Nekromanti Forumet

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
Lupus Maximus;n292042 said:
...kan det sluta med att vi migrerar till vB4 för att sedan uppgradera till vB5 igen.
Någon har för mycket fritid.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
luddwig;n292083 said:
Någon har för mycket fritid.
Om så ändå vore fallet. :p

Det finns ett färdigt migreringsskript från uBBT till vB4 som vBulletin har gjort. Så med det vi har ser det ut att blir det lättare att slå ihop forumen i vB4 än i vB5.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,125
Fast nu får man inte veta att det varit på gång sen 2014! :rolleyes:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Tack för påstötningen! Jag tog tillfället i akt och bad om en intern resurs som ska hjälpa mig med detta. Jag har bett om att få det gjort någon gång under mars.

Återkommer.

MVH

/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
En uppgradering till senaste versionen av vBulletin är planerad till nästa fredag. Då kommer vi att behöva stänga forumet en stund.

/Magnus
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
Magnus Seter;n313195 said:
En uppgradering till senaste versionen av vBulletin är planerad till nästa fredag. Då kommer vi att behöva stänga forumet en stund.

/Magnus
Wait, what? Det händer? Champagne!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,590
Location
Rissne
Feuflux;n313242 said:
Wait, what? Det händer? Champagne!

Det är alltså, om jag förstått rätt, bara en mindre uppdatering av den plattform vi redan är på. Inte den revolutionerande plötsligt-funkar-allt-på-riktigt-uppdatering vi alla gått och väntat på sedan hedenhös.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Hej!

Vi har vid uppdateringen stött på lite mankemang med PHP-versionen som är installerad, så vi skjuter på uppgraderingen några dagar för att reda ut det.

MVH

/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Det som ska göras nu är att uppgradera PHP-versionen. Det är nån slags motor som är viktigt för sajten om jag förstår det hela rätt. Det ska göras förhoppningsvis under veckan, sedan tar vi nya tag med själva uppgraderingen av den nuvarande plattformen till en fräschare version.

OBS! Detta är alltså inte den "stora migreringen", utan lappning av befintlig lösning.

OBS 2! Det är inte jag som gör det hela, så ni behöver inte vara oroliga över att jag inte vet vad PHP egentligen är.

/Magnus
 
Top