Nekromanti Forumiters theme songs

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: DeBracy är Bullfest!

Arfert said:
solvebring said:
Arfert said:
Den skarpsynte ser att omslaget i fråga är gjord av en viss Tomas Arfert. :gremsmile:
Jag var faktiskt inne på att ge även dig en Candlemass-låt som theme song. Fast det hade blivit för självklart med tanke på din historia med bandet, plus att deras låtar med undantag av Sigge-tolkningarna knappast har en ton jag förenar med dig. ... Du verkar inte vara så värst svart och sorglig. =)
Äh, vadå, Hammer of Doom borde väl funka bra? :gremwink:
Ja, just det. :gremsmile: En hurtig, beskedlig låt ... Eller vänta nu ... Nää! =)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,278
Location
Örebro
Här kommer några från mig då...

Även om Übereil blivit jättesocial av sig (gentemot då jag först träffade honom) och ger sig på den ena utmaningen efter den andra så kan jag ändå inte riktigt skaka av mig mitt första intryck av honom, vilket gör att jag tänker mig Sonata Arcticas Shy som temalåt. Inte "the creepy killer"-delen, men just blygheten och själva atmosfären i låten.

För Cissi får det bli Light Up the Night med Protomen. För mig är det en extremt positiv sång och mycket av valet kan vara att jag spenderade hela gårdagnatten med det hamrande på bidrag till Skrivarcirkeln så den på så sätt blivit förknippad med henne i min hjärna. Men jag tycker också verkligen att Cissi livar upp stämningen bara genom att finnas på forumet. Like!

Jag inbillar mig att Niklas73 har haft You're the Best med Joe Esposito som temalåt under hela hans arbete med Starchallenge.

Slutligen så tänker jag mig I Walk to My Own Song för awesome-krank för... Ja, texten säger egentligen allt. :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Eftersom ingen har gett mig en låt, så får jag väl välja en själv. Och då blir det givetvis den HÄR.

Enjoy, kids! :gremsmile:

Tillägg:

Bubblare:

Den HÄR eller den HÄR.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Arfert said:
Rising är dessutom en toppenskiva, med ett fantastiskt omslag.
Jo, fast Temple of the King var inte med på Rising, den var från första skivan.

Übereil, men annars så
 
Top