Nekromanti Fantasy

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,006
Location
Bureå
Re: Varför denna aversion? (NT)

kraftiga generaliseringar där... fantasy är inte mer eller mindre skräp än någon annan genre. däremot, som jag skrivit längre ned, ofta väldigt fantasilös.

det har dock kommit en del befriande gränsöverskridare av och till: tänker främst på pullman och card.

/daniel
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Varför denna aversion? (NT)

Se vad som händer när man glömmer att ta ansvar för sina inlägg! Samma sak hände i DoD-forumet nyss. Jag skrev ett inlägg jag inte trodde någon skulle ta notis om, så dyker det upp en massa svar när man vänder bort huvudet ;)

Nåja, vad jag menade med skräplitteratur är att sortera in det bland all annan skräpkultur jag gillar. Fantasy, anime, manga, samlarleksaker, skivomslag. Allt det är skräpkultur för mig. Allt som finns på SF-Bokhandeln är skräpkultur för mig. Det betyder inte att den nödvändigtvis saknar kvalitet, djup eller kreativitet.

Skräp är inte synonymt med dåligt i mitt huvud.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Varför denna aversion? (NT)

Översättningen är så fruktansvärd så att man undrar om översättaren var packad när han skrev. MEN! De lyckades med en riktig höjdare när de "översatte" Imrryr till Irrmyr, eftersom Immryr ÄR en irrmyr!
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Varför denna aversion av fantasy?

99% av ALLT som publiceras är skräp. Varför skulle fantasy vara ett undantag? /images/icons/wink.gif

Hans
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,006
Location
Bureå
Re: Varför denna aversion av fantasy?

Det är inget undantag. Det är just det att det inte är mer skräp än deckare, sf, mainstream eller någon annan genre.

/daniel
 
Top