WRNU Forumet migrerat till kvantdator!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,547
Location
Umeå
Det gäller ju att se till att man svarar på inlägg och PM i rätt kvantkontinuitet. Viktigt att moddarna håller ordning på vilken kontinuitet ett inlägg tillhör och snöper av alternativa kontinuitetstrådar. Det värst är om två instanser av samma forumanvändare hamnar i flamewar med sig själv, vilket skulle kunna leda till en reva i trådsrymdskontinuiteten och i värsta fall utvecklingen av ett fullskaligt multiforum!
Det är lite sånt här som Linode vill undersöka på den experimentella plattformen.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
Skiter jag i. Han är ett ärkemiffo och borde avlivas med nackskott.
Det må så vara, men även om han är det så betyder det inte att han har fel i just det här fallet. Jag är inte insatt i detaljerna, men jag tycker att det verkar indikera en oväntad trend.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
Det må så vara, men även om han är det så betyder det inte att han har fel i just det här fallet. Jag är inte insatt i detaljerna, men jag tycker att det verkar indikera en oväntad trend.
@Björn Wärmedal vad hände här? Jag har inget minne av att ha skrivit det här inlägget.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
För att spara tid, kan vi inte extrapolera alla framtida inlägg, sålla ut dem som är bra, och posta allt redan nu? Då kan vi låsa forumet och tillbringa kommande år med att läsa alla spännande diskussioner vi skulle kommit att ha istället för att faktiskt ha dem!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,218
Kan fortfarande inte lägga upp stora bilder i inläggen dock?
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
503
Det tråkiga med aprilskämt är att man först blir glad och sedan tänker efter och blir ledsen.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
Men du skulle skrivit det om Lukas hade skrivit det inlägg du citerar. Förlåt, men det finns lite saker att vänja sig vid med det. Det kan ta ett tag innan vi fått upp vanan med verktyget.
Men borde inte mitt inlägg också försvunnit när vågfunktionen kollapsas? Känns som att det finns lite läckage här, vilket oroar mig lite. Mer buggtester behövs. Ska vi använda moderatorfunktionen för att rapportera när vi ser inlägg vi inte har skrivit och liknande buggar?
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,547
Location
Umeå
Men borde inte mitt inlägg också försvunnit när vågfunktionen kollapsas? Känns som att det finns lite läckage här, vilket oroar mig lite. Mer buggtester behövs. Ska vi använda moderatorfunktionen för att rapportera när vi ser inlägg vi inte har skrivit och liknande buggar?
Nä, rapporterna har redan inkommit så det är lugnt. Det är svårt att få de olika tidslinjerna tydliga i gränssnittet, så buggar ni ser handlar mest troligt om att moderatorkåren har en stor mängd olika framtider att ta hänsyn till och det är lite meckigt att överblicka
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Har ni laddat ner senaste patchen som hanterar tunnling mellan olika tidslinjer? Tycker jag ser tecken på motsatsen när jag läser i tråden. Egentligen vet jag svaret på frågan men min vägintegral verkar ha låst sig så jag kommer inte åt det, för det har hamnat i en annat universum.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,547
Location
Umeå
Har ni laddat ner senaste patchen som hanterar tunnling mellan olika tidslinjer? Tycker jag ser tecken på motsatsen när jag läser i tråden. Egentligen vet jag svaret på frågan men min vägintegral verkar ha låst sig så jag kommer inte åt det, för det har hamnat i en annat universum.
Jag var på väg att göra det, men den har nyss fått en buggrapport om false positives on merging timelines
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
::::et här är Leon Q118 från kontinuitet 244970::::

::::Ni vet inte vad ni släppt lös! Verkligheten kollap....:::: ::::Skyarna brinner, insektsrobotar skördar tidslinjer, alla spelar Cortex Syst..:::::

:::ara en lösning! Historien får förlåta oss. Vi har skapat den ultimata moderat...:::::: ::::genesplice av Seter, Sundelin och en T-2000, vi skickar honom genom trådrymdskontinuiteten för att utplåna ursprungsinlägget innan det ens postats:::::

:::åste sluta, jag hör mod-bottarna komma igenom väggen:::
 
Last edited:

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,218
::::et här är Leon Q118 från kontinuitet 244970::::

::::Ni vet inte vad ni släppt lös! Verkligheten kollap....:::: ::::Skyarna brinner, insektsrobotar skördar tidslinjer, alla spelar Cortex Syst..:::::

:::ara en lösning! Historien får förlåta oss. Vi har skapat den ultimata moderat...:::::: ::::genesplice av Seter, Sundelin och en T-1000, vi skickar honom genom trådrymdskontinuiteten för att utplåna ursprungsinlägget innan det ens postats:::::
Att allt fortfarande är kvar måste ju vara ett tecken på att försöket misslyckades. Är vi ducked nu då?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,218
Det korrekta draget hade ju givetvis nu varit att radera tråden och låtsas som om den aldrig existerat.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,843
Sluta jiddra med rymdtidskontinuumet! Nu har jag glömt Beatles bara för det. 😡 Älskade Eleanor Rigby eller vad den nu hette 😫
 
Top