Nekromanti Favoritkaraktär!

Weilyn

Veteran
Joined
28 Aug 2005
Messages
128
Location
Öland
Belkor Gulik? Jo han är ju rätt fräck. Jag har för mig att han var med i något av mina äventyr i typ, fem minuter, och höll föredrag om Kronotropi.

Olyckligtvis omkom han när tirakerna intog staden...

... snyft...:gremcry:
 

Saasmaster

Veteran
Joined
2 Nov 2008
Messages
16
Location
På en sten i Tarkas
Min absoluta favoritkaraktär är Herr Vorsel av Rampor som följer med rollpersonerna i diamantäpplet. Han blev som någon sorts figur som kom upp i stort sätt överallt och lade näsan i blöt.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
RipperDoc said:
Jag får gå emot strömmen lite. Jag tycker nästan alla av "featurekaraktärerna" (de som dyker upp i alla kapitelinledningar) är smålöjliga och helt ointressanta att ta med i en kampanj.

Det finns ett par bra beskrivna SLP:er i modulerna dock, som inte förekommer i featureberättelserna. Dessvärre har jag inte böckerna med mig, så det blir lite gissningar. Thalamur har ett gäng gedigna beskrivningar (magikraterna ex.), Consaber likaså.

Fast mest gillar jag mina egna SLP:er :gremwink:

Vrmizikiel? Ezori? ,-)
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Marco Behrmann said:
Vrmizikiel? Ezori? ,-)
Därav "nästan alla" :gremsmile: Jag var lite orättvis - eftersom kortberättelsena mer de prominenta featurekaraktärerna (Cerec, Maxander, Jac, etc) är tämligen farsartade, så har jag svårt att använda dem i faktiskt spel (ety jag inte spelat fars i Eon ännu :gremsmile: ).

Vrimzikiel och Ezori är inte löjliga (och sålunda har jag använt båda i mina kampanjer).
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Fast... jag vet inte om man kommer använda feuturekaraktärerna - de är ju mer inspiration till vilken typ av rollpersoner man kan ha. Maxander är förvisso en kuf som nog kan vara kul att ha med.

Oftast är det väl makthavare, storskurkar och liknande inflytelserika personer man använder sig av.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag tror inte en enda av de rollpersoner jag sett göras till Eon var inspirerade av featurekaraktärerna, mest för att ingen orkade läsa kapitelinledningarna :gremsmile: Och småroliga-men-ända-ganska-trevliga rollpersoner är inget att sträva efter.

Äh, jag bara spelar motvalls.
 
Top