Nekromanti Finns .....

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
Re: men alltså...

"Klart man ska diskutera och resonera! Det påpekade jag aldrig som ett fel."

OK då är vi överens

"Men min åsikt i frågan råkar vara att regler vs. friform är en ganska meningslös "konflikt"..."

Tja om man man nu väljer att kalla det konflikt... men det är väl ändå upp till debattörerna vad som anses meningsfullt att diskutera.

Jag tycker att friformsdebbaten är ganska rolig och dessutom givande... men det är ju en smaksak... fast det jag ger mig in i nu (diskussionen om vad som ska diskuteras eller inte) är ju VERKLIGEN meningslöst... så jag tror jag stannar här...

Men det är klart att jag nog får hålla med om att vissa delar av debatten varit ganska menlösa utväxlingar av typen "jo det är det" vs "nej det är det inte" men det kan ju hända lite varstans i diskussionerna.

"Men jag kan ändå tycka att tolerans är något man bör praktisera i debatt."

Självklart! Håller helt med.
Men jag har då inte sett många exempel på intoleransn i detta forum. Men så har jag iof inte läst ALLA inlägg på forumet heller, men jag tycker att det är en väldans hygglig stämning (hänvisar åter igen till Zinescene)

För att undvika missförstånd vill jag bara påpeka att min personliga åsikt är att alla är lika mycket rollspelare oavsett HUR man spelar. Sedan att jag personligen föredrar friformeri är ju en annan femma och att ORSAKERNA till att man föredrar det ena eller det andra är vad som varit uppe för diskussion. Anledningen till att jag drog upp saken igen var enbart därför att någon i ett av inläggen frågade om saken.
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
Re: Järnmasken (OT)

Det där låter rätt intresant (ja, äventyret alltså.. inte necrofilin) Går det att få tag på på nå't sätt? Eller finns det nå'n som känner till nå'n bra URL för Gemini prylar... är som sagt rätt nyfiken. Känns som om det har en viss potential lixom...
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
Re: Svensk RPG skräck

"Jag skulle nog vilja påstå att det nästan kommer upp i Kult's klass och att det piskar CoC, men det beror förstås på SL."

Det tror jag när jag ser det:) Men spelet verkar ju helt klart ha potential och vilket spel som helst kan komma upp i riktigt hög klass med en skicklig SL.
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Re: tackar för URL

Du är medveten om att jag har läst en massa Gemini prylar sluper-boy? Har väll allt som släppts hemma också. Ifall du är sugen på leda nån gång så är det bara att säga till så kan jag släpa med mig grejerna och peka på vad jag läst. Bara så du vet. :)

/Andreas
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
Re: tackar för URL [oh so OT]

Förutsätter lixom att du har allt per automatik...

och leda, sure thang, men det var ju det där med att skaka ihop spelgrupp, Wurmmeister K är ju trött, Dr Boyd svår att få tag i, Ayathollan häckar i Frankrike... osv osv

Fast vad gäller gemini så är väl det nåt som ligger en bit in i framtiden och i så fall främst på hemmaplan, men om ni tycker nå't annat så...
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
[oh so OT]

Först gäller det ju att fixa ihop Calle grejen och fortsätta på el campanio de Mexicó.

Hoppas att det blir bättre på rollspelsfronten när Andreas och Adrian kommer tillbaka.

/Andreas
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
SM i [OT]

det blir det säkert! men den här ordväxlingen hör inte hemma på
1, den här tråden
2, det här forumet
3, den här sajten

avslutar dessa menlösheter med att uttrycka mina förhoppningar om att något av ovanstående blir av nu i veckan. kanske ska man avvakta med CoC till Ayathollans hemkomst?
 
Top