Nekromanti Firefly:PBF - Leveransen till Higgins Moon

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Namn: Barnabas Murphy
Plats: Sjukstugan ---> lastkajen

Barnabas lunkar på den sista biten fram till sjukstugan. Över vänstra axeln, säkrad med vänstra handen, är slangen och munstycket till centraldammsugaren lindad. I högra handen bär han hinken, för tillfället fylld med diverse trasor, rengöringsmedel och en mopp som han håller balanserad mot sin kropp. Att städa är inget han ser fram emot, men om det behövs göras så...

Han kliver in sjukvårdsrummet och ser sig omkring. Det ser ungefär ut som han minns det, inklusive allt damm. Barnabas suckar inombords. Doktorn tittar upp från en brits och hälsar hjärtligt medan han sätter sig upp.

"Utomordentligt! Nu kanske vi kan få någon hyffs på..." Doktorn blir plötsligt avbryten av intercommen.

"Okej, hör upp allihop. Gus kommer snart komma hit med sina underhuggare och alla som vill får gärna hänga på mig och Barnabas och möta honom på lastkajen. När vi fått ombord vår last kommer vi att lyfta så snart som möjligt. Billy K och Sarah, verifiera att vi har tillstånd att lyfta och att skeppet är redo. Cake-Mouse ser till att motorn beter sig som den ska."

"Huh choo-shung tza-jiao duh tzang-huo..." slänger doktorn frustrerat ur sig. Han tar sedan ett djupt andetag och lägger till; "Fortsättning följer. Vi kanske ses nere på lastkajen."

Barnabas nickar, lastar av prylarna vid sidan om dörren och börjar vandra mot landgången. Räddad av intercommen.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Namn: Lyle Boddewyn
Plats: Sjukstugan ---> lastkajen

Barnabas försvann lika fort som han dök upp. Kvar lämnade han en nu irriterad Lyle Boddewyn.

Go tsao de! Hur svårt ska det vara att få detta rummet städat! Hans alternativ just nu verkar vara att antingen stanna här och städa så att han kan utföra sitt jobb eller att hänga med till lastkajen och riskera att skjutas av hans förra arbetsgivares hantlangare. De kanske har börjat leta igenom hamnen vid det här laget. Han väger alternativen snabbt och inser att det inte är ett särkilt svårt val.

Han går raskt över till en arbetsbänk och roffar åt sig ett ansiktsskydd som han använder för att dölja ansiktet under ögonen. Det händer att folk bär munskydd, så han hoppas att ingen ska göra en stor grej av det hela. Från hans säck innanför dörren så fiskar han upp en något kantstött rishatt som han sätter på huvudet. Avslutningsvis tar han på sig rocken och säkerhetskollar att hans två pistoler är fulladdade.

Efter en kort bön för framgång på mandarin så rättar han till hatten och beger sig mot lastkajen. Vem vet, kanske han oroar sig i onödan denna gången.

(OoC: Om andingsskyddet kommer på tal kommer han skylla på att han börjat känna sig förkyld och att han vill undvika att smitta andra.)
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Namn: Hsiang
Plats: Maskinrummet -> Lastutrymmet

När Hsiang hör kommsystemet knastra igång har han fått upp hyllan på väggen igen, fått upp det mesta av hyllans ursprungliga innehåll på rätt plats, och dessutom hunnit få ner en rätt försvarbar mängd av skräpet i säckar.

- Okej, hör upp allihop. Gus kommer snart komma hit med sina underhuggare och alla som vill får gärna hänga på mig och Barnabas och möta honom på lastkajen. När vi fått ombord vår last kommer vi att lyfta så snart som möjligt. Billy K och Sarah, verifiera att vi har tillstånd att lyfta och att skeppet är redo. Cake-Mouse ser till att motorn beter sig som den ska

Hsiang ställer sig upp, torkar pannan med en trasa, och med en snabb blick avgör han att det jobb han hunnit göra får vara nog just för ögonblicket. Han har gott om tid att ta hand om resten senare. Just nu är det viktigare att vara i lastutrymmet.

Hsiang tar en vända förbi sin hytt, plockar med sig sitt pumphagelgevär,
"Ifall någon Zǔzhòu Báisè de sīshēngzǐ ställer till med något" Muttrar han, medan han klättrar upp för stegen igen.

Han tar sig ner till lastutrymmet, ställer hagelgeväret mot ett av skotten och börjar organisera lådorna så att den nya lasten bättre får plats.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Uppdraget på Higgins Moon

Laura och Barnabas står redo på lastkajen när Gus och hela 5 hantlangare dyker upp. Delar av besättningen (upp till er) finns också på plats.

- Välkommen Gus, och jag ser att du har med dig alla du känner på planeten.
- Alltid lika trevligt att träffa dig Laura. Antagligen blir du vackrare för var gång, men jag tror det är Rigel som blir skräpigare hela tiden.
- Jag vill att du ska känna dig som hemma.
- Du har lyckats skrämma bort alla än Barnabas sen sist förstår jag. Jag hoppas du kan ta hand om ditt uppdrag trots det.

Det är tydligt att de här båda är bekanta sedan länge.
Tre av Gus hantlangare bär på varsin metallbox stora som en ryggsäck typ. De har alla flera uppsättningar lås bland annat med tumavtryckskontroll och utstrålar verkligen hög klass. För att särskilja de tre gråa boxarna har en fått en gul rand och en annan en grön. De två andra hantlangarna har båda dubbla pistoler i sina bälten. Boxarna ställs ner på golvet.

- Det här är tre paket Gus, inte ett som vår deal gäller. Dina vakter får mig också att tro att leverensen inte kommer att vara ofarlig.
- Helt korrekt, och vi ska diskutera er betalning om en stund, men låt mig nu beskriva läget:

Ni ska anlända till Higgins Moon och staden Canton nästkommande kväll. Det kommer att pågå en stor fest för att fira årsdagen av då Jayne Cobbs motsatte sig den hatade Magistrate, som är smart nog att låta festen hållas då det skulle bli total revolt annars. Festen kommer att hållas på en stor ängsyta precis utanför staden.
Den gula boxen ska lämnas till en man som finns på festen. Han heter Liu Chi-Su och känns igen på sin gula rock med broderade kinesiska bokstäver. Han är förman för ett av arbetslagen och är därför en av få relativt rena personer på månen. Han är också en elak sadistisk fan så reta inte upp honom.
Den gröna boxen ska lämnas till ett gammalt råskinn som numera är bartender på Rävgrytet inne i staden. Han heter Samuel Evans.
Den grå boxen kommer att hämtas ombord på Rigel av en kvinna vid namn Abigail Cooper. Hon kommer även att betala resterande del av belöningen för ett utfört uppdrag när de båda andra via walkie talkie meddelat att paketen är levererade. Hon kommer givetvis ha beväpnad eskort.

Diskression är ett stort plus. Magistrate kommer förstås veta att Rigel landat och kunna se att folk lämnar och ankommer till skeppet, men han ska helst inte få veta om de båda boxar som ska lämnas över. Jag vet dock att Magistrate har en egen fest för att förtränga att den stora äger rum och bör ha fullt upp med sina rika gäster.


- Det här har växt sedan vi talades vid Gus. Vad är det vi transporterar? frågar Laura bistert, och hur hårt kommer Magistrate jaga oss om han märker att vi levererar flera paket?
- Det man inte vet... Nå, jag förstår om det här låter avancerat, men jag vet att du aldrig backar ur Laura. Nu kommer jag dessutom höja din betalning med 20%.
- 30% Gus, och då ska du dessutom lova mig att bli mer informativ till nästa gång.
- Du får 25, och du vet vad som händer med dina jobbchanser på Persephone om du misslyckas här.

Gus kastar iväg en pengapåse till Laura, gör ett tecken åt sina underhuggare att gå och vänder på klacken.

Laura morrar någon ohörbar svordom. Det här är säkerligen en knarkleverans av något slag, till ett ställe där många är fast i slavliknande förhållanden och skulle göra vad som helst för rikedom. Efter att vi lyft får vi ta ett ordentligt snack hela besättningen om hur vi delar upp det här, tänker hon.
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Namn: Frank Warwick
Plats: Bryggan -> Franks rum -> Lastrummet

Frank står tyst bredvid och lyssnar medan hans chef pratar in i intercom-systemet."Jaha, då är det väl dags att förbereda sig inför våran kund då..." Säger han till ingen särskild när hon är färdig. "Jag beger mig ned till lastrummet med de andra" Frank beger sig sedan till sitt rum, plockar fram sin pistol och vapenbälte och spänner på sig bältet med vapnet i hölstret. Så att det syns klart och tydligt. Man måste vara beredd på allt och det är bättre att ha skydd när man inte behöver det än att behöva det och inte ha det. Dessutom så tror han att det kan ge ett gott intryck på kunden... om det finns beväpnade besättningsmedlemmar som kan skydda lasten så kan kunden känna att hans last är i trygga händer. Därefter så tar han sig en snabb titt i spegeln och snyggar till sig lite snabbt så att han inte ser ut som en slusk. När han känner sig hyffsat nöjd så beger han sig till lastutrymmet.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Re: Uppdraget på Higgins Moon

Namn: Hsiang
Plats: Lastkajen

Hsiang har just satt sig ner med hagelgeväret i knät när Gus med understöd uppenbarar sig. Han lyfter bössan till händerna, men inte på ett hotfullt vis, bara för att visa att han är beredd att använda den.

Hsiang lyssnar på Kapten Laura och Gus och ser hur Kaptenens ansikte hårdnar när Gus säger att jobbet just blivit större.

- Det här har växt sedan vi talades vid Gus. Vad är det vi transporterar? frågar Laura bistert, och hur hårt kommer Magistrate jaga oss om han märker att vi levererar flera paket?
- Det man inte vet... Nå, jag förstår om det här låter avancerat, men jag vet att du aldrig backar ur Laura. Nu kommer jag dessutom höja din betalning med 20%.
- 30% Gus, och då ska du dessutom lova mig att bli mer informativ till nästa gång.
- Du får 25, och du vet vad som händer med dina jobbchanser på Persephone om du misslyckas här.


Gus kastar en liten påse som skramlar av mynt åt Kapten Laura och vänder sig sedan för att gå.
"Xiānshēng Gus!" Ropar Hsiang medan han ställer sig upp. "Jag menar inte vara oförskämd Xiānshēng, men det verkar som mycket bra deal för dig, men ganska dålig deal för oss, shì?"
Gus och hans män har vänt sig om, och en av dem har lagt sin hand på en av pistolerna i bältet.
"Vi gör tredubbel jobb, men för bara fjärdedel mer krediter. Tredubbel risk att åka fast, tredubbel mängd män som kan lura oss och ta leveransen utan att vi får pengar. Förstår hur jag menar?

Hsiang går framåt ett par steg, och står nu jämsides med Kapten Laura.

"Jag tror att eftersom du får tredubbelt jobb gjort får du tredubbelt pengar, shí? Kanske vore tecken på er goda vilja om Xiānshēng ville dela med sig av sina krediter till de som utför jobbet, nǐ shuō ne? Inte sant? "

Lastkajen är knäpptyst.
Gus män har nu alla händerna på sina vapen och tittar på sin chef.
 

bearlord

Veteran
Joined
18 Feb 2012
Messages
15
Location
Stockholm
Namn: Billy
Plats: Bryggan

-McKinley, har du flugit en sån här tidigare? frågade Billy Sarah med en betydligt mjukare och vänligare röst.

-Njae, på akademin hade vi nästan bara Alliansens standardskepp som patrullskeppen, Armitage och de tyngre Kwai-modellerna i simulatorerna. Jag provade en Hornet en gång och de är ganska lika den här tror jag. svarade Sarah.

Billy nickade bara och var tyst en stund.
-Var har du reglagen för hyperventilatorerna?, frågade han sedan som att han ville testa henne lite.

Andrepiloten lutade sig fram i sin stol och tittade på instrumentpanelen framför sig.
-Ehhh... hyperventilatorerna? Hennes ögon for fram och tillbaka över knapparna, spakarna och reglagen en god stund innan hon fastnade på två spakar med av/på-läge till vänster på panelen.
-Det måste vara de här.

Billy ryckte till och reste sig upp för att titta där Sarah pekade. Han tittade sedan snabbt på sin egen panel och fann samma par spakar där.
-Bra! Kanon! Det här kommer gå fint ska du se.

Bara två hyperventilatorer tänkte han för sig själv när han satt sig ner igen. Inte undra på att han inte hittat dem själv först. Han hade aldrig flugit någon kärra med färre än fyra sådana förut. Det här blir bara värre och värre och då har vi inte fått uppdraget ännu...

------------------

Efter att Frank och Laura varit uppe och vänt på bryggan och Laura meddelat besättningen om Gus och avfärden vänder sig Billy åter till sin andrepilot och ber henne knappa in färddata i skeppsdatorn medan han kontaktar flygkontrollen för tillstånd att lyfta.

Han rattar in radiofrekvensen för kontrolltornet på Eavesdown Docks vilken redan råkar vara inställd naturligtvis.
-FTS Rigel i docka 47 anropar kontrollen Eavesdown Docks. Kom.
Efter en kort stunds tystnad kommer det något raspiga svaret med en kvinnlig röst.
-Kontrollen Eavesdown Docks här. Kom.
-FTS Rigel anhåller om tillstånd att avresa så snart vi är klara med lastning. Inom en timme ungefär. Skeppslogg översändes per kabel. Kom.
-Ni har avresetillstånd så snart fullständig skeppslogg inkommit. Konfirmera per radio innan avresa. Klart slut.

-Alltid lika stela, muttrade han medan han lade tillbaka radion på sin plats.
-Skickar du över loggen när den är klar?, frågade han Sarah.
-Ska du inte kolla den först? Det är första gången jag gör det här skarpt.
-Jag litar på dig. Billy log brett mot henne och lutade sig tillbaka i den slitna lädersitsen.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Skeppslogg, skeppslogg. Ja, då ska vi se. Är allt med? Skeppets namn, skrovnummer, deplacement osv. Jo, det borde stämma.
Avresetid typ strax, destination Higgins måne, beräknad ankomst. Inget konstigt där.
(Har den där Billy K verkligen förtroende för att jag vet vad jag gör eller är han för lat för att göra det själv? Han känns inte helt proffsig.)
Skeppets personal, passagerare och last. En två tre åtta nio, jo vi är med allihop. Och lasten... "konserverade livsmedel"? Tre lådor konserverer som levererades till skeppet av biffiga kurirer? Är det normalt? Äsch, det är det säkert. Resten av lasten skickades säkert med någon annan, och de här lådorna blev över, så nu får vi ta dem.
"Sådär, skeppsloggen verkar stämma. Du vill inte kolla den? Då skickar jag den."
Alltså sjutton vad nervöst allt blev med Billy Ks ögon på sig. Så här har jag inte känt sen jag skrev min första tenta.
"Ska jag anropa kontrollen då? Okej. Hr-hrm. FTS Rigel anropar kontrollen. Vår skeppslogg är överförd. Inväntar klartecken för start. Kom."
"Se där, du kan ju."
säger Billy.
(Det är väl klart jag kan, gubbe!)
Sarah fnissar generat. "Vad då, det här är ju bara att följa vissa procedurer."
"Just det. Men det gjorde du bra. Sätt dig och ta på bältena nu!"
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Re: Uppdraget på Higgins Moon

Namn: Frank
Plats: Lastkajen

Det tog inte särskilt långt tid innan Gus äntligen anlände till lastrummet. Men det var tillräckligt långt tid för att skulle hinna ställa upp några lådor som han lutar sig mot och som han kan ta skydd bakom vid en eldstrid. Han ser också att Hsiang har tagit med sig en bössa vilket får honom att känna sig lite tryggare. Hans blick fästs genast vid Gus vakter när Gus går upp för rampen och Frank börjar genast att utvärdera vilket slags hot vakterna utgör och vem han ska oskadligöra först vid en eventuell strid. Han riktar snabbt in sig på den korta och snärta mannen med svart hår. Han ser snabbast ut. Den muskulösa vakten med tatueringen på axeln ser farligare i närstrid, men han kommer inte att hinna så långt om han försöker sig på det.

"Xiānshēng Gus!" Plötsligt så fångar han upp en rörelse i ögonvrån som får honom att snegla åt sidan. Det är Hsiang som pratar och som sedan ställer sig upp. "Jag menar inte vara oförskämd Xiānshēng, men det verkar som mycket bra deal för dig, men ganska dålig deal för oss, shì?" Vad håller han på med!? Buhn dahn! tänker Frank samtidigt som hans hjärna försöker göra en ny analys av situationen. Frank ser att den svarthåriga vakten lägger sin hand på sin pistol och Franks egen hand börjar närma sig hans egen pistol. "Vi gör tredubbel jobb, men för bara fjärdedel mer krediter. Tredubbel risk att åka fast, tredubbel mängd män som kan lura oss och ta leveransen utan att vi får pengar. Förstår hur jag menar?" Fortsätter kinesen. Hsiang har förvisso en poäng, men han misstänker samtidigt att Gus är en person som lätt kan få för sig att skada och döda folk. Någon man måste vara försiktig med. Dessutom så är det Lauras skepp och det är hon som borde ha det slutgiltliga ordet i sådana här diskussioner tänker han. "Jag tror att eftersom du får tredubbelt jobb gjort får du tredubbelt pengar, shí? Kanske vore tecken på er goda vilja om Xiānshēng ville dela med sig av sina krediter till de som utför jobbet, nǐ shuō ne? Inte sant? " Nu står han bredvid Laura och alla Gus män är beredda att dra sina vapen. Frank står på helspänn och sekunderna känns som minuter. Han sväljer lite saliv och slänger en snabb blick mot Laura i ett försök att läsa av hennes ansiktsuttryck. Skjuta eller inte skjuta? Frågar Frank ljudlöst med sin blick.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Uppdraget på Higgins Moon

"Xiānshēng Gus!" ropar Hsiang. "Jag menar inte vara oförskämd Xiānshēng, men det verkar som mycket bra deal för dig, men ganska dålig deal för oss, shì?"

"Vi gör tredubbel jobb, men för bara fjärdedel mer krediter. Tredubbel risk att åka fast, tredubbel mängd män som kan lura oss och ta leveransen utan att vi får pengar. Förstår hur jag menar?"

"Jag tror att eftersom du får tredubbelt jobb gjort får du tredubbelt pengar, shí? Kanske vore tecken på er goda vilja om Xiānshēng ville dela med sig av sina krediter till de som utför jobbet, nǐ shuō ne? Inte sant? "

Namn: Lyle Boddewyn
Plats: Lastkajen

Lyle spärrar upp ögonen av överraskning över Hsiangs utspel. Skulle det inte varit för hans andningsskydd så skulle hans anlete varit en perfekt reflektion av många andra närvarande. Vad tänker grabben på! Blott sekunder från friheten och han börjar köpslå med dessa råskinn. Får hoppas att Steele har en god relation med denna Gus. Har definitivt varit med om eldstrid som utbrustit av lindrigare orsaker i undre världen. Lyle lägger undermedvetet högerhanden över sin ena pistol. Borde stannat på skeppet...

Lyle tittar på Hsiang igen. Han har inte haft tillfälle att snacka med den unge mannen ännu. Men verkar han inte väldigt bekant? Har de träffats, och i sådana fall var då? Lyle tvingar undan tankarna och återgår till nuet. Han fokuserar på Gus och Steele, de två som troligast kommer säga något härnäst.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Namn: Rhin Ferret
Plats: Lastkajen

Det där filtret kunde vänta ett tag, kunde det inte? I vilket fall är projektet övergivet av den enögda för tillfället där denna stod, ett par nivåer över de övriga att se ner på eländet.
Hatten skuggade den smala näsryggen en smula, ögonlapp stirrar som bara ögonlappar kan göra medan de smala och könsneutrala läpparna säras till ett småleende. Nästan ett flin faktiskt.

"Hsiang har rätt!"

En enda ekande mening från ett par meters högre nivå där det enda ljusbruna ögat bara väntade på hur det hela skulle...arta sig. Och han hade en poäng, utan tvekan där hennes egen revolver vilade invid höften.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Minerva

-Får jag se starten här från cockpit? Minerva måste ha kommit in medan de var fokuserade på startsekvensen. Jag skulle vilja se en sista soluppgång över Persephone.
Billy är för nervös och fokuserad på starten för att protestera och viftar snabbt i riktning mot en av stolarna utan att släppa kontrollerna med blicken.
-Tack. Hon sätter sig och gör några försök att fästa säkerhetsselen innan hon inser att spännet, som så mycket annat ombord, är trasigt.

Under tystnad betraktar Minerva Billys och Sarahs ryggar medan de fortsätter startsekvensen, lyssnar på deras fokuserade uppräknande och bekräftande av funktionen på viktiga maskiner och sensorer. Allt medan hennes långsmala fingrar spelar över kryckan på käppen. Hennes ansikte är lugnt och behärskat, men händerna förråder att hon är stressad av det som skall ske.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Det är ett ordentligt dödläge en period som känns som ett år, men egentligen är några sekunder. Hsiang, Rhin, Lyle och Frank finns alla hos Laura och Barnabas vilket gör att båda sidorna har sex personer och gud vet hur många pistoler.

Till sist skrattar både Gus och Laura som på en given signal. De har förstås listat ut att det enbart finns förlorare om ett skott skulle avlossas.

- Det är en fin samling råskinn du samlat på dig Laura. Jag hoppas du har koll på dem.
- Till viss del Gus, till viss del.
- Jag ska visa mig storsinnig här. Du ska få dina 30% och din besättning ska bära in de här lådorna på skeppet utan att säga ett ord till.
Laura nickar i samförstånd, Barnabas drar en djup suck och Gus tittar på de för honom nya ansiktena utan att verka känna igen någon, eller åtminstone utan att visa det. Han plockar upp ytterliggare mynt och räcker över till Laura.
- Gör mig stolt nu, och kom ihåg vem som är störste uppdragsgivaren på Persephone om man som frilansare behöver något att göra...

---

Gus
+4: Intriger (Det finns en anledning att Gus är upcoming star som hälare. Ingen annan är så bra på att få konkurrenterna att slåss med varandra.)
+2: Förhandling (Och eftersom Gus vet att ingen har råd att bli ovän med honom just nu så blir han en grym förhandlare.)
-2: Överdrivet självförtroende (Gus har redan hunnit bli lite väl nöjd med sig själv. Om något går honom emot så har han svårt att hantera det och blir nästan handlingsförlamad).

Övriga förmågor är i nuläget okända.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Namn: Lyle Boddewyn
Plats: Lastkajen ---> Sjukstugan ---> Lyles rum i passagerardelen.

Lyle drar ner andningsskyddet och drar en lättnadens suck när Gus och hans följe lagt ett par meter bakom sig. Det gick vägen. Den här gången.

Han överlåter bärandet till de övriga och ger Hsiang en vänskaplig klapp på axeln innan han försvinner in i skeppet. Väl där plockar han upp sin säck i sjukstugan och planerar att bege sig till sin slaf för att vila. Med lite tur är sjukstugan städad då han vaknar upp.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Namn: Hsiang
Plats: Lastkajen

När Laura och Gus börjar skratta tillåter Hsiang sig att andas ut. Puh, en himla tur att det där fungerade, det hade varit pinsamt att orsaka eldstrid det första jag gjorde. Han nickar med ett litet flin åt Gus hantlangare, varav iallafall den stora tatuerade mannen verkar vara besviken över att det hela slutade fredligt.

- Det är en fin samling råskinn du samlat på dig Laura. Jag hoppas du har koll på dem.
- Till viss del Gus, till viss del.
- Jag ska visa mig storsinnig här. Du ska få dina 30% och din besättning ska bära in de här lådorna på skeppet utan att säga ett ord till.
- Gör mig stolt nu, och kom ihåg vem som är störste uppdragsgivaren på Persephone om man som frilansare behöver något att göra...


Hsiang nickar åt Lyle när han passerar och viskar "Ni andra blir skyldig mig en öl när vi får våra betalt." leende.
Han gör en informell honnör åt Kapten Laura, och går sedan fram till en av lådorna och lyfter den till rätt plats.
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Namn: Frank
Plats: Lastkajen

Frank slappnar av lite granna när situationen lugnat ner sig. Men han håller fortfarande ett öga på Gus män medan Laura och Gus avslutar förhandlingen. När Gus och hans vakter vänder sig om för att gå så sneglar Frank lite mot Hsiang som ser väldigt nöjd och lite lättad ut. Hsiang viskar något till Lyle som av någon anledning har haft på sig ett munskydd och en riktigt ful hatt under hela förhandlingen. Frank följer Lyle en kort bit med blicken medans Lyle går in i skeppet. Lyle ser till skillnad från Hsiang mest lättad ut. Jag undrar vart han ska? Vi behöver ju hjälp här. Ja, ja han ska säkert börja städa i sjukstugan tänker Frank.

Franks uppmärksamhet skiftar tillbaka till Hsiang som har börjat bära in en av lådorna. Frank plockar också upp en låda och följer efter Hsiang. "Livet är lite som ett lotteri där man kan dra hur många lotter man vill och ibland så dras lotter åt en. Det är ett lotteri där det finns ett oändligt antal nitlotter men bara ett begränsat antal vinstlotter" Börjar Frank lite kryptiskt när de båda har ställt ned sin låda. Frank väntar för att se om Hsiang lyssnar och fortsätter sedan "Desto fler lotter man drar desto större är chansen att man drar vinstlotter. Men det gör det också mer eller mindre oundvikligt att man förr eller senare drar en rejäl nitlott... Så mitt råd är att inte dra för många lotter. Dohn-ma?" Frank försöker att inte låta allt för kritisk då han egentligen inte är arg på Hsiang, bara orolig över vad som ska hända om han fortsätter att vara så vårdslös och oförsiktig.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Hsiang har just ställt ner sin låda när Frank går upp jämsides med honom.
"Livet är lite som ett lotteri där man kan dra hur många lotter man vill och ibland så dras lotter åt en. Det är ett lotteri där det finns ett oändligt antal nitlotter men bara ett begränsat antal vinstlotter."
Frank ställer ner sin låda och väntar tills Hsiang möter hans blick.
"Desto fler lotter man drar desto större är chansen att man drar vinstlotter. Men det gör det också mer eller mindre oundvikligt att man förr eller senare drar en rejäl nitlott... Så mitt råd är att inte dra för många lotter. Dohn-ma?"
Hsiang ställer sig upp och sträcker på ryggen med ett knak.
"Jag förstår hur du menar Frank, men jag ser inte som lotteri. Alla har samma chans till vinst i lotteri. Det jag gjorde nu? Han tar av sig overallen till hälften och knyter ärmarna runt midjan, och blottar därmed vad som visar sig vara en otroligt välskulpterad överkropp, nu bara dold av ett vitt linne. "Det jag gjorde nu var mer som poker. Läsa motståndare, gissa hur de skulle svara. Också chansning, men inte lotteri. Han ler vänligt.
"Men tack för omtanken Frank, jag ska försöka inte oroa i framtiden."
Hsiang sträcker fram handen åt Frank.
"Jag tror att det ska bli trevligt att tjänstgöra med dig Frank."
Frank tar den i ett fast handslag.
"Detsamma Hsiang."
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Barnabas bar den sista lådan och tittade uppskattande på Hsiang och Frank. Han var mer skeptiskt till Lyle som verkade lat och till Rhin som han inte visste var han hade över huvud taget. Bara dom inte ställde till problem för kapten Laura så var dom helt okej ändå bestämde han sig för. Barnabas tittade mot sin kapten. Hon såg lite sammanbiten ut, men han visste av erfarenhet att det gick över så fort skeppet var uppe i luften.

Medan Barnabas själv hade kunnat spendera resten av livet på en bondgård i lugn och ro så kundwe Laura inte leva utan det här gamla skeppet. Så var det bara, och så länge hon var här så skulle han också vara det.

- Billy K! Ta oss mot himlen, skrek Laura upp mot bryggan och tryckte till knappen för att stänga lastluckan.
 

bearlord

Veteran
Joined
18 Feb 2012
Messages
15
Location
Stockholm
Billy hade suttit tyst en stund i sin stol. Ett mynt vandrade flinkt mellan fingrarna på hans högra knoge, något han ofta gjorde i väntan på att saker skulle ske. När Laura skrek upp till bryggan att var dags att lyfta satte han sig snabbt till rätta och lyfte på radion för att kontakta luftkontrollen.

"FTS Rigel här. Vi är redo för avfärd. Anhåller om omedelbart tillstånd att lyfta. Kom."
Svaret kom efter några sekunders väntan. "FTS Rigel ni har tillstånd att lyfta om två minuter. Kom"
"Uppfattat. Klart slut."

Med det började han genast slå på en mängd olika reglage på panelen. Lampor och skärmar som varit släckta tändes och det började susa och brumma lite här och var i hela farkosten.
Han lyfte intercomen "Är ni redo i maskineriet? Nu kör vi." frågade han utan att vänta på svar.

Medan motorerna varvade upp vände han sig mot Sarah med ett leende. "Är du redo?"

Han sköt bak styrspaken mot sig och kollade panelen en gång snabbt innan han drog spaken emot sig och tryckte på knapparna som gav motorerna extra kraft för att skjuta iväg skeppet från marken. De lyfte och strax låg Eavesdown Docks ett hundratal meter under dem.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Rhin klev ned ett halvt våningsplan från lastkajen och tog åter tag i pappret de var ämnade att skriva på. Utan att läsa igenom det veks pappret ihop och placerades i en av ytterfickorna på läderrocken och när det gavs order om att starta höjdes blick och haka mot taket.

"It´s about time.."


Mumlades det fram mellan smala könsneutrala läppar och den långsmala ursäkten till vinthund drar sig undan för tillfället.

"Ses i kabyssen. Hoppas det serveras något ätligt sedan."

Med andra ord är Ferret inte först till kvarn på den punkten heller. Under starten sitter Ferret i sitt rum. Man behövde vänja sig långsamt?
 
Top