Aha, missförstånd: jag menade att han förvandlar sig till en av Lommarna på Långklippan!Jag kommer till @Skarpskytten s försvar och läser en scroll of Rigtig Svenska ur Tome of SAOL. ”lommar iväg” skareva! Ka-poff!️
Aha, missförstånd: jag menade att han förvandlar sig till en av Lommarna på Långklippan!Jag kommer till @Skarpskytten s försvar och läser en scroll of Rigtig Svenska ur Tome of SAOL. ”lommar iväg” skareva! Ka-poff!️
Rules should reference dice by colour only. Roll the red dice! Now roll five green dice! Now hop on one leg! Sit!En matchad uppsättning fina tärningar är bara opraktisk. Särskilt om de är dekorerade och spräckliga. Du ser inte vilken tärning som är vilken, försöker slå 1T100 med en T10 och en T8, kan inte läsa av dem i stearinljussken, etc. Det man skall ha är en liten påse enkla enfärgade tärningar som varierar vilt i färg och storlek.
Storleken har ingen betydelse!Matchande tärningar är inte viktigt.
Tydlighet är viktigare än fin design.
Större tärningar är bättre än små (upp till någon storlek där det omvända börjar gälla, men det är sant för tärningar i vanliga tärningsstorlekar).
Precis! Har man med nybörjare stt göra är det sjukt smidigt att kunna säga ”slå den gula tärningen!”.Jag kommer att tänka på mitt allra första spelmöte. Jag skulle slå en d10, tog den som kändes rätt och slog 12. Det var bra slaget, tyckte SL.
Jag vill inte slåss med trådstartaren, han har helt rätt.
Kan bara hålla med, vi använder lampor, då kan man ha vilka tärningar man villJag struntar i dina tärningar. Men vad är det här för hipster-emo-grej? Stearinljus på ett spelmöte? Snart kommer någon säga "stämning" och jag bli ännu mer illamående.
Vi möts på kyrkogården i gryningen. Meddela vapen i förväg.
En matchad uppsättning fina tärningar är bara opraktisk. Särskilt om de är dekorerade och spräckliga. Du ser inte vilken tärning som är vilken, försöker slå 1T100 med en T10 och en T8, kan inte läsa av dem i stearinljussken, etc. Det man skall ha är en liten påse enkla enfärgade tärningar som varierar vilt i färg och storlek.
Det är bara pretto-töntar som spelar i stearinljussken. Fight me!...kan inte läsa av dem i stearinljussken.
Så länga man inte spelar Ten Candles, då ljusen är.en del av speletDet är bara pretto-töntar som spelar i stearinljussken. Fight me!
Jag skäms lite grand. Men på den tiden hade jag ju unga ögon och insåg inte hur hemska de var. Dessutom köpte ju folk (bevisligen) dem.
Jag skäms lite grand. Men på den tiden hade jag ju unga ögon och insåg inte hur hemska de var. Dessutom köpte ju folk (bevisligen) dem.
Fast det är även bara pretto-töntar som spelar Ten Candles. Så mitt påstående håller.Så länga man inte spelar Ten Candles, då ljusen är.en del av spelet
Du behöver inte skämmas. Helt sakligt, objektivt mätt med vetenskaplig metod är just de där tärningarna bevisligen snyggast och mest populära.Jag skäms lite grand. Men på den tiden hade jag ju unga ögon och insåg inte hur hemska de var.