Nekromanti Forumöl Stockholm 19 augusti på BA SoFo

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Någon som är där 17:30??? [NT]

Jag lär vara på plats till 17:30, om inte tidigare till och med.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Någon som är där 17:30??? [NT]

Jag och Möller dyker nog upp ca 18,30
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Re: Någon som är där 17:30??? [NT]

Hmm jag kan ju inte gå runt och fråga alla vilka de är, hur känner jag igen dig?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Någon som är där 17:30??? [NT]

Jag siktar på 18, men får se hur det går. Jag råkar för övrigt ha en GothCon-tröja på mig, om nån inte skulle känna igen mig.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Någon som är där 17:30??? [NT]

Niklas73 said:
Hmm jag kan ju inte gå runt och fråga alla vilka de är, hur känner jag igen dig?
Vicotnik är rätt lång, bär antagligen hatt nu i regnet och har kostym.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Någon som är där 17:30??? [NT]

Jag ser ut som på min profil bild dock har jag på mig svarta jeans, mörk lila skjorta och en svart kavaj samt så kommer jag ha en svart ryggsäck med mig, med väldigt sliten "bärrem" eller vad man nu ska kalla det.

Kommer förövrigt sitta och hålla uppsikt för att hitta personer som ser lätt förvirrade ut och verkar leta efter någon.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Någon som är där 17:30??? [NT]

Möller said:
Niklas73 said:
Hmm jag kan ju inte gå runt och fråga alla vilka de är, hur känner jag igen dig?
Vicotnik är rätt lång, bär antagligen hatt nu i regnet och har kostym.
Jag har ej hatt på mig, fortfarande för varmt för det. Det var bra väder när jag gick hemifrån. Men snart åker både hatt och rocken fram igen.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Någon som är där 17:30??? [NT]

Niklas73 said:
Hmm jag kan ju inte gå runt och fråga alla vilka de är, hur känner jag igen dig?
Om du har en smartphone kan du alltid skriva i vrållådan och fråga var vi sitter - alltför många av oss är dessutom tekniknördar förutom rollspelsnördar så vi brukar vara uppkopplade.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Re: Någon som är där 17:30??? [NT]

Jag har faktiskt inte det... Men jag måste in i IT åldern med tanke på att jag ska starta ett socialt medie och jobbar med app idéer.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Någon som är där 17:30??? [NT]

Riktiga teknik- och rollspelsnördar borde dessutom bambusra forumölen så att man kan se video vart man är. =)

För övrigt var det visst en LinCon-tröja jag hade på mig.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag dyker nog upp runt 18:30, sup er inte helt redlösa innan dess - så jag har NÅGON att tala med...
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Re: Någon som är där 17:30??? [NT]

Konstigt nog har jag aldrig haft problem att identifiera en grupp rollspelare, även om jag inte känner någon av dem. De emitterar något slags rollspelsaura.

Fast nu jag har sagt det fate will probably prove me wrong tonight.

Men sedan kan man ju faktiskt göra det, gå runt och fråga alla vem de är, det kan leda till roliga interaktioner..
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Lukas said:
tack för att di skickar ett mail, men jag tror inte de har någon annan åldergräns än 18.
jag har en 18årig vän som har varit där utan problem.
Du, jag fick faktiskt svar och även om den officiella åldern är 23 så kommer man in som 18-åring bara man har leg. Grattis, nu vet du att du kommer in!

Übereil
 
Top