Altors Vidder, en rollspelspodd om DoD

Robert Jonsson

Sveriges sadistiskaste spelledare

Den 22 mars kommer Altors Vidder den första riktiga spinoffpodden till Soloäventyret, att ha premiär och det är en återkomst till en värld och ett rollspel som betydde mycket för mig. Jag talar förstås om rollspelet Drakar och Demoner och världen Altor.

Till min hjälp har jag Mattias Fredriksson som karkionen Iblis, vilket kommer rama in det storslagna äventyret som berättarrösten som introducerar varje avsnitt.

Vi kommer att få följa ett flertal hjältar under deras äventyr i Altors Vidder, men först ut är Andreas Lundström (Sweden Rolls, Tärningen är kastad och Riddles in the Dark) som halvorchen Ogmund som lämnar det trygga Torshem för att bege sig ned till Berendien (och äventyret Enhörningshornet). Därefter får vi följa den trakoriska landsflyktingen och riddaren Sanko Anka (spelad av Jimmy Jonsson) som lämnar tryggheten i Kandra bakom sig för att bege sig till Monturerna.

Fler hjältar kommer att följa längre fram, men varje berättelse måste starta någonstans och vi har valt att börja med dessa!

Altors Vidder har premiär 22/3, 2021!

Tant Ragnar

Polytopia: TantRagnar
Awesome! Älskar Barks-referensen.

crilloan

Veteran
Det här ska jag följa!

Har precis kört igenom Triangeldrama i Edelfara och tänkte botanisera bland Ereb Altors skatter

C

PS. ska bli kul att se ngn annan hantera Enhörningshornet, bidde TPK när jag spelledde för 29 år sedan.
Och monturerna vill jag följa

Last edited:

Robert Jonsson

Det här ska jag följa!

Har precis kört igenom Triangeldrama i Edelfara och tänkte botanisera bland Ereb Altors skatter

C

PS. ska bli kul att se ngn annan hantera Enhörningshornet, bidde TPK när jag spelledde.
Och monturerna vill jag följa
Välkommen ombord! :)

Det jag minns från Triangeldrama i Edelfara är ett vittnesmål som skulle läsas upp på bred skånska och att svartfolk kallades för lortingarna där, men det är typ allt haha. Fördelen med det här projektet är ju att jag kommer få gräva i alla moduler och minnas saker som man glömt sedan länge - på både gott och ont!

Enhörningshornet har jag nu påbörjat och än så länge inte en TPK att rapportera även om Ogmunds två kumpaner ser ut att vara riktigt illa skick. :gremeek:

Och kul att du är pepp på Monturerna - det är få som uttryckt någon som helst intresse eller kärlek för den boken är mitt intryck genom åren så kul med någon som gör det! :gremgrin:

Robert Jonsson

Nu har podden haft premiär och andra avsnittet är ute nu. Varje måndag följer nya avsnitt - och vi börjar med Enhörningshornet. Första avsnittet presentera

Den unge halvorchen Ogmund lämnar tryggheten i sitt hem Torsborg för att leverera ett meddelande å Wegilmunkarnas vägnar till Den helgade. Den helgade var översteprästinnan i Den livsgivande källans tempel i riket Berendien. Detta blir starten på Ogmunds hjälteresa, de första stapplande stegen på väg emot hans öde.

Podden finns tillgänglig på de flesta ställen där poddar finns (bortsett från Spotify) eller på Bortom.nu

Attachments

Robert Jonsson

Mitt FV i göteborgska är på sin höjd B1 och jag tror inte det gjort dig lyckligare om det upplevts att jag i mina försök att härma uttalet snarare verkade att driva med det. 😂