Nekromanti Fler minnen från rollspelens guldålder

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Tack! Inspirerande!

Jag tänker mig att det vore jättekul att använda D20-modern regler till det här, även om Traveller-reglerna säkert funkar minst lika bra om inte bättre.

Och är det inte nåt speciellt med djungler och sci-fi?
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
Basenanji said:
Tack! Inspirerande!

Jag tänker mig att det vore jättekul att använda D20-modern regler till det här, även om Traveller-reglerna säkert funkar minst lika bra om inte bättre.

Och är det inte nåt speciellt med djungler och sci-fi?
:gremsmile:
D20 Modern funkar säkert jättebra -- det systemet har ju ett teveserie-mässigt regeltänk.

Jo, djungler är bra med sin klaustrofobiska täthet. Både ögon och sensorer har kort räckvidd. Bakhåll, monster, giftormar, blåsrör, osv.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
MattiasLejbrink said:
Jättebra och intressant inlägg! :gremsmile:

D20 Modern är bästa d20-spelet IMO.
Det systemet funkade bra när Krille och jag gjorde Lemuria för länge sedan. :gremcool:
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Bra grejer!

Hade nog gärna haft lite mer koll på stället med brandfordonen, om det du postade var allt som fanns. För övrigt är det här typ som jag skriver äventyr för mig själv. :gremsmile:

Edit: Stavning...
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Du får gärna berätta mer om kampanjen med flera spelgrupper, en sån grej jag alltid önskat göra- men som jag gett upp för länge sedan.

Kul läsning!
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
Kamrat 9356 said:
Bra grejer!

Hade nog gärna haft lite mer koll på stället med brandfordonen, om det du oostade var allt som fanns. För övrigt är det här typ som jag skriver äventyr för mig själv. :gremsmile:
Jag lade upp den kompletta Sinkadus-texten med små språkliga förbättringar. Givetvis behövs det en karta över brandstationen när äventyret spelas. :gremsmile:
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
Nässe said:
Du får gärna berätta mer om kampanjen med flera spelgrupper, en sån grej jag alltid önskat göra- men som jag gett upp för länge sedan.

Kul läsning!
Det arrangemanget var något jag aldrig har upprepat, eftersom det var alldeles för arbetskrävande. Jag mappade gruppernas resor fram och tillbaka (i Traveller är själva resandet mellan världarna av stor vikt) med datum och annat. Vad jag minns synkade deras rörelser inte varandra, utan en grupp låg klart "främst" i tiden.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Mekanurg said:
Nässe said:
Du får gärna berätta mer om kampanjen med flera spelgrupper, en sån grej jag alltid önskat göra- men som jag gett upp för länge sedan.

Kul läsning!
Det arrangemanget var något jag aldrig har upprepat, eftersom det var alldeles för arbetskrävande. Jag mappade gruppernas resor fram och tillbaka (i Traveller är själva resandet mellan världarna av stor vikt) med datum och annat. Vad jag minns synkade deras rörelser inte varandra, utan en grupp låg klart "främst" i tiden.
Påverkades de av varandras handlingar?
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
Nässe said:
Mekanurg said:
Det arrangemanget var något jag aldrig har upprepat, eftersom det var alldeles för arbetskrävande. Jag mappade gruppernas resor fram och tillbaka (i Traveller är själva resandet mellan världarna av stor vikt) med datum och annat. Vad jag minns synkade deras rörelser inte varandra, utan en grupp låg klart "främst" i tiden.
Påverkades de av varandras handlingar?
Inte vad jag minns. Rymden är stor.
 
Top