternativ som inte var rött kött.
De har en halloumivariant?

Skall försöka ta mig förbi en kort sväng när de öppnar. Munkbron är ju kanon för sådant här. Vi har spelat brädspel i källarvalven, och personalen känns verkligen måna om att vårda relationen med (öldrickande) spelare (de berättade glatt om Munkcon). Tror det är svårt att hitta mer generösa utrymmen för spel o forumerier på någon annan lokal.
 
Last edited:

Lanina

Oneironaut
Joined
3 Jan 2022
Messages
122
Location
Stockholm
De har en halloumivariant?
Jaså? De sa de inget om när jag frågade. Men halloumi är ju gott.

Jag har hållit i små brädspelsträffar på Bishops Arms i Gamla stan, och där har de ju stora bord och spel att låna ut. Jag skulle tro att träffar för rollspel skulle kunna gå att ha där, speciellt om man förbokar för ett gäng.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
Jag kommer dyka förbi, och tar nog med mig mitt kortspel för den som känner sig manad att speltesta lite. Hoppas på att få många saker att inte hålla med om!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,933
Jaså? De sa de inget om när jag frågade. Men halloumi är ju gott.

Jag har hållit i små brädspelsträffar på Bishops Arms i Gamla stan, och där har de ju stora bord och spel att låna ut. Jag skulle tro att träffar för rollspel skulle kunna gå att ha där, speciellt om man förbokar för ett gäng.
Vi var på Bishop Arms på forumträffarna för rätt länge sen. Personligen tycker jag att Munkbron är bättre alla gånger! Bishop Arms blev rätt trångt när uppslutningen blev stor. Jag tycker att människorna är viktigare än stället och skulle kunna ha en forumträff på en tunnelbaneperrong om alla hade velat det, men om jag tvingas ta ställning till mötesplats tycker jag att Munkbron har klart bäst fördelar. Tycker det dessutom är kul med ett ställe där vi har en bra nära relation med ägaren och kan påverka utbudet 🙂
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,891
Location
Marjura
Vi var på Bishop Arms på forumträffarna för rätt länge sen. Personligen tycker jag att Munkbron är bättre alla gånger! Bishop Arms blev rätt trångt när uppslutningen blev stor. Jag tycker att människorna är viktigare än stället och skulle kunna ha en forumträff på en tunnelbaneperrong om alla hade velat det, men om jag tvingas ta ställning till mötesplats tycker jag att Munkbron har klart bäst fördelar. Tycker det dessutom är kul med ett ställe där vi har en bra nära relation med ägaren och kan påverka utbudet 🙂
Precis. Jag skulle vara betydligt mer bekväm med rollspelande i mörka, tysta valv, utan mugglare/civila/norms och andra störande moment, än på BA.
 
Last edited:

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Kvällens första reseetapp påbörjas nu. Tunnelbana som första transport medel till forumträffen..sen väntar nog både taxi och skepp som andra transportmedel innan kvällen är slut.... Hålla temat även IRL ;)
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
601
Kvällens första reseetapp påbörjas nu. Tunnelbana som första transport medel till forumträffen..sen väntar nog både taxi och skepp som andra transportmedel innan kvällen är slut.... Hålla temat även IRL ;)
Min musikmaskin slumpar fram ZZ Tops "Waitin' for the Bus". Det gör jag inte, men passande ändå ju. Reser mig snart och går bort, ses då.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
För tio poäng: Vi reser mot Thelonius gamla ställe. Dock inte så gammalt som staden det ligger i.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,933
Jag inleder med en liten aw på söder med kollegorna, sen styr jag kosan mot Munkbron. Borde vara där runt kl. 18
 
Top