DoD Feedback på rollformulär?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,279
Location
Örebro
Okej, så jag har suttit och varit missnöjd med rollformuläret till Drakar och Demoner - i alla fall hur jag använder rollspelet i Altors Vidder. En av de stora stöttestenarna är exempelvis hur lite utrymme det finns att skriva upp förmågor (ras, yrkes, särskilda och hjälteförmågor). Jag hittade inget alternativ som riktigt passad mig, så under veckan som gick så satte jag mig ned och slängde ihop ett formulär själv. Har haft lite intern feedback på det, så tweakat det lite från det första utkastet - så nu känner jag mig hyfsat redo för att visa upp det här också.

Är det någon som har någon feedback? Vad saknar ni? Vad gillar ni?

(Jag är medveten om att magiker inte får någon kärlek här, men tanken är att de ska få ett separat blad.)
 

Attachments

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,500
Location
En mälarö
Snyggt. Men jag skulle vilja ha grundegenskaperna lite mer centralt och större. Sedan saknar jag rutor i anknytning till dessa där man kryssar i tillstånd. Jag är personligen heller inget större fan av av att räkna ner KP och liknande genom att kryssa i färdiga rutor. Jag föredrar en tom rad där jag själv skriver i siffor.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Ser rent och enkelt ut.

Lite snabb feedback.

1. Dra ihop "Altors" och "vidder" så att de orden kommer närmare varandra så att de bildar en helhet. Nu är det lite för mycket vitt mellan orden.
2. KP, PSY och FYS, jag har alltid svårt att snabbt se hur mycket jag har kvar när det är "pluppar" att kryssa i eller av. Så för mig är det bättre med en ruta där jag kan skriva mitt maxvärde stort, och sen håller jag räkningen någon annanstans. Alternativt gör fem grå, fem vita, fem grå, fem vita, osv. så hjälper det mig att skatta vad jag har kvar.

/M
 
Top