Nekromanti Favorit ras

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Människor i topp!

1. Människor.
2. Dvärgar.
3. Skogsalver.

Hm... två raser med överlägset psyke och väldigt fina vapen. Kan det tyda på att jag blivit kobold på äldre dagar??? /images/icons/smile.gif

/Erik, "stånk me to another planet."

an'Lofir
Haunted by my own mind.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Själv gillar jag halvalver, de är visserligen lite sämre än alver, men med mer (mmm...) rörelsefrihet, om ni förstår vad jag menar.

SÅ halvalver spelar jag gärna och ofta (med tanke på att det inte lär födas så jättemånga halvalver så avverkar jag ganska många, hehe).

Men så till listan:
1. Människa
2. Halvalv
3. Alv
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ok, trevlig lista.

Här är min
1. Dvärg
2. Anka
3. männsika

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,260
Location
Örebro
Okej, då ska vi se...

1. Människor - alla kategorier (för deras fleixibilitet)
2. Scheir-Kaither (konstigt?)
3. Karkion (mystiska enstöringar - föredrar dem helt klart framför alverna)

- Robert Jonsson (webmaster, Altors Vidder)
Altors Vidder: http://drakar.rollspel.nu/
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Karkioner

Åh, karkionerna hade jag helt förträngt att de fanns! Ytterligare ett av guldkornen i Monsterboken... :)

"Jesus hade skägg." - Dom Dummaste
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,260
Location
Örebro
Re: Karkioner

Faktum är att det finns ganska måpnga intressanta raser när man kollar igenom böckerna närmare (onaquier är ytterligare ett folkslag som fascinerar mig). Men folk tenderar just att tänka på människor, alver, dvärgar och ankor i första hand... /images/icons/frown.gif

- Robert Jonsson (webmaster, Altors Vidder)
Altors Vidder: http://drakar.rollspel.nu/
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Re: Karkioner

Sant. Borde gräva fram mina gamla monsterböcker nån gång och kika lite. Den första Monsterboken var lätt det bästa köp jag gjorde vad gäller DoD, Expert undantaget.

"Jesus hade skägg." - Dom Dummaste
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Favoritras

Nackdelen med alver är att de är så fruktansvärt stroppiga och tror att de kan & vet allt. Sånt gillas inte. Ankor är iallfall coola.
Dvärgar rockar FETT !!!!

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Zäta

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
75
Location
Göteborg.
Re: Favoritras

Nä, de är bara så fruktansvärt coola.

Who want's to live forever?
Me, ME, MEEEEEEE!

/Zäta
 

RGE

Veteran
Joined
20 Jun 2000
Messages
3
Re: Favoritras

Jo, det enda alverna inte tycks hålla reda på är att människor i regel inte lever i tusen år, och att de faktiskt måste förklara vilka viktiga historiska händelser som utspelade sig under deras ungdom. Fast egentligen bara låtsas de som om de inte tänkte på det för att människor ska känna sig otillräckliga :p

RGE
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Favoritras

Jovissy, de är ju otroligt gammla. Kanske därför som de är så otroligt stroppiga och tror att de är bäst.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Bombadill

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
57
Location
Hörby
Bombadill har svaren...

1 Skogsalver
2 Människor
3 Orcher ( dom e så roligt brutala o dumma så man kan ha riktigt roligt när man spelar orch)

/Tommelom Bombadillo
 

Ekenfara

Veteran
Joined
23 Jul 2000
Messages
1
Oftast bestämmer jag vad för yrke jag vill spela först och sen ras så nån favoritras har jag inte direkt.

Mina favoritraser bör väll vara:

Magiren från monsterboxen - Som jag anser blir en perfekt magiker, dels pga av den fantastiskt höga psyket.

Anka - Som är ganska rolig att spela som nån slags tjuv.

Halvorch - Känns lite som vidstige i Tolkiens värld, kanske pga bilden. Passar som utbygdsjägare eller krigare.

Högman - Passar som riddare eller barbar, dock känns smidigheten lite handikappande.

Alver tycker jag däremot är lite tråkiga, kan tänka att vi hamna på fel kant från början. Plus att de början som unga med väldigt lite erfarenhetspoäng och det gillar jag inte.

Karkioner trivs jag bättre med men samma sak här om man följer reglerna till punkt och pricka. UNGA!
(Och reglerna bör man väll följa i dessa två fallen annars blir ju raserna helt "outstanding" iaf med boken Alver)

/ Sir Edward af Ekenfara
 

Järnfot

Veteran
Joined
2 Aug 2000
Messages
6
Re: Favoritras

Jaja, alver är JÄTTEcoola för dom lever jättelänge och sen är de mystiska etc, etc... Men kan vi som människor verkligen sätta oss in i hur en sådan varelse (alven) ser på omvärlden? Vad är viktigt för en alv? Jag har sett alldeles för många människor i alv- och dvärghamn i mitt SL:ande. (Skogsalven Lothalion vill dräpa monstret eftersom det ryktas om skatter i dess lya (???!!!) Dvärgen Borin grips av plötsligt medlidande för den stackars halvorchen och upptar denne i sitt följe)

Min erfarenhet säger mig att de mest trovärdiga (och därför roligaste) karaktärerna är människor...
 

Järnfot

Veteran
Joined
2 Aug 2000
Messages
6
Re: Karkioner

När jag tittar i monsterboken får jag känslan av att de som skapat alstret glömde bort att de fått i uppdrag att skriva en monsterbok men kom på det igen fyra dagar innan deadline.
Första boken är väl OK (till 60% i a f) men tvåan är ju nästan i klass med Mutant...
 
Top