Nekromanti Fler roliga citat!

Eksem

Champion
Jag vill läsa fler roliga citat från spelsessioner! Det har varit alldeles för få på sistonde. Som inspiration presenterar jag följande godbit:

Sir Glen: Jag ger honom 2 guldmynt och säger "du kommer väl ihåg mig, hehe" med ett leende på läpparna.

Feuflux

omjonasson.se
Sir Glen: Jag ger honom 2 guldmynt och säger "du kommer väl ihåg mig, hehe" med ett leende på läpparna.

Sir Glen? Titta på reklamen om riddarna runt det runda frukostbordet för många gånger?/images/icons/smile.gif

Citat är aldrig fel. Mer sånt!

//[color:red]Feuflux
Inofficiell världsmästare på att ignorera ironí</font color=red>

Foggmock

Myrmidon
Ni som INTE spelat Vinterskogen, LÄS INTE!

Inte riktigt ett citat, men ändå...
Hos skogvaktarna betonar jag noga att de verkar positivt och vänligt inställda och förmodligen vet en masa om skogen.. efter att de svarat avvikande på frågpr om vintern och deras dotter, drämmer Gustav, alias Torgrim sin yxa i bordet och ser till att de lbir utkastade. Väl ute kollar de först ladan, och sen visthusboden., då jag säger att Visthusboden är låst med ettkraftigt lås och en tjock dörr, blir han galen och hugger sönder dörren. efter ett tag komemr ha igenom, för att finna ett tomt visthus... snacka om blåst nolla. de (läs: skogvaktarna) räddar senare gruppen från vargar, utan att veta vilka de är. de säger: vi ksulle lämnat er åt vargarna och sen sticker de.de missar typ hälften av all info de behöver för att klara äventyret.. de förolämpar alla och allt går åt skogen.. de försöker inte luska ut saker utan frågar rakt på sak och då blir alla galna eller förolämpade..poch jag sa att VÅLD var den sämsta lösningen på äventyret, och att de skulle använda sina detektivförmågor och fuingurera ut saker... emn ack nej, inte de inte....... En blir så arg!

Jag vet att jag har rätt!

Weatherman

Hero
Alver

Sagt till Pargals son angående dryader:
"Vad tycker egentligen Pargal om att det bor trädslampor i skogen?"

Också i Landori, nån dag tidigare:
"-Tja, nu är vi här. Hur ska vi få prata med alverna?
- Äsch, vi blåser lite i hornet och hugger lite i träden så kommer de nog..."

Fler alver (SoR):
Alv 1: "Hah! Det här magiska svärdet är MITT!!!"
Alv 2: "Vad är du för en girig alv?!" varpå alv 2 kastar sig över alv 1 och försöker själv ta svärdet.

Ännu en alv (EDD):
"Hmm... En krokodil som ligger och slumrar... Vi slår ihjäl honom innan han vaknar!" Sug på den Moder Jord!

weatherman - en fin kille, egentligen

Rosen

Myrmidon
Re: "Hej fiskmås, ska vi dansa?"

<I>Sagt till en alvdrottning när äventyrarna fick audiens...</I>

Jag har hört om ett annat gäng där de var i samma situation, och en av spelarna kläckte ur sig: "Vill hon ha kuk?"

Problemet var att de just då gick efter att rollpersonerna sa allting som spelarna sa.....

--
Åke

Rickard

Urverk speldesign
Re: "Hej fiskmås, ska vi dansa?"

"<EM>Problemet var att de just då gick efter att rollpersonerna sa allting som spelarna sa.</EM>"
Vi brukar iaf låta spelaren (/RP:n) få göra ett INT-slag om vi kör med det..

/[color:green]Han</font color=green> som borde gå och lägga sig