Nekromanti Firefly:PBF - Leveransen till Higgins Moon

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Re: Morning has broken

Namn: Hsiang
Plats: Matsalen

Hsiang lyssnar på Laura när hon beskriver situationen.
'Synd att Cake-Mouse hoppar av, svårt att flyga utan mekaniker. Tänker han när Hon nämner att Cake-Mouse ska hoppa av.

Hsiang funderar lite på de olika alternativen och kommer fram till att han nog gör mest nytta på skeppet eller på festen utanför staden.

- "Kapten Laura" Börjar han,
"Jag tror att jag kan göra nytta vid festen. Liu Chi-Su kanske blir mer vänlig inställd om han kan tala modersmål?"
Han tar en klunk av sitt té och tänker att 'Men Jag har inte haft så mycket tid ensam med Kapten. Det här kanske är ett bra tillfälle att få lära känna henne lite..

-Men jag kan vara här också om du tror att ett extra gevär kan hjälpa?
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Re: Morning has broken

Natten har varit relativt skonsam mot Frank, större delen av natten var drömlös. Och om det inte hade varit för den där drömmen som alltid får honom att vakna med ett ryck så hade han fått en hel natts sömn för en gångs skull. Han hoppas att koffeinpillren och proppade i sig när han klev upp ur sängen ska räcka för att hålla honom alert resten av dagen.

Frank lyssnar tyst på Lauras genomgång medan småäter på en smörgås. "Jag har inga preferenser alls. Placera mig bara där du tror att jag gör mest nytta... Förresten, är det någon som vet hur vapenlagarna ser ut på den här planeten? Är det strikta lagar som på de centrala planeterna eller kan ven som helst bära vapen?"
 

bearlord

Veteran
Joined
18 Feb 2012
Messages
15
Location
Stockholm
Re: Morning has broken

Billy kom in i matsalen bland de sista och hälsade alla med en stor gapande gäspning och ett leende. "Sovit gott alla?" Det blev några nickningar och mumlanden till svar. Han skrattade högt åt Lauras tröja och gjorde tummen upp åt henne. "Sexigt!"

Han tog en skål av det som erbjöds till frukost och slog sig ner vid bordet bredvid Sarah och Frank.
Efter att Laura berättat om upplägget satt Billy först tyst en stund och lät några av de andra säga sin mening först.

"Om det behövs en snabb reträtt så kanske det är bäst jag stannar kvar här i skeppet, men annars spelar det mindre roll vart jag går. Jag gillar både fester och ölstugor. Vet vi vad det är för typer vi ska överlämna den här lasten till?"
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Morning has broken

- Så vad säger ni? frågar Laura medans hon skriver, utan att lyfta blicken från pappret. Är det någon som har några preferenser?

Lyle tittar upp och svarar med mat i munnen.

- Tror inte att jag skulle dra jämnt med den där förmannen, så kanske säkrast att jag går med grupp grön till ölhaket.

Han tar en paus för att svälja och fortsätter sedan.

Men det spelar ingen roll för mig. Jag går dit jag behövs.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Morning has broken

"Hem säger du? Nå, för all del. Lösa muttrar, det är uppfattat."
Småler igen där den könsneutrala individen slår sig ner och börjar äta av den, för hennes del, lite skeptiska rätten. "Vad gäller mitt öga så nej, inte reevers. Snarare en olycka? Ibland ska man se till att ducka i tid. Och jag föreslår att vi tar upp mig i grupp grön om så ska vara. Råskinn är min specialitet och ingen tror väl att jag inte skulle förnäma mister guling?"

Det är inte så mycket ett förslag som ett faktum, men för all del:
"Men vill kapten sätta mig någon annanstans.. är jag inte den som är den."
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Morning has broken

Lyle nickar gillande medan Rhin pratar.

- Medan vi är på Higgin's Moon så kanske vi ska se om vi kan anlita en mekaniker. Om vi inte vill förlita oss på Barnabas det vill säga.

Han vänder sig mot Barnabas och flinar.

- Inget illa menat. Men av hälften av det kapten säger är sant...
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Re: Morning has broken

Hsiang sitter och äter sin frukost, och har nu hunnit räkna en bra bit förbi hundra efter Rhins kommentar om hans matlagning när hon nämner Liu Chi-Su som "Gulingen" rinner det över.
Han ställer sig upp, kastar sin skål in i väggen och spänner blicken i Rhin.

- "Du vill sluta tala nedsättande om min folk när jag är i närheten gǒu shǐ shé!" Hsiang spottar med uppenbar avsky på bordet framför Rhin och träffar i samma veva hennes mat.
- "Och ska du kalla maten jag lagar för manglad ohyra kan du laga din egen, xiǎobiàn hē shé hé lǎoshǔ de nǚ'ér!"

Hsiang fnyser, vänder på klacken, och går ut ur matsalen, till synes mot sin hytt.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Morning has broken

Lyle såg häpet på då Hsiang lämnade kabyssen.

Hmmm, vad var det hon sa? Eller är det en han? Ah, visst ja. Hon sa guling. Tänkte inte ens på det. Det var kanske inte så taktfullt, men hon verkar inte vara en taktfull person. Matkommentaren måste ha kommit innan jag anlände till matbordet.

Appropå mat så är den väldigt god för att vara tillagad på ett rymdskepp. Borde kanske säga det till Hsiang senare tänker Lyle för sig själv.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Morning has broken

"Eh, just."
Ett uttalande som skedde med viss disträ biton som om den enögde inte ens tänkt på att det fanns fler av den där sorten i närheten. Eller att denne just rört ihop något som skulle föreställa vara frukost.
Det är när han spottar som han egentligen får gehör. Hennes förmåga att tolka hans upprepade ord på mandarin är mer än usel, men tongången är det inget fel på!
"Hey!"
Med ens hade Ferret kommit på fötter och gjort en ganska smidig helomvändning för att kliva ut i korridoren hon med, även om hon stod just vid dörröppningen till kabyssen.
"Kom och spotta lite till, jag tror det gav just rätt smak till din frukost!"
En sned grimas följde, som om nästa mening gav en rätt besk smak på tungan. Detta skulle inte bli en vana, detta med att be om ursäkt.
"För böveln, Hsiang. Förlåt. Det Smakade bra!"
Trots vad det sett ut till att göra..
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Re: Morning has broken - Minerva

- Kapten, jag har ett eget litet ärende att göra när vi landat. Det borde inte ta mer än en timme. Herr Mouse har gått med på att eskortera mig.

Cake-Mouse nickar försiktigt.

- Jag förstår att ni är angelägna om att komma iväg så snart ni är klara med varuleveransen. Är en timme för lång tid för att passa ert schema?

Om någon annan vill bryta in och leka eskort istället är det fritt fram, jag högg Cake-Mouse för att Wilmer har stigit av spelet, och då drar jag ingen spelarkaraktär ur Feufluxs huvudhandling.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Uppdelningen

Laura har hunnit sucka över Billys "Sexigt"-kommentar (tröjan var visst lite väl tajt, den får dumpas ut med nästa laddning rymdskrot), spana efter Hsiang (hoppas han kommer tillbaka nu när Rhin sa nåt slags förlåt) och anteckna febrilt (nåja) på sitt papper.

- Okej gänget, jag tror jag har en plan redo här.

Frank, eftersom du är säkerhetschef så låter jag dig ha huvudansvaret för den gula lådan. Med på festen tar du Hsiang och Sarah. Sarah borde få tillfälle att briljera med sina gitarrkunskaper om ni behöver charma er fram på vägen.

Lyle tar huvudansvaret för den gröna lådan och följdaktligen så följer Rhin och Billy med dig och håller din rygg fri.

Vi ska fixa fram två väskor av nåt slag för att dölja hur Shun Sheng Duh Gao Wahn fancy de där boxarna ser ut. Alla som ser dom fattar att innehållet är värdefullt. Vi har som sagt en del bråte kvar från tidigare besättning så det ska inte vara nåt problem.

Minerva, jag ser gärna att Barnabas följer med dig istället för Cake-Mouse då han behövs i maskinrummet för lite reparationer.

Och så en sista grej. Det är förbjudet att bära vapen på Higgin's Moon om man inte råkar ha Migistrate Higgins uttalade tillåtelse. Och det har vi inte! Så om ni trots detta tänker bära vapen och hamnar i en cell efter bråk med hans hejdukar så riskerar vi att tvingas lyfta utan er. Men hey, man kan ju slåss med nävarna också om så behövs.
 

bearlord

Veteran
Joined
18 Feb 2012
Messages
15
Location
Stockholm
Re: Uppdelningen

Billy satt och skrattade nöjsamt åt Hsiang och Rhins lilla uppvisning.
"Kapten, här har du en besättning att tygla." sade han fortfarande med skrattet på läpparna när Hsiang försvunnit och stämning kring bordet lugnat sig något.

Piloten lyssnade sedan på Lauras redogörelse om hur gruppindelningen skulle se ut. Han tittade på sina gruppkollegor Rhin och Lyle och log sitt illmariga leende emot dem.
"Grönt é skönt och har vi tur hinner vi smaka lite av den lokala brygden kanske."

"Vad är det för ställe egentligen? Har de en ordentlig landingsplats för sådana här skepp och ligger den nära de här mötesplatserna? Jag har landat på ett par månar förr men de har varit öde och i princip obebodda."
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Re: Uppdelningen

Laura svarade Billy:
- Nej det finns inget vettig landningsplats på Higgin's Moon. Det är rakt på den hårda marken som gäller. Ta ner oss mjukt tack.

Barnabas ursäktade sig under tiden och bugade sig lätt för Minerva.
- Det ska bli en ära att vara din eskort senare.
Han gick bort mot Rhin som stod vid dörren bort mot dit Hsiang hade gått. Barnabas la en hand på Rhins axel men tog bort den väldigt fort när han såg blicken det genererade...
- En konflikt mellan besättningsmän... eh, kvinnor... eh, äsch. Det kan hur som helst bara lösas på ett sätt. Med cylinderboll! (Sporten de håller på med precis i början). Nu sätter vi upp planen, letar upp Hsiang och sen svettar vi ned oss. Vem hänger med?
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Re: Uppdelningen

Namn: Frank
Plats: Matsalen

Frank känner modet sjunka lite när Hsiang stormar ut. Hur ska den här gruppen kunna åstakomma någonting när vi inte ens kan komma överrens? Kanske han får ta sig ett snack med kaptenen och föreslå någonslags lagbildande aktivitet. Eller så kan det här uppdraget förhoppningsvis svetsa ihop laget... om inte alla blir dödade eller arresterade först förstås.

Han nickar åt Laura när hon är klar med uppdelningen. "Det låter bra kapten. Jag ska se till att vi är klara för avfärd så fort vi har landat"


"En konflikt mellan besättningsmän... eh, kvinnor... eh, äsch. Det kan hur som helst bara lösas på ett sätt. Med cylinderboll! Nu sätter vi upp planen, letar upp Hsiang och sen svettar vi ned oss. Vem hänger med?" säger Laura.

Frank nickar gillande. Kaptenen måste ha läst hans tankar. "Det låter som en mycket bra idé. Jag får väl ta och leta upp Hsiang eftersom han tillhör min grupp, om ingen annan känner för att göra det"
 
Top