Ah, då är kanske inte HTML rätt. Annars är ju hyperlänkad text och bild, som jag tyckte du beskrev att du ville ha, precis HTML:s användningsfall.
Men bäst fungerar det tycker jag om man handknackar det. Så det är min rekommendation till alla som inte är helt negativa till formatet.
Grejen är att jag har så enkelt format så jag kan lika gärna göra det i något annat filformat.
Det jobbiga med 'web-format' tycker jag alltid är att veta vad man har läst och inte, det blir så himla lätt rörigt, särskilt om det är länkar i flera nivåer osv. I en bok om jag läst till sida 50 så vet jag att jag har läst allt innan sida 50, på webben har jag ingen aning.
Fast det handlar ju mest om att ha ett bra index. Har man ett "linjärt index", i princip en sida som i ordning länkar till alla andra sidor, så är det inte ett problem. Då finns det linjära som alternativ.
Jag håller på med ett rätt liknande projekt (eller egentligen två men låt oss fokusera på det första): en kampanj till CoC jag en dag funderar på att distribuera på ett eller annat vis och som jag för tillfället genererar bilder till på samma sätt som du. Låter som vi har samma problem…

Blandade tankar:
Jag skriver det – av samma orsak som du tror jag – som en wiki, jag skriver i Markdown och konverterar sedan till HTML som för tillfället ligger på en lokal webbserver (localhost för den som orkar bry sig). Det är ett problem att bestämma sig för var jag skall skriva en viss ledtråd men det hade jag haft oavsett dokumentstruktur, det handlar mer om att jag är i en kreativ process och producerar mycket text huller om buller. Jag funderar på om jag inte kommer att förvandla det till en epub till slut eftersom pdf är för rigid version och förutsätter en viss skärmstorlek (jag avskyr att läsa regelböcker på platta, tappar alltid bort mig och undrar "hur går jag tillbaka tre sidor – eller är det fem sidor jag skall gå tillbaka?!", har insett att jag föredrar att ta till mig större textmassor på papper).
Jag tycker wikiformatet fungerar tillfredsställande, det finns en struktur och jag skapar både index ("SLP NN1, se SLP NN2") och innehållsförteckning samt sidor för "vad har hänt" respektive "vad kan hända senare". Jag tror – som en del antytt – att en-webbsida-per-avsnitt kräver att författaren hjälper och leder läsaren genom textmassan. Det blir fel att göra göra en Wikipedia med massor av sidor som alla ligger i en stor hög, det måste finnas något sätt att gruppera dem (jmfr Wikipedias portalsidor). Alla-sidor-i-en-stor-hög passar bra för lexikon som Wikipedia men inte för äventyr där det finns ett beroende mellan alla sidorna.
Det är ungefär exakt vad jag gör, fast i Obsidian. Obsidian är strukturmässigt ganska likt en wiki, med tillägget att man kan ha folders och tags också. Eftersom Obsidian är markdown, så kan jag konvertera det till vad jag vill sedan (och ha en variant som man kan ta in i Obsidian). På så sätt kan man även kommentera och lägga till, och till och med ta bort sådant som man inte använder, det behöver inte vara ett dött read-only-dokument.
Men, naturligtvis krävs det index. Ett övergripande index, och ofta specifika index (säg, för ett land, en plats, ett scenario, en händelse osv).
Problemet med icke-linjärt är att det är svårt att ta in informationen, men det är för att rollspel idag är felaktigt strukturerade. Man borde inte skriva spel där man måste plugga in 300 sidor, utan en del bör läsas för att få en förförståelse, en del ska läsas medan spelledaren (eller gruppen) preppar och en del kan läsas medan man spelar. Rollpersonsskapandet kan vara linjärt, men återigen är inget som egentligen behövs, om man inte ska göra ett tungt regelmekaniskt spel.
Instämmer, och det är så jag läser även pappersspel. Jag läser dem inte linjärt. Jag skummar lite, läser vissa saker lite mer, ignorerar vissa saker tills jag behöver dem, ignorerar vissa saker helt.
Jag har en "flerflödesapproach" på den världen jag pysslar med nu. Varje del kommer att beskrivas på tre sätt:
1. Genom små episoder som tillsammans skapar en bild av världen, sedd genom en upptäcktsresandes ögon. Den är inte heltäckande, och det är inte ens en heltäckande historia, utan bara glimtar.
2. En mer traditionell beskrivning. "Här bor i huvudsak människor, men också lite alver, halflings och goblins", "Det är en diktatorisk monarki", "Den dominerande religionen tror att värden skapades ur en gäspning från en uråldrig noshörning" (någon som kan gissa referensen?), "Det är i huvudsak jordbruksland" osv.
3. Ett scenario där spelarna reser genom världen, först tillsammans med upptäcktsresanden, men ganska fort på ett eget spår, men fortfarande som upptäcktsresande.
Det ger tre olika vyer, på olika personliga nivåer, som tilltalar olika läsare och är användbara på olika plan. Tanken är att man ska hoppa runt som inspirationen leder en.