Nekromanti Forumiter of the Rings

Grasshopper

Veteran
Joined
2 Dec 2003
Messages
34
Och jag som hade velat vara Gollum... Ja, jag förstår att det är svårt att tänka på nykomlingarna men visst hade det varit kul. ^_^ Ibland känner man sig lite utanför här på forumet när man bara är en grisodlare och inte varit med i massor av år...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Men du är ju med!

Uruk-Hai #8 kan få vara du... :gremwink:

Nej, men skämt å sido, jag förstår de som blir besvikna för att de inte får vara med, men när vi valde rollerna så var det ju mer på personlighet och var man passar vi gick på och det är svårt att veta vem de där "nykomlingarna" är och vad de skulle passa som, men det går fler tåg och blir fler jippon och då kanske den som startar det lyckats få någon riktigt uppfattning om dig med.

Jag försöker vara alla till lags men det funkar ju inte, tyvärr...
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Re: Men du är ju med!

Nej, men skämt å sido, jag förstår de som blir besvikna för att de inte får vara med, men när vi valde rollerna så var det ju mer på personlighet och var man passar vi gick på och det är svårt att veta vem de där "nykomlingarna" är och vad de skulle passa som, men det går fler tåg och blir fler jippon och då kanske den som startar det lyckats få någon riktigt uppfattning om dig med.

Var det? Jag öste bara på. Jag menar, hur väl motiverade jag t.ex. Dnalor och Feliath egentligen?... :gremwink:

Fast om jag ska gå vilse i en urgammal skog så gör jag det gärna tillsammans med tvillingen. :gremsmile:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Läs boken

"Men det beskrivs väl inte att de stod kvar där ända tills solen kom fram?"

- Gryningen må ta er alla tre och göra sten av er! sade en röst som lät som Williams. Men det var det inte. För just i det ögonblicket blev det ljust över kullen, och ett högljutt kvitter hördes bland grenarna. William sade inte ett ord, för han hade blivit förvandlad till sten, nerlutad som han stod, och Bert och Tom blev till klippor när de tittade på honom. Och där står de än idag, ensamma utom när fåglarna slår sig ner på dem. Som du kanske vet så måste troll nämligen vara under jorden innan dagen gryr, för annars förvandlas de åter till den sten som de har blivit skapade av och kan aldrig mer röra sig. Det var vad som hände med Bert, Tom och William.

- Bilbo, en hobbits äventyr, sidan 40, i Britt G Hallqvists översättning.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Angående nykomlingar

Jag tog å tittade på listan över forumsspottare. Vindhand har ingen roll. Johan K har ingen. Samma gäller Rosen , Azagthoth , Riddaren och mig. . Alla har varit med sedan 2000, även om Riddaren inte är det längre.

Så om grisodlarna får vara Uruk-Hai så skall de vara glada för det... Jag kan tänka mig att vara nån menlös hob, så blir ingen besviken.


// avatarex, hamnar alltid utanför jippon, menmen

Ändrat: klumpigt fel.
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
KARXX!

Korpen är upprörd över att inte ha fått en roll!
Jag sickar nu ut mina tjänare (Skator, kråkor, råkor och Korpar) för att söka upp Yassilus, och STRAFFA honom!
Nästa gång du hör ett kraxxande kom i håg att det är din död du då hör, du kan springa, men du kan ingenstans gömma dig!
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Roller som kan behöva fyllas...

ifall Glorfindel är gandalfs häst så vill jag gärna ha den rollen :gremlaugh:
annars tar jag gärna förstenat troll 3
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Re: Angående nykomlingar

"Jag tog å tittade på listan över forumsspottare. Vindhand har ingen roll. Johan K har ingen. Samma gäller Rosen , Azagthoth , Riddaren och mig."

Riddaren har inte loggat in på jag vet inte hur länge?

Er andra får jag väl bara beklaga att ni inte får några roller. Jag ska skicka ett mail till Herr Tolkien och klaga på att han inte hade 5000 olika karaktärer i trilogin så att varje användare på forumet kan få en egen roll. Jag känner att just det är inte mitt ansvar... eller problem.

Jag ville göra en rolig grej, på en kul idé, men den lusten har farit all världens väg nu...

"så blir ingen besviken."

du blir mindre besviken menar du...?
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Äh, kom igen, Yasse

Jag ville göra en rolig grej, på en kul idé, men den lusten har farit all världens väg nu...

...om du inte gör det, så gör jag det. :gremgrin:

När folk gnäller över såna här saker så får man helt enkelt utgå från att de inte är fullt så allvarliga. Jag tror att de flesta av de här små kraven på roller är att betrakta mer som "Hej Yassilus! Vilken kul grej! Om du kunde få med mig på ett hörn skulle jag bli jätteglad!" snarare än "Fan, Yassilus! Du är så jävla sketen! Varför får inte jag någon roll, ditt miffo".

Så upp med hakan.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Jag bara skräms...

...men tack ändå, det värmde ett fruset hjärta (Det är förbittrat kallt i Norrköping.). :gremsmile:

"...om du inte gör det, så gör jag det. :gremgrin:"

Som det ser ut nu kommer du inte undan... :gremwink:
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Angående nykomlingar

"Jag ville göra en rolig grej, på en kul idé, men den lusten har farit all världens väg nu..."

Inte bli ledsen nu, väl :gremfrown: *krama*
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: Angående nykomlingar

Kom hit så får du en uppmuntrande stel stenkram.

Jag tycker det är kul. Kuligare än på länge. Att jag inte hade en roll i vända ett spelar iaf inte för mig någon roll (ti-hi). Bitterhet hör inte tiden till.

(jagtrorfaktisktinteattYassilusmedvetetmobbadenågonavdetusentalsreggadeanvändaresomintefickenroll)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Kramar är alltid välkomna...

...och som jag sa så skrämdes jag mest bara. Jag kommer inte lägga ner det här, för det är en för tuff grej, men man frågar sig varför man gör det ibland... Men ni behöver inte vara oroliga, så länge ni kan hålla mig på bra humör. :gremwink:

"(jagtrorfaktisktinteattYassilusmedvetetmobbadenågonavdetusentalsreggadeanvändaresomintefickenroll)"

Jag mobbade i vilket fall ingen, men Feu kanske gjorde...? :gremwink:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Re: Angående nykomlingar

"Inte bli ledsen nu, väl"

Nejdå, bara lite uppgiven i högerkanten, men det ska mycket till innan man gör mig så ledsen... Ramlade man i trolldrycken som liten, så gjorde man... :gremsmile:
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Skäms på mig

Det är lugnt. Lät det som om jag klagade så var det fel. Ville bara påpeka att det inte bara var grisodlarna som inte fick några roller.

Fortsätt med din roliga grej, jag skall inte förstöra nåt.


// avatarex, är lyckligare än på länge och vill sist av allt göra nån olycklig just nu
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Re: Skäms på mig

"Fattar inte hur jag missade det... Klumpigt gjort."

Du är inte den förste... :gremwink:

"Det är lugnt. Lät det som om jag klagade så var det fel. Ville bara påpeka att det inte bara var grisodlarna som inte fick några roller."

De ä lugnt.

"Fortsätt med din roliga grej, jag skall inte förstöra nåt."

Jag tror inte du kan... :gremwink:
 
Top