Nekromanti Forumet

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Det går framåt med migreringen av forumet, majoriteten av scripten för migreringen är klara och vi håller just nu på och testar dem för att se att de fungerar som de ska. Men exakt status måste jag kolla med Lupus Maximus om, har försökt få tag på honom under dagen utan framgång.

Saker vi bland anant jobbat och försökt få ordning på är:
  • Hoppslagning av konton.
  • Att rätt användare får rätt pm.
  • Länkar fungerar.
  • Formateringar av text.
  • Gremlings, Zeppelinare och tärningar.
  • Hantering av kommentarer.
  • Hantering av citat och citat i citat.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Som det ser ut är skripten klara, men det finns buggar i dem. Bland annat flyttas bara en delmängd av alla PM-mappar som användare skapat. Sedan kommer bara ca den nyare halvan av länkar på gamla forumet att fungera, då forumtekniken har förändrats flera gånger och det har inte gått att hitta några spår av vad inläggen hade för id innan.

Men i stort sett har vi nått fram till vad programutvecklare skulle kalla för Intern Beta.
 

Lambendil

Veteran
Joined
1 Jun 2017
Messages
197
Jäklar vad rappt och smidigt forumet blev när man körde med Kranks Stylish-mall. Alla de här tunga, slöa laddningsmomenten är som bortblåsta. Som bonus ser forumet trevligare ut.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Just nu håller samtliga tekniker på att kolla över beta versionen av migreringen, dvs vi kollar efter trasiga länkar/taggar/gremlings/citat osv. När vi är klara med det så är tanken att ta hjälp av moderatörer för att se om vi missat något som vi inte kommer åt.

Gällande vrållådan så är det inget Lupus har fokuserat på så just nu finns den inte. Fokuset har varit på att få ihop siterna.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,895
Location
The Culture
Senaste inläggshanteringen brukar gå åt helvete när man flyttar en tråd från ett forum till ett annat, eller bryter ut inlägg till en ny tråd. Men normalt blir det bara för den tråden, och det löser sig efter en dag eller två. (Eller så är det någon admin som sparkar på det tills det funkar igen och jag märker det aldrig.)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Jag tror det är en dum ide att lansera nya forumet utan småprat...
just när det är nytt så tror jag många kommer komma tillbaka och titta på hur forumet ser ut, och just då vore det bra med en småprat där lite communitykänsla kan uppstå.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Lukas;n259917 said:
Jag tror det är en dum ide att lansera nya forumet utan småprat...
just när det är nytt så tror jag många kommer komma tillbaka och titta på hur forumet ser ut, och just då vore det bra med en småprat där lite communitykänsla kan uppstå.

Viktigare för WRNU:s fortlevnad än migrering av gamla inlägg, tror jag.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Lukas;n259917 said:
Jag tror det är en dum ide att lansera nya forumet utan småprat...
just när det är nytt så tror jag många kommer komma tillbaka och titta på hur forumet ser ut, och just då vore det bra med en småprat där lite communitykänsla kan uppstå.
Samtidigt kan jag tycka att det är viktigare att faktiskt slita bort plåstret och komma bort från den här hemska platformen. En småtchatt kan man säkert fixa senare.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Småpratet borde vara prio 1. Att göra en flytt utan den tror jag vore ett misstag.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Lukas;n259917 said:
Jag tror det är en dum ide att lansera nya forumet utan småprat...
God45;n259921 said:
Småpratet borde vara prio 1. Att göra en flytt utan den tror jag vore ett misstag.
Prio 1 är "att komma bort från vB5 för det är ett maskätet härke där ingenting fungerar och inte heller kommer att fungera".
Prio 2 är "att slå ihop nuvarande vB5-forumet med det gamla UBBthreads-forumet så att alla inlägg finns i samma forum".
Prio 3 är "att fixa småprat".

Jag anser själv att småpraten är jätteviktig, det är forumets hjärta - men jag hoppas att ni har förståelse för att prio 1 och prio 2 är att ha ett fungerande forum överhuvudtaget.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Nej tyvärr inte, just nu är den stilla stånde vad jag vet.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Vicotnik;n285660 said:
Nej tyvärr inte, just nu är den stilla stånde vad jag vet.
Ok, vad synd.
Jag har varken resurser eller kunskaper. Men finns det nått man kan göra för att få fart på det igen.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Hans E Magnusson;n285683 said:
Ok, vad synd.
Jag har varken resurser eller kunskaper. Men finns det nått man kan göra för att få fart på det igen.
Som det är just nu är det bara Lupus som jobbar på det på sin fritid. Så utöver att jag då och då försöker sparka på honom att att göra klart det är det inte så mycket man kan göra, tyvärr.
 
Top