Pastejer kräva dessa drycker! (Glöm inte att rösta ”nej” om det skulle bli folkomröstning om detta i framtiden, har låtit en rosabehjälmad gigarbetare ta fram förslag på affisch ifall detta skulle hända om sådär en 400 år eller nåt)Allt detta evinnerliga prat om vin har gjort mig törstig, och jag behöver nåt att svälja ner den här utsökta pastejen med, har vi nåt krus som inte är tomt eller behöver vi skicka en sån där gigarbetare till vinkällaren?
(Det här är antagligen att förklara skämtet, men alla måste förstå min smarta referens: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sjöbiskop )
3B, fisk+biskop=fiskop?
OT
Med tanke på att fisken var ett tidigt tecken för de (förföljda och hemliga) tidiga kristna har vi här en hel Deep Ones kampanj under Kejsartid i ett snyggt paket:
- Hemliga "covens" (ecclesia) som möts i katakomber och hamnskjul inför sin karismatiske phiskop.
- Det konstiga tecknet - någon sorts fisk - som dyker upp inristat i väggkalket eller ritat på marken överallt där RP går.
- Massa fiskmagi - gå på vattnet, dela vattenmassor, föda en hel här på bara en fisk!
Bara en råbarkad uppsättning romerska gladiatorer, legionärsveteraner och censorer kan gå till botten med dessa fula fiskar!
Kristna fanatiker med döda ögon och slemmig hud..OT
Med tanke på att fisken var ett tidigt tecken för de (förföljda och hemliga) tidiga kristna har vi här en hel Deep Ones kampanj under Kejsartid i ett snyggt paket:
- Hemliga "covens" (ecclesia) som möts i katakomber och hamnskjul inför sin karismatiske phiskop.
- Det konstiga tecknet - någon sorts fisk - som dyker upp inristat i väggkalket eller ritat på marken överallt där RP går.
- Massa fiskmagi - gå på vattnet, dela vattenmassor, föda en hel här på bara en fisk!
Bara en råbarkad uppsättning romerska gladiatorer, legionärsveteraner och censorer kan gå till botten med dessa fula fiskar!