Nekromanti Fenix nr 4/11 ute nu!

vandraren

Swordsman
Joined
17 May 2002
Messages
453
Location
stockholm
Bra nummer! Både materialet till Eon och Coriolis var bra! Gillade att man äntligen får lite kött på benen till den viktigaste planeten i tredje horisonten!!! Resten skummade jag mest måste jag erkänna, men det var kul att läsa lite om kommande Conan-filmen!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,555
Location
Rissne
Vandraren said:
Gillade att man äntligen får lite kött på benen till den viktigaste planeten i tredje horisonten!!!
Ja... Alltså, det här var verkligen material jag tyckte skulle ha varit med i grundboken. men bättre sent än aldrig...
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
krank said:
Ja... Alltså, det här var verkligen material jag tyckte skulle ha varit med i grundboken. men bättre sent än aldrig...
Återigen - regelboken var tänkt att fokusera just på reglerna.

Så här i efterhand (när man tittar på den bristande utgivningen) är det ett beslut lätt att kritisera, men det var nog aldrig så att diskussionen på Järnringen gick typ "ska vi inte skriva ihop någon mer detaljerad världsinfo? Njäe, det behövs inte, grundboken räcker!"
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,555
Location
Rissne
CapnZapp said:
Återigen - regelboken var tänkt att fokusera just på reglerna.
Det hade jag kunnat köpa om reglerna varit kompletta =)

(Se t.ex regler för rymdskepp och skepsstrid, där bygga-skepp-regler och träffa-skepp-som-inte-är-korsformade är ganska eftersatt)
 

PatrikL

Veteran
Joined
3 Oct 2010
Messages
55
Location
Stockholm
Kul nummer!

Jag störtgillade Gamla Haga, den artikeln har gjort att jag köpte Sägen och antagligen komme köpa Legend också. Och det händer inte ofta. Klart man vill spela svensk nutidsurbanfantasy! Kan nog bli perfekt att introducera kottarna med när de växt till sig lite. Jag ser framemot fortsättningarna!

Kul att se en artikel om Kua också. Fria ligan är riktigt produktiva, roligt att se.

Och stort grattis till Fenix att ni fått Hite att skriva i tidningen. Bra jobbat!

Men då undrar jag, är det Kenneth Hite som skriver själv på svenska? I så fall är det jättebra! (Men det kanske inte är så troligt...)

Eller, är det en svensk som översatt en engelsk originaltext? I så fall förstår jag varför personen inte vill stå omnämnd som översättare. Det blev en del underligheter där som nog kunde undvikits. Sällsynta jordsorter, tex... Rare earths heter sällsynta jordartsmetaller på svenska.

Men, gnäll åsido, kul läsning!

Vänligen,

Patrik
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Bra att du nämner det, för jag undrade just också varför man inte skrivit med vem som gjorde översättningen av Hite.

Och ja, Gamla Haga var awesome och just därför är jag också fett sugen på att köpa Sägen. Måste se till att göra det snart. =)
 

daflum

Veteran
Joined
21 Jul 2011
Messages
159
Location
Hjärtum
Jag undrar med vad som hände med Hite-artikeln. Känns som den var antingen skriven av honom själv och då är jag imponerad som föregående. Samtidigt känns den oehört stressad och jag själv har svårt att läsa den på grund av underligheter och väldigt liten text. Annars mycket bra nummer även om det inte fanns så mycket för en själv, ja förutom Coriolis då.
 
Top