Finns det nåt att göra i Stockholm?

Dr Blue

Veteran
Joined
19 Jun 2020
Messages
67
Hej!

Jag behöver tips på vad ett gäng lagom nördiga snart 40-åringar kan hitta på i Stockholm.

Vi är 4 småbarnspappor med en medelålder strax under 40. Vi brukar träffas en gång om året i Stockholm för aktiviteter, mat och dryck.
Våra gemensamma intressen är tv-spel, sällskapsspel, tävlingar, filmer och fantasyböcker. Samt mat och dryck, främst öl och drinkar då.
Tidigare saker vi gjort är bland annat att hänga på en tv-spelsbar, äta på en vikingarestaurang och femkamp på en spelhall.

I september ska vi nog ses igen och vi är rätt överens om att besöka Alphaspels spelbar. Jag föreslog laserdome men det röstades ned med hänvisning till ålder och ömmande kroppar.

Jag undrar om det finns någonstans där man skulle kunna hyra typ ett litet biorum för bara oss? Extra plus om det finns möjlighet att välja nya och gamla filmer att titta på.

Har ni Tips på nåt trevligt ställe med bra quiz-tävling?

jag tar tacksamt emot fler förslag på vad vi kan hitta på!
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Jag börjar med att göra lite självreklam och länka mina fem nördtips som Visit Stockholm postade.

Är ni i Stockholm den 7 september kommer vi ha rollspelskväll på Tekniska museet, då med tema Drakar och Demoner. Finns även bar där också.

Tredje torsdagen i månaden arrangeras det filmquiz på Bar Brooklyn, som är väldigt roliga. Nördiga som tusan, men väldigt kul. Annars har många pubar i Stockholm quiz, jag har varit på Wirströms för massor med år sedan, det var kul. Annars arrangeras det på de flesta pubar, typ Bishops Arms, Southside och Pitchers.

Angående bio att boka själv så finns det! Coolast är ju lyxbiografen Bio Capitol vid Sankt Eriksplan, som erbjuder små salonger som går att abonnera, vilket de kallar för Jukeboxbio. De har ett rätt stort utbud också. Det går också att hyra Zita, också väldigt mysig, vilket jag själv gjort till en födelsedag.

Rekommenderar även besök till SF Bokhandeln och SF Antikvariatet.
 
Last edited:

Arferts Cyklop

Mental dvärg - Enögd jätte
Joined
17 Mar 2023
Messages
22
Jag kan ta er på safari i orten. Skyddsvästar får ni ta med själva om ni tror att ni behöver.
Det är som ett sorts live kan man säga, som en blandning mellan "A Clockwork Orange", "Top Boy" och "Captain Phillips". Introduktionskurs med do's and do not's ingår i totalkostnaden.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
798
Jag kan ta er på safari i orten. Skyddsvästar får ni ta med själva om ni tror att ni behöver.
Det är som ett sorts live kan man säga, som en blandning mellan "A Clockwork Orange", "Top Boy" och "Captain Phillips". Introduktionskurs med do's and do not's ingår i totalkostnaden.
Hade den kommentaren något syfte utöver att spä på fördomar om Stockholms mer invandrartäta områden?
 

Dr Blue

Veteran
Joined
19 Jun 2020
Messages
67
Tack för tipsen!
Jag Hittade ett ställe som hette Vrex, nån sorts VR-shooter arena centralt i Stockholm. Nån som provat det?
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Tack för tipsen!
Jag Hittade ett ställe som hette Vrex, nån sorts VR-shooter arena centralt i Stockholm. Nån som provat det?
Inte jag, men kompisar till mig. De hade väldigt kul när de körde det! Har även en kompis som jobbar extra där, schysst ställe.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Tack för tipsen!
Jag Hittade ett ställe som hette Vrex, nån sorts VR-shooter arena centralt i Stockholm. Nån som provat det?
Min fru och hennes vänner var där på hennes möhippa. Hon tyckte det var otroligt kul!!! 😊
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
484
Om ni har vägarna förbi Kungsbiljarden och är intresserade av arkadspel så har de en av de där fysiska pong-spelen som var på kickstarter för en tid sedan. Nördigt och riktigt kul att ha testat. Kanske inte värt att viga en kväll till, men det ligger ju väldigt centralt och man kanske har vägen förbi.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
Tack för tipsen!
Jag Hittade ett ställe som hette Vrex, nån sorts VR-shooter arena centralt i Stockholm. Nån som provat det?
Ligger väl i Bromma? Inte långt men kan krävas lite logistik för att ta sig till.

ROQ vid Odenplan, ät en ordinär biljardbar, men med en hörna med konstiga koreanska och japanska arkadspel.
 
Top