Fantasi-crossover

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Två av de största litterära och cinematiska personerna genom tiderna, Arsène Lupin och Wong Fei-hung. Vore asballt. Och eftersom ingen av dem är upphovsrättsskyddad kan ju vem som helst göra det! Gentleman cambrioleur vs 男子當自強.


EDIT: Naturligtvis börjar de båda som fiender där Arsène lurar Fei-hung in i en massa fällor och klurigheter, som Fei-hung tar sig ur med kungfu, men när de till slut träffas och snackas vid (Arsène har såklart lärt sig kantonesiska) så inser de att de verkliga skurkarna är britterna.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,615
Location
Rissne
Inget jag vill se. Men att man inte gjort terminator vs alien? Låter mycket bättre än alien vs predator
1672830207301.png

Klart det finns. Dark Horse hade vad jag förstår alla tre licenserna och gjorde så många mashups de överhuvudtaget kunde.

Även med Stålmannen

1672830258474.png

och, som redan konstaterats, Judge Dredd.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Jag hade en massa bra idéer till Rollspelsdags som kanske skulle passa här:

Mörk Borg + The Office (eller någon annan workplace sitcom)
My Little Pony + Requiem for a Dream + splatterskräck
Dr Who + Supernatural + Lovecraft
Final Fantasy VII + CY_BORG
Final Fantasy X + Vindsjäl
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,189
Jag skulle vilja se en crossover mellan Doctor Who och Rick & Morty, där Rick och Doktorn tävlar i att vara mest dryg och besserwissig.
Rick&Morty-serien (serietidning, alltså) har med sin version av The Doctor i form av "Peacock Jones", som är ett interdimensionellt pervo. Han tar gärna med sig unga tjejer på "äventyr".

1672856785523.png
 
Last edited:
Top