Nekromanti Feedback på drakarboken!

HerrBjörn

Warrior
Joined
26 Jan 2004
Messages
241
Location
HAninge
Re: Liljans gardes drakryttare

Ja de nyttjas väll mest för rekognicering och spejande m.m..
Varför ha tio magar att mätta när man bara behöver fyra???
jävligt cool bok måste jag säga...

Tufft av dig "riddaren" att ta på dig denna uppgift men du har lyckats bra....

Keep up the good work..
 

HerrBjörn

Warrior
Joined
26 Jan 2004
Messages
241
Location
HAninge
Re: Rollspel, 20 poäng

Hehe...
Kan man inte skapa ett rollspels-program på någon högskola?
lära sig skriva kampanjer och spelleda varvat med effektivt rollspelande?
Skulle vara en jävligt kul grej...(trots att det aldrig skulle hända) :gremtongue:
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Re: Maxtak på skadekolumnerna = nej tack!

Reglerna finns redan i "Monster i Mundana". Men i övrigt håller jag med om att det vore smidigare med fler skadekolumner.

//Ezping Orm
 

rax

Swordsman
Joined
7 May 2003
Messages
450
Location
Lund
Re: Maxtak på skadekolumnerna = nej tack!

Reglerna finns redan i "Monster i Mundana".
Ah, my bad. Äger inga monsterböcker till Eon.


/Rax, som egentligen bara vet hur det är att slåss mot monster i Eon :gremcrazy:
 

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
Re: Drakarna kallar dem inte för "Folket" utan orsak..

Man kanske kan få se det som inte fick plats i ett framtida nummer av Fenix? (Gillar Eons ödlefolk!)
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Re: Heavédrakars förmodade förökning vid fångenskap

Visst kanske det finns ett sätt att få dem att föröka sig i fångenskap men poängen är att det inte ännu finns någon sådan känd OFFICIELL metod.

Ekivokus magnifika monolit - ger användaren både potens och LUST att utföra de "handlingar" som är önskade... ;D
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Ödlefolket - ett folk som tyvärr måste bantas

Man kanske kan få se det som inte fick plats i ett framtida nummer av Fenix? (Gillar Eons ödlefolk!)
Även om texten om ödlefolket säkerligen kommer att bantas ordentligt i och med Bestialiska folk så är det min ambition att de skall publiceras i sin helhet på något sätt. Förslagsvis genom Fenix (fast då förmodligen i ett par omgångar då texten är rätt så omfattande) eller möjlitvis genom att lägga upp materialet på neogames hemsida. Det är alltså osäkert exakt hur men jag ska fasiken se till att det sker på något sätt (om det så ska bli genom att posta det här) det vill jag lova! :gremcool:


Ljusetsriddare - som gärna ser att en text han skrivit kommer till användning
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,215
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Heavéinflation?

Ljusetsriddare - som tvingades hitta på en förklaring till varför ett sällskap som dräparna plötsligt hade en sådan inflation av heavédrakar i drakväktartriologiböckerna
Hihi...jag klantade ju till det när jag lät tio Liljegardister som satte efter rollpersonerna ha varsin heavédrake. Rollpersonerna hade förvisso haft ihjäl en autokrat, gjort intrång i Kisharnias torn och stulit arkivmaterial och ett av Sanaris mäktigaste vapen (Vita döden, en sjukdom), så förföljelsen och manskapet som satts på det var tämligen motiverade. Missen var bara att de ju inte ens har så många heavédrakar i hela gardet. Omsider dog åtta av av deras ryttare, dessutom, (osmart att springa in i rollpersonerna, tre drakväktare och en köttätande demonhingst mitt i en nekrotropiskt högmagisk ruinstad) och de överlevande två lär väl sitta kedjade i nåt harem i Mûhad vid det här laget. Så går det när man anförtror alviska fångar åt moraliskt flexibla bazirkpirater.

Merparten av heavédrakarna skickades hem (några dog, en animerades av Kumbanigash, Ragnashs häxmästare), men det lär ju ta evigheter att prägla dem på nya ryttare. Således är mitt misstag plågsamt uppenbart - jag har i ett slag berövat Liljans garde samtliga dess drakryttare (och mer därtill, egentligen). Det var givetvis inte tänkbart, Liljans garde skulle aldrig ha riskerat så värdefulla resurser ens för att få tag i rollpersonerna och co (Sanari har tiden på sin sida), så det enda sättet att motivera det på är att heavédrakar är mycket vanligare i min spelvärld (kanske har Sanari lyckats få dem att föröka sig i fångenskap?). Så fick det bli, således, och även om jag inte är helt nöjd med det så är det väl en ganska tillfredställande lösning (på ett problem jag själv satt mig i). De är ju fortfarande sällsynta som tusan, trots allt, även om Liljans garde har 30 stycken istället för 3.

...nu har jag inte en aning om hur raunlänningarnas horndrakar är i 'Drakar', men som jag tänker mig dem kan jag knappt bärga mig inför att låta raunerna använda dem i kampen om Drunok. Gud vad härligt det kommer bli...

- Ymir, sugen på episka bataljer
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Om jag har förstått det hela rätt så har boken både hunnit att dimpa ner i folks brevlådor (förmodligen hos de som beställt direkt från neoshopen) samt redan blivit genomläst av vissa. Jag är naturligtvis nyfiken på vad ni tycker om själva bokens innehåll varför ni gärna får ge mig lite feedback.
Anledningen att jag frågar kommer sig av att jag ju är ganska ny som skribent och således inser att jag nog har mycket kvar att lära. Lite konstruktiv kritik mottages därför tacksamt så att jag har möjlighet att finslipa färdigheterna tills nästa projekt.

Lite möjliga frågor att besvara hade kunnat vara:

Vilka delar i boken gillade du/respektive inte gillade?
För att en sådan fråga ska bli konstrutiv behövs också, vilket egentligen är det som är mest intressant, en motivering till varför någonting var bra eller ej.

Fanns det någonting du saknade i boken, i så fall vad och varför?

Upptäckte du några fel (och då syftar jag inte på de språkliga fel som lyckats smyga sig in framförallt i slutredigeringen :gremmad:) i boken som man eventuellt skulle kunna åtgärda och lägga upp på en errata?

Tror du dig kunna ha användning av boken? Varför/varför inte?

Finns det något sätt som man hade kunnat göra boken mer användbar till spelet?

Vad tyckte du om bilderna/layouten, kändes den välmotiverad och passande? Varför/varför inte?

Finns det någonting annat du tycker man hade kunnat göra på ett annat och bättre sätt, i så fall vad och hur?


Tack på förhand!

/Sebastian
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
I nöd och lust

Ekivokus magnifika monolit - ger användaren både potens och LUST att utföra de "handlingar" som är önskade...
He, he så sant så sant! :gremgrin:

Frågan är bara om den verkligen skulle fungera på ett djur, dvs. en obesjälad varelse och om den på så vis gör det möjligt att skapa avkomma?
Men utav alternativen till hur det hela möjligtvis skulle kunna vara möjligt så toppar den nog listan... :gremtongue:
 

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
Något som du missat? Eller har jag missat?

Köpte boken idag och har läst allt fram till sista sidan på kapitlet "högre drakar" varpå jag började skumläsa. Dvs blädra igenom boken och läsa rubrikerna och kanske läsa en rad om nått som verkade intresant.

Boken är bra och än har jag inte hittat några "fel".

Det jag undrar dock är detta: Det omnäms ofta att Drakarna ändrar skepnad men aldrig egentligen HUR... Tar de till effekten förvandling rätt och slätt eller gör de på något annat vis? Om detta är fallet tycks det mig underligt då efekten kräver att varelsen vars skepnad man ska ta ska vara själlös. Och sen borde då inte draken bli för stor och tung? (Fast det har ju mer med effekten att göra. Är faktiskt osäker på om man blir mindre av den...)

Vi får dock se över hur jag kommer att använda drakar. Något jag inte kan lova att jag kommer att göra än. Vi får helt enkelt se hur väl det passar in i våra sporadiska grisodlar kampanjer.

/Hartland - bara projektarbete och inget kul gör Hartland till en tråkig pojke. Tur nog har han nu drakar och slipper vara tråkig. =)
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Ja du....

Vilka delar i boken gillade du/respektive inte gillade?
Hmmm.
Det fans ingen del som jag var direkt missnöjd med, men det kunde dock funnits lite mera info i psuedodraks-kapitlet. Kapitlet "Högre Drakar" var riktigt bra skrivet, likaså Hemligheter villket gav mycket inspiration.

Tror du dig kunna ha användning av boken? Varför/varför inte?
Deffinitivt, vad är ett och annat episkt äventyr utan en drake :gremsmirk:

Vad tyckte du om bilderna/layouten, kändes den välmotiverad och passande? Varför/varför inte
Jodå, det dög så det blev över :gremsmile:
 

Zishan

Veteran
Joined
30 Jan 2003
Messages
58
Location
El Stockholmo
På tal om Västlandet!

På tal om Västlandet, hur går det??

Ska vi bolla lite idéer??

Har ju händerna lite halft tomma nu när Ljusetsriddare inte behöver mig som vapenbärare :gremgrin:
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
Förklaring?

Orsaken till ett max på skadekolumner borde vara att bara för att man blir skit stor, så blir inte ens hjärna mer stryktålig.

OT: Jag hade inte tid att läsa igenom hela tråden, så om någon redan har sagt detta ber jag om ursäkt.
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Feladressering?

På tal om Västlandet, hur går det??

Ska vi bolla lite idéer??

Har ju händerna lite halft tomma nu när Ljusetsriddare inte behöver mig som vapenbärare

Av dessa meningar att dömma så var det väl knappast till mig som ditt inlägg var menat va? Det är ju som bekant Ymir som skriver på Västlanden och inte jag...

Ljusetsriddare - som minsann inte hittar någon text om Vätlanden på sin hårddisk
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Pseudodrakarnas korta beskrivningar

Det fans ingen del som jag var direkt missnöjd med, men det kunde dock funnits lite mera info i psuedodraks-kapitlet.
Det fanns det också från början. Flera av pseudodrakarnas beskrivningar var från början nästan dubbelt så långa rent textmässigt men behövdes av förståliga skäl kortas ned för att få plats (betänk den stackars redigerarens dilemma då denne var tvungen att skära bort ibland så mycket som halva texten...).
Något vettigt av denna överblivna text är det nog svårt att göra någonting med, men jag svarar gärna på detaljfrågor om de olika drakarna om det finns behov av någon specifik information.

Ljusetsriddare - som tror att iallafall en av pseudodrakarna kommer med i hela sin omfattning samt med något litet äventyrsuppslag i nästa nummer av Fenix
 
Top