Nekromanti Favoritkaraktär!

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Hej på er.

Jag skulle tycka det var lite kul om folk skulle kunna nämna favoritkaraktärer ni har när det gäller spelledarpersoner. Alltså sådanasom finns med i officiella moduler, böcker och äventyr.

Kanske en topp 5 lista.
Är det Manuri den fulla alven. Cerec Tzorzelan, Zathuri eller Pelk som hamnar på topp?
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Kejsar Jargus hamnar högt upp på min lista i alla fall. Han är härskare över Mundana proper's största och militärt mäktigaste rike och är samtidigt så otroligt omhuldad av mystik att man som SL i princip fria händer att kasta in hans agendor och avgöra varför han t.ex. verkar vara odödlig. Lite av samma anledning gillar jag den gamle khaganen av den Eviga Vindens hord, vad han nu hette (Uriangkhatai??) - varför är han så passiv när han sitter och trycker med såpass mycket makt etc?

Sedan förtjänar ju givetvis Xinuinkarnaterna typ de resterande platserna, p.g.a. allmän coolhet och eftersom att de också är eminenta slutbossar.

De är väl de som toppar listan för tillfället. Överlag tycker jag att det är synd att inte fler av SLP:erna som finns listade i moduler såsom Riddaren, Vapenmästaren, Alver, Dvärgar etc används i något av de officiella kampanjerna, det skulle ge dem lite mer kött på benen så att de blev mer än bara ett namn och några meningar i en modul. Att många officiella karaktärer har biroller i Dräpar-trilogin och Svärdsspel i Hadarlon är skitbra, men själva böckerna i övrigt ger jag inte mycket för.
 

Weilyn

Veteran
Joined
28 Aug 2005
Messages
128
Location
Öland
Ingen tvekan om saken, Nattros från Sylfens Vrede!
Hon är smart, svinig och misslesöt. Det kan inte bli fel.

För att inte tala om att hon har sex med en kraggbarabar, bara det ger henne några miljoner coolhetspoäng.
 

Kropotkin

Warrior
Joined
25 Mar 2006
Messages
234
Location
Hisingen
Ja, Nattros väcker fortfarande starka känslor hos vissa spelare. De är ofta lite rädda för misslor.
 

Adams

Veteran
Joined
15 Sep 2007
Messages
67
Location
Visby
Det är inget man får se i kampanjen väl? Men jag tror helt på att Nattros och Krole har sex.

Mina favoritkaraktärer är nog...

Dralg Drakdräparen: Har är ju så cool på något sätt där han går runt i Tiban med sin storyxa Vyrmbane och raggar kvinnor han får ju ligga med människor utan att våldta dom, (han är tirak, så att ingen blir rädd)
Carwelan: Ja han passar mycket bättre i D&D men han är ju så episk och häftig, jag skulle vilja spela en episk kampanj då han tar sitt svärd och kommer tillbaka med syftet att döda Lmeas.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Det står i och för sig inte rakt ut att de har det, men texten antyder det rejält. Se Katres Gåtor.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
L'meas
Maxander den magnifike
Kiyona nentari
Kharzhim den väldige
Nålöga


(Tyvär är det bara Khrazim som jag Spellet återkommande flera gånger, maxander har dom träffat på och han är underbar att SLa. Nålöga har en stor bakgrund i min nuvarande kampanj men han har inte kommit in i spel än...)

/Poseur som för övrigt redan inplanerat flera kända SLPs i kampanjen,både för egen del och för att spelarna vill möta på dem.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jag måste säga att jag gillar kejsar Jargus och särskilt hans mystiska odödlighet. Jag hoppas mycket på bra info om honom i Jargienmodulen. Annars gillar jag Kiyona Nentari, Maxander den Magnifike, Cerec Tzorcelan samt Jac Vobar. Det finns fler men dessa är de enda som jag orkar dra ut ur skallen ikväll.
 

Karlakarlen

Veteran
Joined
11 Oct 2008
Messages
63
Gragg Ragar (heter han va), Han känns som det mest logiska valet som ledare för eventuella enade tirakiska styrkor, sen svärdet liksom. För alla vet ju att Tiraker är det främsta av släkten.

Herr Ilric (återigen stavning). Känns som han kan bli handlingskraftigaste personen i fortsatta böcker (hoppas på det), för att han ingen anledning att hålla på sekretess och sånt trams. Vad jag minns.

Sen tycker jag inte man ska skämmas för att ha med lite drakar (i förklädnad om man så vill). Det är ju dom som har makten och härligheten i evighet.

Medhåll åt Markusu, mer användning av befintliga slp än påhittande av nya. Jag ger dock rätt mycket för böckerna, Stormens vandrare tycker jag var och är sketbra.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Alltså egentligen så är topp 5 något missvisande för jag tycker nästintill alla officiella "SLPs" är underbara i det lilla man vet om dom...

/poseur som skulle ge högra foten för att spela med det officiella gänget någgon gång.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag får gå emot strömmen lite. Jag tycker nästan alla av "featurekaraktärerna" (de som dyker upp i alla kapitelinledningar) är smålöjliga och helt ointressanta att ta med i en kampanj.

Det finns ett par bra beskrivna SLP:er i modulerna dock, som inte förekommer i featureberättelserna. Dessvärre har jag inte böckerna med mig, så det blir lite gissningar. Thalamur har ett gäng gedigna beskrivningar (magikraterna ex.), Consaber likaså.

Fast mest gillar jag mina egna SLP:er :gremwink:
 

Fahnen_UBBT

Veteran
Joined
22 Nov 2006
Messages
171
Location
Linköping
Jag får gå emot strömmen lite. Jag tycker nästan alla av "featurekaraktärerna" (de som dyker upp i alla kapitelinledningar) är smålöjliga och helt ointressanta att ta med i en kampanj.
Det där håller jag med om. Hittills under mina 4-5 år som eonspelare har knappt inga slp's från modulerna varit med annat än några makthavare. Slps som Cerec Tzorcelan, Jac Vobar och Khazim klan ghor skulle jag aldrig ha med. De är helt enkelt ointressanta och tråkiga.
 

Oreh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
222
Location
Lindome (Göteborg)
Kapten Jeorg Rask är en av mina favosar, han brukar dyka upp och ha små biroller, minst en gång per ny äventyrs grupp. Det har blivit lite som en rolig grej och han fungerar nu mera som nogot familjäret och jordnära. Han kommer i från äventyret regnsynd ursprungligen tror jag.
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Jag har involverat Zaral Zargon en del. Mäktig cirefalier med mörka hemligheter... Sedan tror jag magikern som är med i stämningstexten på baksidan av Mystik o Magi var med i en scen eller två för ett par år sedan som lögndetektor.

Men mer än det, nej. Men nu blir jag hemskt sugen på att använda alla karaktärer som trots allt finns. Ska skriva ihop ett enkvällsäventyr med färdiga karaktärer och det vore ju kul att använda redan existerande karaktärer i Mundana.

Nice.
 

Weilyn

Veteran
Joined
28 Aug 2005
Messages
128
Location
Öland
Re: Favoritkaraktär! Lite OT

Jo, Katres Gåtor var, enligt mig, mycket mer underhållande än Diamantäpplet.
 
Top