Forumträff Forumöl i Stockholm fredag 19 november!

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
De städer jag vet med högre koncentration av forumiter är Malmö, Göteborg, Linköping, Umeå.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Hur ser underlag för forumsöl ut för andra städer?
Vet inte ens om det finns några övriga forumiter ifrån min stad men det känns ju som att det skulle finnas goda möjligheter att få till en forumöl i GBG då det känns som det finns en hyffsat hög koncentration av forumiter där
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
413
Location
Linköping, Sverige
Jag tror bästa sättet att ta reda på det är att starta en tråd om forumöl i just din stad och se hur många som nappar.
Låter nästan onödigt vettigt. Så det kan jag göra när det blivit lite lugnare på Pandemi/vaccpass/konspirationsfronten. Tills vidare försöker jag slänga upp en poll, så kanske fler i andra städer också får tummen ur.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Vi hade ett forumöl i Linköping före ett LinCon rätt nyligen. Säkert 2008 eller så.
Nah, senaste var 2019, 2020 blev inte av pga yttre omständigheter. Jag brukar styra upp en forumöl inför Lincon då Linköpingsfolket är dåliga på det.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Nah, senaste var 2019, 2020 blev inte av pga yttre omständigheter. Jag brukar styra upp en forumöl inför Lincon då Linköpingsfolket är dåliga på det.
Du har också styrt upp till Wexcon minst en gång. Den som hölls före pandemin kom du och jag och ingen annan till. Vi väntade på Godot @DeBracy , men han kom aldrig, jag drack för mycket öl och blev tvungen att gå hem och lägga mig.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Du har också styrt upp till Wexcon minst en gång. Den som hölls före pandemin kom du och jag och ingen annan till. Vi väntade på Godot @DeBracy , men han kom aldrig, jag drack för mycket öl och blev tvungen att gå hem och lägga mig.
Stämmer, tror jag har styrt upp tre stycken i Växjö.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
*Kikar in och ler lite* Vilken över normalbegåvad typ var det egentligen som kom på den idén? :)
Det kommer från Folkungatiden.
Tanken var att försöka lägga det helgen innan löning,
för då var det dels lättare att boka biblioteket,
och för att syftet med forumsölen var att man skulle prata och umgås med andra forumiter - vilket är lättare om folk inte har råd att supa sig stupfulla.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Det kommer från Folkungatiden.
Tanken var att försöka lägga det helgen innan löning,
för då var det dels lättare att boka biblioteket,
och för att syftet med forumsölen var att man skulle prata och umgås med andra forumiter - vilket är lättare om folk inte har råd att supa sig stupfulla.
Jo. Jag vet. Det var jag. :)
 
Top