Nekromanti FCZ Nördfotboll!

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Han som undrar om hraufnir också tycker att nybörjare har bättre chans i fäktning, då de inte kan alla "trick"
Jag svararlite kort här eftersom jag har språklig handledning på en pedagogisk rapport om 5 minuter.

Jag är fullt övertygad om att en nybörjare i fäktning är mer oförutsägbar än en tränad fäktare. Sen säger jag inte att de har bättre chans totalt, och inte heller att en nybörjare i fotboll har bättre chans i fotboll. Däremot anser jag, efter mina år i fotbollen, att det är svårare att dribbla en person som jag inte har någon aning om hur de tänker än en som jag vet hur det tänker. =)
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Well, okej, jag håller med. Jag var inte allvarlig, mannen. :gremsmirk:

-Hjalle, inget emot midsommar.
 

[H2O]

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
178
Location
Linköping
[ QUOTE ]
Jag är fullt övertygad om att en nybörjare i fäktning är mer oförutsägbar än en tränad fäktare. Sen säger jag inte att de har bättre chans totalt

[/ QUOTE ] Som fäktare (okej, japansk fäktning, men det borde inte spela någon roll) så är det bara att hålla med. Nybörjare är möjligen mer oförutsägbara, men de blir totalpiskade av folk med bara lite mer erfarenhet än de själva.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
"...men på det stora hela så framställs ändå nördarna som någon sorts alternativa hjältar."
ZTV har en skön inställning.. De går inte in med fördomar och försöker inte vinkla saker utan mest visa hur det är.. Nu får jag skylla mig själv som är på sådana här sidor, men fick en länk till Aftonbladet och då såg jag detta.. Kan inte ge en direktlänk, då det är Macromedia men klicka på "FC Z - Sveriges sämsta fotbollslag".. Ok, titeln säger en hel del, men lyssna på låtvalet de har gjort till klippet.. Fy fan.. Aftonbladet alltså..

/Han som hatar kvällstidningar
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Ehm. Jag föraktar av princip dokusåpor, men jag ser att en av deltagarna är en bekant från diverse diskussionsforum på webben.

Få se om jag kommer ihåg att titta på programmet. (Fan tro't.)

Dewil, TV-inkompetent
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Felciterat...

Så här sa han exakt: "Det här var kuken... Nu får man bli kanon på fredag" Fredag i detta fall var just midsomma... Tycker det speglar hans besvikelse ganska bra.

Roligt är det också. Citatet är taget från boken 100 höjdare, inte tv-programmet där de använde en lite annorlunda formulering (typ att de bytte ut fredag mot midsommar).

Glenn Hysén är bäst!

/Balderk
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jag tycker programmet är skitroligt!

Han studentspexaren är jag inte heller så förtjust i, jag hatar ordet studentikos/t och han sa det femtioelva gånger. Men övriga nördar gillade jag. Tycker de har gjort ett bra urval.

Tycker inte heller att de förlöjligar dem utan att det är gjort på ett trevligt och charmigt sätt.

De har gjort det bra.

Ber förresten om ursäkt för mitt inlägg om det här på rollspelarkultur, men jag kollar aldrig det här forumet, så inlägget var lite svårt att hitta för mig. :p

/Balderk
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
från [url="http://forum.rollspel.nu/showpost.php?Number=841472" said:
detta inlägg[/url]]
Synd bara att de går på en så dålig tid... klockan 8 på fredagar har man ju annat att göra (som att jobba :p ).
Det går i repris två gånger.. Har lyckats se båda repriserna.. :gremcrazy:

/Han som har för sig att en dag var söndag och en annan var....? ... men det var runt 22-tiden
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Han som har för sig att en dag var söndag och en annan var....? ... men det var runt 22-tiden
I förrgår. Alltså Tisdagar. Jag har också sett båda repriserna (inte för att programmet är bra, utan för att det har varit ännu sämre saker på grannkanalerna.)
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Okej, perfekt! Sen finns det ju andra metoder att få tag på det också... :gremtongue: Fast sånt ska jag inte uppmana till här inte.
 
Top