Konvent DanCon XVI – anmälningstråd

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
När? Lördag 2 september 2023 från kl. 10.00 tills vi kroknar någon gång fram på småtimmarna.

Var? Hemma hos mig, i närheten av Älvsjö strax söder om Stockholm.

Vad? Ett spelkonvent i miniformat, öppet för registrerade (och icke permanent avstängda) användare på Rollspel.nu. Ta med dig ditt favvospel, så försöker vi spela det. Rollspel, kortspel eller brädspel spelar ingen roll.

Arrangemang: En massa spontanspelande. Deltagarna ansvarar själva för att det spelas saker. Vill du arra något? Skriv det då här i tråden.

Hedersgäster: Gabrielle de Bourg och krank pratar om sitt arbete med Mutant Chronicles: Luna City Blues.

Jag har plats för ungefär 30 besökare och tar emot anmälningar i denna tråd från och med nu. Ange om du vill övernatta. (Jag har en extra sovplats – två ifall några kan dela en 140 cm bäddsoffa – och det går att bre ut luftmadrasser och liggunderlag lite varstans. Och andra Stockholmsforumiter brukar dessutom generöst nog upplåta sängplatser i sina hem om så skulle behövas).

Obs! En katt bor i konventslokalen, så allergiker gör bäst i att ladda upp med antikattknark.

I egenskap av enväldig konventsgeneral förbehåller jag mig rätten att prioritera bland anmälningarna i händelse av att dessa överstiger maxantalet. (Det underlättar för mig om du anger vilken priotiteringsklass du tillhör när du anmäler dig.)

Prioriteringsordningen är ungefär så här:

0. Gardener (som grundade forumet en gång i den grå forntiden)
1. Icke-cisman-forumiter (för det blir tillräckligt många män i alla fall)
2. Av mig särskilt inbjudna forumiter (för att de är goda vänner eller folk jag är nyfiken på att träffa)
3. Forumiter som aldrig varit på ett DanCon tidigare (för att det är jättekul att träffa tidigare oträffade forumiter)
4. Forumiter som besökt DanCon tidigare

Prioriteringssystemet innebär att det går utmärkt att anmäla sig även om 30 personer redan står på listan. Har du högre prioritet så petar du ut de med lägre prioritet. I allmänhet de med prio 4 – och de har ju redan varit på DanCon tidigare.

Mer detaljerad information skickas ut till alla anmälda veckan innan konventet.

Välkomna!

Anmälda:
0. Gardener
1. Pilzefrau
1. Gizmo
2. Organ
2. kloptok
2. chrull
2. Vitulv
3. Franz
3. Luftslottet
3. Deodanders
3. Hägerstrand
3. Arrikir
3. Zeedox
3. StrahdLestat
3. Henaiy
3. Goslasse
3. RasmusH(Swe)
4. entomophobiac
4. erikt
4. RasmusL
4. Vimes
4. Dimfrost
4. Bifur
4. Olle Linge
4. ceruleanfive
4. Zebulon
4. Anarchclown
4. Jocke
4. Dilandau
4. Ackerfors
 
Last edited:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Dyker tyvärr inte upp, har tyvärr annat rollspelande inplanerat den helgen.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Det var så länge sedan och jag vill gärna, men har lovat bort mig den helgen. :gremfrown:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Jag vill gärna komma; prio 4 så vi får väl se.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Jag vill gärna vara med! Prio 3 tror jag att jag räknas som (vi har i och för sig träffats innan, så jag är inte oträffad, men har inte varit på ett DanCon 🙂)
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
223
Har varit nyfiken men inte kunnat signa upp mig tidigare, tänkte dock göra ett försök nu.
Blir väl prio 3 isåfall.
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
600
Jag kanske vill komma. Jag anmäler mig i vilket fall. Om jag släpps in kommer jag att kunna promenera dit. 3 is the magic number.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
Jag kommer gärna, om det inte finns något minimikrav på inlägg för att räknas som forumit. Prio 3 om jag räknas som det, annars prio 5 antar jag.
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
451
Location
Uppsala
Jag är intresserad och kommer gärna! (Har träffats på forumöl och är därmed inte oträffad, men har aldrig varit på Dancon) Jag antar Prio 3
 
Top