Forumspel: Werewolf, men den andra sorten, lite som Rutland

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,721
Location
Oktoberlandet
Asså.. taknotrollkarlar är fett osköna, människan skall ju liksom vara fri och så, obunden av jobbiga saker som jobb, tvång och typ ...kläder.
Våld är typ, öh, inte bra. när man kan vara kompisar och spela trumma och sjunga progg, elelr varför ens sjunga med ord? Ord är typ ett fängelse för munnen, man gör liksom bara ljud såhär va; "Auoououououooououououououououououououwawawawawawawawawaw" och så får alla tolka vad det betyder för just dom! Typ ultimat frihet.
Så här!

Obak kastar sina kläder och sätter sig att kompa med bongo trummorna till vad han hoppas skall bli ett skönt kramkalas.

4
Hörde vi ultimat frihet & kramkalas!
Sidd deltar med hull&hår i prob 4.
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,378
Vill någon hjälpa mig att skriva rollspel? Det… det gick lite sådär förra gången…
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
911
Om det krävs många ritualer för att väcka maktplatsen så hjälper jag till där.
Jag hjälper till med problem 5

Vill någon hjälpa mig att skriva rollspel? Det… det gick lite sådär förra gången…
Jag har hört att det är ett plus att vara lite galen om man ska skriva rollspel, tror du är precis rätt ulv för jobbet.
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,378
Jag har hört att det är ett plus att vara lite galen om man ska skriva rollspel, tror du är precis rätt ulv för jobbet.
Ja men dumt om jag… går in i väggen igen… hade varit nice med nån att bolla idéer med. Kan höras i yl-lådan?
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,202
Ja men dumt om jag… går in i väggen igen… hade varit nice med nån att bolla idéer med. Kan höras i yl-lådan?
Jaaa asså.... gå in på det där wrnu och hitta nån skööön snubbe som kan skriva nåt mysigt spel om träd, gräs å stenar. Kasta det där manuset du har, det har dåliga vibbar.
Asså, jag läser aldrig nåt jag inte kan rulla en gås av, det är typ en bra tumregel..
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,192
Location
Uppsala (Umeå)
Om nu socialsekreterarna får förslava folk ostraffat ska väl vi varulvar också få göra det! Och när vi varken kommer åt TikTok eller Taylor Swift får vi ta det tredje bästa sättet att binda ungdomen till vår makt - bordsrollspel. By Wolf Borg we rule!

Problem 3
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,378
Om nu socialsekreterarna får förslava folk ostraffat ska väl vi varulvar också få göra det! Och när vi varken kommer åt TikTok eller Taylor Swift får vi ta det tredje bästa sättet att binda ungdomen till vår makt - bordsrollspel. By Wolf Borg we rule!

Problem 3
Yes! Du kan göra texten så gör jag bilderna. Den här gången kan det inte gå lika dåligt som innan! Problem 3
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,028
Location
Ludvika
Rymdhamstern -Theurge
Immun mot gift och radioaktiv strålning


Full av energi från snittar och upprymd av stämningen på konstvernissaget dras Rymdhamster först mot det rytmiska trummandet från Obaks bongotrummor och börjar gunga med i rytmen. Men det gungar för mycket och magen vänder sig. Rymdhamstern springer in i en gränd och hulkar upp bakom en container.

Trummor är potenta grejor.

Matt men upprymd bestämmer sig Rymdhamster för att något lugnare kan vara att föredra och går mot Det -Snabba-Ordets maktplats.

Problem 5
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,671
Andersson och Gerkub försöker igen bryta sig igenom ondskan som finns i Wolf Borg… Men det bara går inte. Att lägga så mycket fokus på det onda rollspelet håller på att knäcka deras viljor. Så de bränner skiten, skriver något från grunden som inte är fyllt med ett spirituellt gift och läcker det på nätet som den riktiga varan. (De får båda Visdom. Gerkub är nu den högst rankade varulven i septet tills nästa stycke).

Allt-Är-Spikar utmanar Lårbens-Klubban på duell med Val, Philodox, som dommare medan Obak spelar den heliga stridstrumman. Allt-Är-Spikar spöar Fenriskultisten tills han ger sig. Men när Allt-Är-Spikar ska gå därifrån hoppar upp Lårbens-Klubban och försöker hugga honom i ryggen! Men Allt-Är-Spikar är för snabb, vänder sig om och hugger huvudet av honom med ett svep av sina mäktiga klor! Allt-Är-Spikar får stor ära (och är igen högst rankad). Val får stor heder. Obak får heder, ära och visdom.

Ni samlas vid maktplatsen. Där väcker ni kopplingen till andevärlden genom magisk dans, blodsoffer, rituell strid och magiska formler. Till sist kommer kraften porlandes in. Vad som en gång var en gömd grotta under ett vanligt bostadshus i staden blir plötsligt en makt plats! Det-Snabba-Ordet ursäktar sig för att uppsöka en toalett och precis när han gått anfaller teknotrollkarlarna från Särskilda Samordningsgruppen med magiska elektricitetskanoner och drönar hundar utrustade med eldkastare. Men ni är många och mäktiga! Ni driver iväg trollkarlarna. Rymdhamstern lyckas till och med dräpa deras ledare, Ebba Svensson, och stjäl hennes elektricitetskanon (Rymdhamstern räknas som en till varulv i strid). Alla som deltog får stor visdom! Det-Snabba-Ordet säger att han totes inte tipsade teknotrollkarlarna om det här.

Orelaterat till allt så har Sidd en ovanligt bra dag. Harmoni och lugn strålar från honom. (Nästa grej han gör räknas han som +3 varulvar för att göra.)

Vad gör ni nu?

1: Kan någon övertyga andevärlden om att låta er slå ihjäl Det-Snabba-Ordet?

2: De Omöjliga Trianglarna är tillbaka och täcker nu alla religiösa platser i staden. Kyrkor, gamla kloster, den nya moskén… Det kommer bli dåligt om ni inte hanterar det.

3: Slå till mot Särskilda Samordningsgruppen nu när deras ledare är död och de är svaga! Avsluta jobbet!

4: Någon har skändat fem gravar tillhörande varulvar som dött de senaste tio åren. Kropparna är uppgrävda och flådda. Någon borde utreda det!
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,381
Location
Helsingborg
Det här kommer nog mest lösas av våra listiga Ragabash och magi-kunniga Theurger, men när det är dags för våld så kommer Allt-är-Spikar vara med för att hantera Problem 2. Har jag tur så stöter vi på många Black Spiral Dancers, minst en för varje klo och huggtand!
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,983
Location
Örebro
Envetna trianglar som förstör symmetrin i vår vackra stad! Dags att räta till några vinklar och skapa lite ordning i sakens natur igen. Problem 2.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
911
Den enda omöjliga trekanten är den jag försöker få till med.. äh det var inget

Men de omöjliga trekanterna ska bort. Trekanter är möjliga! Problem 2
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,378
Vem vill följa med och lösa mysterier på kyrkogården? Det kommer bli så mysigt, jag kan ta med ficklampa och förstoringsglas. Problem 4. Fellow Galliard @obak ? Ragabash @Sidd ?
Jag ändrar till 1!
 
Last edited:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,028
Location
Ludvika
Rymdhamstern - Theurge
immun mot gift och radioaktiv strålning
elektricitetskanon
stor visdom

Smått traumatiserad av allt våld och ond bråd död väljer Rymdhamster att följa med Cybot och Sömniga Isaac. Där finns det i alla fall hopp om att hindra folk från att göra sig illa. Dessutom tycker Rymdhamstern om trianglar. Trianglar är stabila. Nått man kan fokusera på när man låter sinnen löpa fritt, med hjälp av ekologiska, närodlade örter.

Fast kanske inte just de här trianglarna...

Problem 2
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
495
Location
Uppsala
Vi har de bästa av de bästa på att spöa Trianglar, så jag tänkte att jag försöker mig på att idka diplomati med andarna Problem 1.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
911
När Allt-är-spikar lyckas dra med mig till gymmet brukar vi säga ”trekanter är möjliga” mellan varje rep på bänkpress. Vad fan är annars poängen?
 
Top