Nekromanti [FENIX] Artiklar ni vill se

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Magnus Seter;n140484 said:
Svårt läge, äger inte Rotsystem ... (hint hint) :wink:

PM:a mig en adress så kan vi nog lösa den detaljen... =)
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,858
Location
Port Kad, The Rim
Magnus Seter;n140340 said:
Tack för feedback!

Spännande idé med att bearbeta Sverige-modulen. Och att göra det kompatibelt med nya Western. Det är dock en större grej, med flera skribenter inblandade. Men jag ska skriva upp den och prata med Fenix. Torde blanda in Åke Rosenius och Anders Blixt med flera då.

På tal om Blixt så tror jag att han skriver på en artikel om att skapa SciFi-världar. Eller så skriver han en SciFi-värld. Osäkert på vad. Men det är en bra idé, jag ska bolla med Anders.

"Personer i opassande situationer" kan ju bli hur bra som helst. Men den får jag nog fundera extra på, jag är en urdålig historiker. Dock har jag några kontakter som kan bidra med fakta, så det kanska kan bli något. I så fall medeltid, eftersom det kommer att vara mitt huvudfokus tror jag.

/Magnus
Jag har lovat Fenix-redax att skriva om Sci-Fi!-världen Kytherea, Men jag diskuterar gärna andra världsskriverier med dig. Och Wastelands.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,059
Location
Stockholm
Fenix har haft några artiklar som diskuterar Lovecraft och det skulle vara kul om det skrevs om några andra författare eller deras skapelser. T.ex. Clark Ashton Smith, Edgar Allan Poe, Ursula K. Le Guin, Michael Moorcock, etc.

Något om senarior för cyberpunk spel som utspelar sig utanför storstaden.

Rollspelande i antikens Grekland
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,059
Location
Stockholm
Några till förslag:

Järn i söderhavs miljö

Ångpunk i Nord-/Väst-/Central-/Öst-/Sydafrika, Ryssland eller Skandinavien (detta kommer från att jag, fördomsfult möjligen, tycker att nästan all ångpunk enbart fokuserar på Storbritannien med nära omnejd.)

Ångpunks för Western IV

Det ockulta norden
 
Top