Fienden ibland oss (The Enemy Within: Remixed)

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,984
Location
Ett häxkräl
Theo;n333188 said:
I Word, i brist på tekniskt kunnande för något bättre. Det blev ett väldigt petgöra med tabellerna. :p
Det kan jag tänka mig. Ditt rollformulär och det som luddwig la upp härförleden - tror det var gjort i excell - har varit en ögonöppnare för mig. Dvs jag har förstått att jag inte måste lära mig indesign för att kunna göra egna rollformulär som ser snygga ut.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,536
Skarpskytten;n333311 said:
...tror det var gjort i excell - har varit en ögonöppnare för mig. Dvs jag har förstått att jag inte måste lära med indesign för att kunna göra egna rollformulär som ser snygga ut.
Ja, det var gjort i Excel. Tycker att det funkar fint för formulär. Ger bra stöd för symmetri. Och tack, kul att du gillade det. :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,973
Location
Ereb Altor
Theo;n333182 said:
Belastningssystemet är plankat rakt av från Lamentations of the Flame Princess, med undantag för att mitt är en aning snällare (LotFPs "Belastad"-nivå omfattar bara motsvarande 2 BEP och inte 2-3 som mitt). Det var det enklaste och elegantaste jag hittade. :)

Men i princip, ja - plus att "stora" föremål (tvåhandsvapen och annat stort/åbäkigt) ger ett extra BEP styck och att rustning också ger extra.
Ser bra ut. Vi kommer köra något liknande till Kopparhavets hjältar, men upptäckte att grunden redan var lagd i Hjältarnas Tid, iom tillståndet Belastad.


Theo;n333182 said:
Själ är typ Sanity points. Mina regler för sånt - skräck och mental hälsa - är huvudsakligen plankade från Clockwork & Cthulhu, de reglerna lät sig lätt göras analoga med mina skade- och läkningsregler (som i sin tur närmast bygger på Pendragon).
Aha, du kör inte HT vanilj när det gäller skador/läkning?


Theo;n333182 said:
Alkemireglerna har jag tagit rätt så rakt av från BRP-supplementet Enlightened Magic. Regler för "riktig" magi håller jag först nu på och styr upp närmare, men det har bara varit ett fåtal SLP som haft tillgång till magi hittills. I min omskrivna version av världen finns det ju inga magiskolor osv heller utan alkemi är den respektabla formen av lärd "magi".
Det låter väldigt passande. Har alltid tyckt att standardmagi känts lite off i Old World. Alkemi och druider låter betydligt mer rätt.

Theo;n333182 said:
Som i de flesta system med träffområden - när man tar skada avgörs träffområde (antingen genom att vända på anfallsslaget eller i vissa fall bara slå procenttärningar) och har man rustning på träffområdet så skyddar den. Siffran till vänster om snedstrecket är mot krutvapen och till höger mot annat.
Har du lust att dela med dig av träfftabellen?
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
956
Skarpskytten;n333311 said:
Det kan jag tänka mig. Ditt rollformulär och det som luddwig la upp härförleden - tror det var gjort i excell - har varit en ögonöppnare för mig. Dvs jag har förstått att jag inte måste lära med indesign för att kunna göra egna rollformulär som ser snygga ut.
Det är ju en utvecklingsprocess också. Det här är min fjärde version av formuläret tror jag, och den första som jag lyckades få ner på två sidor (undantagandes ev alkemi/magi/etc). Den första versionen var ett 6 sidor långt googledoc och verkligen ful som stryk. :p
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
956
Måns;n333314 said:
Aha, du kör inte HT vanilj när det gäller skador/läkning?
Nej, de var lite väl snälla/heroiska för min smak. :)

Med det här helt oväntade intresset för mitt regelhack börjar jag fundera på om jag skulle fixa ett googledoc eller nåt för det. Nu har jag det i ett Worddokument som dessutom är fullt med bilder jag inte äger.


Måns;n333314 said:
Har du lust att dela med dig av träfftabellen?
Se bifogad skärmdump.
 

Attachments

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
956
luddwig;n333313 said:
Ja, det var gjort i Excel. Tycker att det funkar fint för formulär. Ger bra stöd för symmetri. Och tack, kul att du gillade det. :)
Fanns det här rollformuläret att se någonstans? :)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,536
Theo;n333375 said:
Fanns det här rollformuläret att se någonstans? :)
Minns inte var jag delade det förra gången men ska försöka komma ihåg att peta in det här i tråden ikväll.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,715
Om det är formuläret till Blod & Bly ni pratar om så finns det i det här inlägget.

PS. Jag spelar Wernhart, så det är den här kampanjen som omnämnts på Nordnordost ett flertal gånger.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,536
DeBracy;n333381 said:
Om det är formuläret till Blod & Bly ni pratar...
Jag var förvirrad som vanligt och trodde att vi pratade om formuläret till Världsrymdens vagabonder.
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
956
Ny spelrapport. En månad mellan den här och förra och nästa blir inte förrän i januari. Å andra sidan får vi börja nästa spelmöte med att slå för intiativ!

Season 2, Episode 15: Death on the Reik, Part XV - My Dinner With Etelka
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/theenemywithinremixed.files.wordpress.com\/2019\/12\/medievalmodulartavern_promoa_1046x.progressive.png?w=640"}[/IMG2]
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
956
Ny spelrapport. Den långa jakten på Etelka Herzen får till slut sin upplösning.

Season 2, Episode 15: Death on the Reik, Part XVI - Midnight Showdown
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/theenemywithinremixed.files.wordpress.com\/2019\/12\/soumya-ranjan-2018-05-27-08-37-20-unity-5-5-0f3-personal-64bit-town-unity-level-design-45-pc-mac-linux-e1576366224743.jpg?w=640&h=292"}[/IMG2]
 
Top