Forumträff Forumträff i Stockholm, fredag 19 januari

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Jag antar att vi har forumträff den 19:e i Stockholm här nu...oavsett om så är fallet eller inte, så kommer jag att hänga på låset till Munkbron (dvs från 16)
Jag blir uråldrig drake (dvs halvt sekel) den dagen och uppskattar sällskap över en bägare eller två innan jag dras iväg till den senare kvällens aktiviteter som är inbokade av sambon

Jag kommer vad jag förstår kunna vara på Munkbron mellan 16- 18:ish och hoppas på att träffa så många äventyrare där som möjligt.
Ja, det stämmer att det är forumträff då. (Egentligen borde vi kanske gå till Lion Bar eller Södra sidan så här i årets fattigaste månad.)

Hur som helst: Fredag 19 januari, från kl. 17, på Munkbron, Lilla nygatan 2, Gamla stan, Stockholm.

Kom dit eller var en liksidig, rätvinklig fyrhörning.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Är det förresten nån som har ett förslag till tema?

Förra gången var temat monsterböcker.
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
600
Jag gillar förslaget. Resor kan vara klart intressant att prata om.
 

Cernunnos

Veteran
Joined
18 Apr 2017
Messages
70
Location
STHLM & Andra Världar
Är som sagt där frånm 16...till gissniongsvis strax efter 18...sen har sambon bokat saker för min födelsedag :)
Grattis i förskott.

Jag ska försöka att svänga förbi vid 16, om jag hinner. Fyller själv år och ska tydligen ha något litet kalas hemma som ska börja vid 18. Det blir tight men vem vet, kanske slumptabellen slår en 666 och allt med tunnelbanor och tåg tajmar och så vidare.

"Resor"? Jag kimmer inte ha ngt med mig..för jag ska på en sådan senare på kvällen...men resor i rollspel är väl värda en egen diskussion?
Bra förslag där. Jag skulle kunna ta med UVG som är skön setting och där stor del handlar om att resa. Dock så står den i hyllan endas bläddrar i en gång, och ska säljas. Men kan rekommendera de som gillar psykadeliska settings där resan är en stor del av scenarion.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Jag har lagt undan lite slantar, så några bärsbira kan jag nog handla mig. Middag får dock förtäras i förväg.
 

Lanina

Oneironaut
Joined
3 Jan 2022
Messages
122
Location
Stockholm
Opopulärt förslag kanske, speciellt från en som bara varit med på en forumträff hittills: kan vi någon annan gång vara annanstans än just munkbron? Ja, deras stora bord i källaren var bra. Men för någon som inte dricker öl och tycker korv och surkål är överskattat så var menyn lite trist. 😅
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Opopulärt förslag kanske, speciellt från en som bara varit med på en forumträff hittills: kan vi någon annan gång vara annanstans än just munkbron? Ja, deras stora bord i källaren var bra. Men för någon som inte dricker öl och tycker korv och surkål är överskattat så var menyn lite trist. 😅
Det finns ju både vin och kaffe..eller varför inte göra din röst hörd där till vad som önskas ;)
 

Lyran

Veteran
Joined
3 Jan 2024
Messages
9
Har ej möjlighet denna vända, men hade gärna kommit förbi! Hur ofta går detta av stapeln? Är det alltid samma tid och plats?
 
Top