Forumträff Forumsöl i Stockholm

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,893
Jag planerar att dyka upp om inget oförutsett händer. Det är ju en stor krog med gott om utrymme, så vi får säkert plats.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,461
Location
Stockholm
Just ja, en sak som jag alltid tycker är viktig att påpeka.

Det förväntas inte att ni dricker öl. Eller vin. Eller drinkar.

Ni dricker det ni vill, utan eller med alkohol, i precis den mängd ni känner er bekväma med. Ingen kommer att ifrågasätta eller "hetsa" om ni inte tycker att det är gott att dricka öl.

Jag säger det för att inte någon ska känna att de inte vill närvara för att de känner press att dricka alkohol, så jag vill vara supertydlig med det!

Det gäller också nivån av prat. Den som vill vara med och lyssna kommer att ha många att lyssna på, om en själv inte vill hålla låda. Vi vill träffa er, helt enkelt!
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Port Kad, The Rim
Just ja, en sak som jag alltid tycker är viktig att påpeka.

Det förväntas inte att ni dricker öl. Eller vin. Eller drinkar.

Ni dricker det ni vill, utan eller med alkohol, i precis den mängd ni känner er bekväma med. Ingen kommer att ifrågasätta eller "hetsa" om ni inte tycker att det är gott att dricka öl.

Jag säger det för att inte någon ska känna att de inte vill närvara för att de känner press att dricka alkohol, så jag vill vara supertydlig med det!

Det gäller också nivån av prat. Den som vill vara med och lyssna kommer att ha många att lyssna på, om en själv inte vill hålla låda. Vi vill träffa er, helt enkelt!
Jag kan förstärka Magnus budskap: jag är nykterist och dricker alkoholfri öl vid sådana här tillfällen.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
BAGS är måttligt förtjusta i att reservera platser för ett oklart antal personer som jag inte ens vet när de anländer eller om de tänker äta.

Så jag tänkte vara på plats hyfsat tidigt på fredag, haffa ett bord eller två, och hytta med näven åt alla som kommer för nära och inte kan lösenfrasen »Är det du som är Dante?«
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Så även om man vet hur du ser ut måste man fråga om du är Dante?
Jag tycker vi gör en kul grej av det.
Alla som kommer kallar sig Dante.
Hela kvällen.
Det blir lagom förvirrande konversation.
Sist vi gjorde så här kallade vi oss Wilhelm -men då var det @Magnus Seter som drabbades och inte Dante.

Glöm nu inte att kalla er själva Dante - speciellt när ni skriver upp i baren. :)
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Just ja, en sak som jag alltid tycker är viktig att påpeka.

Det förväntas inte att ni dricker öl. Eller vin. Eller drinkar.

Ni dricker det ni vill, utan eller med alkohol, i precis den mängd ni känner er bekväma med. Ingen kommer att ifrågasätta eller "hetsa" om ni inte tycker att det är gott att dricka öl.

Jag säger det för att inte någon ska känna att de inte vill närvara för att de känner press att dricka alkohol, så jag vill vara supertydlig med det!

Det gäller också nivån av prat. Den som vill vara med och lyssna kommer att ha många att lyssna på, om en själv inte vill hålla låda. Vi vill träffa er, helt enkelt!
Min erfarenhet som nykterist är till och med att folk går aldeles utmärkt att umgås med oavsett hur länge man stannar, trots att de dricker öl.

Übereil
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Har inte lösen ändrats än? Vill minnas att det är samma som när vi träffades för första gången under liknande förhållanden fast på annan lokal för 20+ år sedan.
If it ain't broke, don't fix it.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Jag tycker vi gör en kul grej av det.
Alla som kommer kallar sig Dante.
Hela kvällen.
Det blir lagom förvirrande konversation.
Sist vi gjorde så här kallade vi oss Wilhelm -men då var det @Magnus Seter som drabbades och inte Dante.

Glöm nu inte att kalla er själva Dante - speciellt när ni skriver upp i baren. :)
 
Top