Forumspel: Rutland

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Ers Nåd! Jag har tolkat det ni försöker säga då ert blodspottande gör er svår att förstå. Det hedrar er enormt att ni sätter rikets hälsa före er egen. Visserligen hade jag först tänkt annorlunda, men ni har övertalat mig att det allmännas bästa kräver att vi talar med trollkarlen. Under tiden kan vi skicka ned Ionnis, det värsta som kan hända är att vi får en mun mindre att mätta. 3C
 
Last edited:

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Trollkarlen är liksom narren (vad hände med honom?) en pajas - fursten lovade att dräpa sagde skurk efter folket fick mat.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Ni valde… 3

Åh nej! Trollkarlen har tagit alla pengarna och flytt i natten med dem! Det fanns aldrig ett hemligt projekt! Rutland är inte rikt längre!


Och genom Furstens utslagsröst valde ni… B

En grupp av sju äventyrare ledda av Johan den Mäktiga beväpnade med farliga vapen och klädda i de tjockaste rustningarna är nu redo att gå ner i underjorden.


Oh nej! Fursten har kollapsat! Läkaren konstaterar att det är kräftan! Vad ska Fursten göra nu?

1: Lyssna på fiskbiskopen som säger att han kan läka fursten med ett mirakel. Fromt men låter riskabelt.

2: Furstens kusiner från bortom skogen har lyckats bota sådant här genom att bada i/dricka blodet från oskulder. Kalla hit kusin Elizabeth för att lära ut tekniken. Löser problemet men orsakar en massa problem med de fattiga som alltid bölar när man bara vill bada i blodet från deras vackraste döttrar.

3: Sälja din själ till Satan för hälsa och långt liv. Ja, ogudligt, men förståeligt. Och biskopen är en fisk, vad ska han göra åt det?

4: Hyra in en kirurg utbildad i fjärran östern som vill använda knivar och tvål och grejer. Ogudaktigt, fel och hädiskt! Ingen kommer förstå. Har noll sidoeffekter om det fungerar dock.


Vad ska äventyrarna göra?

A: Smyga in och försöka stjäla så mycket skatter som möjligt utan att bli påkomna. Det här handlar om pengarna.

B: Döda allt de stöter på! Deus vult!

C: Försöka förstå det fruktansvärda templets mytologi och bakgrund. Kunskapen är det starkaste vapnet.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Så här går det när man litar på svartkonstnärer och narrar! Jag tycker vi kokar Sidd som i lång tid varit trollgubbens främste förespråkare!
Nu är pengarna borta och pastejtillgången återigen hotad!
Rutland måste renas och det kan endast ske genom Gud. Skicka efter han Biskop Brax så han får be för fursten.
Endast ondska kan finnas i templet, ja och en del skatter iofs - men dräp dem, vi kan kalla det korståg och kanske få påven och nån sinnesförvirrad kung i England att sponsra uppdraget.

1B
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
Jag prövade tvål en gång, fy så det sved! Det funkar säkert jättebra mot kräfta. Ont skall med ont fördrivas. Och sen vägrar jag gå tillbaka till att äta pastejer utfyllda med sågspån, vi måste fylla på kassan igen!
4A
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Projektet är ortfarande hemligt förstås. Ha lite tålamod och förtröstan i denna härliga tid.

3 - Vi behöver förstås ta i med hårdhandskarna med den här rötan som Fursten dragit på sig pga alla usla råd.

C - Det är ju självklart att mer kunskap är det starkaste vapnet. Fred och frid är vad vi bör förlita oss på👍
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Förlåt oss, o djupe gud! Vi har fiskat i grunda vatten. Satans marulk har vilselett även de visaste. Men alla vägar leda till rom. Vi förlitar oss på dina flunderverk!

Vi samlas till heliga torsktåg under devisen Gud sill det!

1B
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Ers Nåd! Fisken är vår vän i nöden! Genom hans försorg ska ni helas! (Jag tror mig också, i förbigående, veta genom ingående studier i ämnet att tillgången på oskulder i riket är på en kritiskt låg nivå, så att risken är att det inte finns nog med blod tillängligt för att tvaga Ers Nåds välskulpterade, ehuru något omfångsrika, lekamen.)

Det är bara korkade människor som tror att kunskap är makt. Som Ers Nåd således vet är diamanter en furstes bästa vän.

1A
 
Top