Nekromanti Fantasy! T20

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Har försökt öppna filen tre gånger. Första gången varnade Adobe för att den var trasig eller av felaktigt format, andra och tredje gången kraschade Chrome istället ... o_O
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Arfert said:
Skumt, filen är OK innan jag laddar upp, men skadad när jag laddar ner.
Det är forumet som inte mår bra.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,937
Location
Ludvika
Kanske funkar bättre om du slänger upp den på dropbox eller något sånt och länkar den?
 

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
Arfert said:
Slängde ihop den här på begäran. Funkar det?
Lysande! Här ska spelas med T20. Du har dock med värdet 15 två ggr i din tabell.

En liten tanke dock skulle man inte kunna vända på steken så att man ska slå lågt istället för högt, dvs lägst vinner. Så istället för + i modifikation för sina egenskaper får man -. Vidare skulle värdena för svårighetsgrader vara
15 för enkel
14 för rutin
13 för Normal osv.
En 1:a är alltid lyckad och 20 är fummel.

exempel: Tjuven Katti Långfinger med Närvaro 4
och Förmågan Munläder försöker snacka sig förbi en
lite trög vakt med Närvaro 2. Katti slår T20-5
(för Egenskapen och Förmågan). Vakten slår T20-2
(för Egenskapen). Katti slår 12, -5, vilket ger henne värdet 7. Vakten slår också 12, -2, vilket ger honom värdet 10. Alltså klarar Katti av att snacka sig förbi vakten då hennes värde är lägre.

Egentligen ingen skillnad från ditt system Arfert, bara tvärt om. Allt för nostalgivärdet att få 20 som fummel och 1 som perfekt slag :gremsmile:
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Träffar inte många fler attacker, både spelares och npc:ers, med de här reglerna? Annars verkar det nice :gremsmile:
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Förresten, de här reglerna tar ju bort en bugg/kul grej som jag gillar: i originalet ökar rustning, sköldar och försvarsförmågor ens träffchans med attacker, om än indirekt, eftersom man inte behöver spendera lika många ST på att försvara sig.
 
Top