Nekromanti Fler minnen från rollspelens guldålder

Tack! Inspirerande!

Jag tänker mig att det vore jättekul att använda D20-modern regler till det här, även om Traveller-reglerna säkert funkar minst lika bra om inte bättre.

Och är det inte nåt speciellt med djungler och sci-fi?
 
Basenanji said:
Tack! Inspirerande!

Jag tänker mig att det vore jättekul att använda D20-modern regler till det här, även om Traveller-reglerna säkert funkar minst lika bra om inte bättre.

Och är det inte nåt speciellt med djungler och sci-fi?
:gremsmile:
D20 Modern funkar säkert jättebra -- det systemet har ju ett teveserie-mässigt regeltänk.

Jo, djungler är bra med sin klaustrofobiska täthet. Både ögon och sensorer har kort räckvidd. Bakhåll, monster, giftormar, blåsrör, osv.
 
MattiasLejbrink said:
Jättebra och intressant inlägg! :gremsmile:

D20 Modern är bästa d20-spelet IMO.

Det systemet funkade bra när Krille och jag gjorde Lemuria för länge sedan. :gremcool:
 
Bra grejer!

Hade nog gärna haft lite mer koll på stället med brandfordonen, om det du postade var allt som fanns. För övrigt är det här typ som jag skriver äventyr för mig själv. :gremsmile:

Edit: Stavning...
 
Du får gärna berätta mer om kampanjen med flera spelgrupper, en sån grej jag alltid önskat göra- men som jag gett upp för länge sedan.

Kul läsning!
 
Kamrat 9356 said:
Bra grejer!

Hade nog gärna haft lite mer koll på stället med brandfordonen, om det du oostade var allt som fanns. För övrigt är det här typ som jag skriver äventyr för mig själv. :gremsmile:

Jag lade upp den kompletta Sinkadus-texten med små språkliga förbättringar. Givetvis behövs det en karta över brandstationen när äventyret spelas. :gremsmile:
 
Nässe said:
Du får gärna berätta mer om kampanjen med flera spelgrupper, en sån grej jag alltid önskat göra- men som jag gett upp för länge sedan.

Kul läsning!

Det arrangemanget var något jag aldrig har upprepat, eftersom det var alldeles för arbetskrävande. Jag mappade gruppernas resor fram och tillbaka (i Traveller är själva resandet mellan världarna av stor vikt) med datum och annat. Vad jag minns synkade deras rörelser inte varandra, utan en grupp låg klart "främst" i tiden.
 
Mekanurg said:
Nässe said:
Du får gärna berätta mer om kampanjen med flera spelgrupper, en sån grej jag alltid önskat göra- men som jag gett upp för länge sedan.

Kul läsning!

Det arrangemanget var något jag aldrig har upprepat, eftersom det var alldeles för arbetskrävande. Jag mappade gruppernas resor fram och tillbaka (i Traveller är själva resandet mellan världarna av stor vikt) med datum och annat. Vad jag minns synkade deras rörelser inte varandra, utan en grupp låg klart "främst" i tiden.

Påverkades de av varandras handlingar?
 
Nässe said:
Mekanurg said:
Det arrangemanget var något jag aldrig har upprepat, eftersom det var alldeles för arbetskrävande. Jag mappade gruppernas resor fram och tillbaka (i Traveller är själva resandet mellan världarna av stor vikt) med datum och annat. Vad jag minns synkade deras rörelser inte varandra, utan en grupp låg klart "främst" i tiden.

Påverkades de av varandras handlingar?

Inte vad jag minns. Rymden är stor.
 
Back
Top