Nekromanti [Fantasy!] Hur ser era spelvärldar ut?

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Kindtand said:
...Mina spelare är i vuxen ålder nya på rollspel och jag har spelat sen jag var liten. Nu har man en hel del man kan återanvända utan risk att nån spelat det tidigare.
Kul, hoppas dom blir lika bitna som min fru och yngsta brorsa som spelade för första gången nu under semestern. Tyvärr har inte jag lyxen att kunna återanvända alla gamla Drakar och Demoner prylar jag har då spelare 3 (näst yngsta brodern) har spelat i ca 15 år och hunnit med allt det, det samma gäller spelare 4 som lirat i närmre 30 :/
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Clercon said:
Då jag mestadels spelar med mina barn numera så blir det lite lösryckta äventyr som jag placerar i en värld jag kallar Sagorike

Sen bygger jag på min egna mer vuxna kampanjvärld, Den Etrakiska världen , där jag håller på och knåpar på ett äventyr som utspelar sig i ett område som heter Vadsbro

Dessvärre har man aldrig den tid man önskar man hade så arbetet går långsamt, med betoning på långsamt.
Preaching to the choir, preaching to the choir, nu det sista har jag haft lite tid p.g.a. en sjukskrivning, men normalt sett så är jag nödd att förlita mig till andras material eller att till större delen improvisera, mina spelare klagar inte, men jag föredrar lite mer struktur.

Dina kartor är för övrigt skitsnygga, hur har du gjort dem? Edit: Snokat runt på din sida nu :gremsmile:
 

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
Herr Arntsen said:
Dina kartor är för övrigt skitsnygga, hur har du gjort dem? Edit: Snokat runt på din sida nu :gremsmile:
Tackar, kul att du gillar mina kartor, har själv älskat kartor sedan jag upptäckte sagan om ringen i tioårsåldern.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Nu har jag inte lirat så mycket rollspel sedan förra hösten, och det var då – i höstas – jag senast spelade Fantasy!. Då körde jag på orientalisk setting a la arabiska nätter-fantasy-ish och dylikt. Det vill säga fläskiga marknadsstäder, vita stenhus, vackra palats, livsfarlig slum, brännheta öknar, karga stenlandskap, flygande mattor, magiska grottor, pyramider, mumier, nomader, kameler, kaffe, opium, onda trollkarlar i snygga turbaner osv. Kort sagt det mesta jag tycker är coolt med stereotyp orient runt mellanöstern utan att för den delen låsa mig till det – naturligtvis har jag mixat det med allt annat coolt som jag tycker passar där, svensk som tyskt som asiatiskt; eller vad man nu kan tänka sig. Därav har jag inte tagit hänsyn till verkligheten överhuvudtaget, utan har skapat mitt eget orientaliska lapptäcke.

... Tror nog att jag gärna lirar vidare i den settingen när jag lirar F! härnäst.

Varför?
För att jag tycker det är coolt som fan med just stereotyp orientalisk saga. Bara flygande mattor och kameler är svincoolt! :gremsmile: ... Dessutom har jag nästan bara spelat »västerländsk» fantasy förut, så det är skönt med miljöombyte.
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
solvebring said:
....Dessutom har jag nästan bara spelat »västerländsk» fantasy förut, så det är skönt med miljöombyte.
Samma här, håller på att råda bot på det nu dock. Inom en ganska så snar framtid kommer jag kasta in mina intet ont anande spelare i just en sån miljö :gremsmile:
 
Top