Fantasi-crossover

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
En crossover är alltså när figurer från två helt olika filmer/böcker/serier möter varandra och upplever någon sorts äventyr tillsammans. Att Läderlappen och Stålmannen äventyrar tillsammans händer titt som rätt, liksom till exempel Spindelmannen och Våghalsen. Det är enkelt, för de ägs av samma förlag. Lite mer komplicerat har det varit när Stålmannen och Spindelmannen samarbetat, och Läderlappen och Våghalsen, men det har naturligtvis hänt, liksom Alien och Predator, Godzilla och King Kong, Cerebus och Teenage Mutant Ninja Turtles, Punisher och Acke!

Vilken crossover skulle du vilja se och varför?

Jag skulle vilja se en crossover mellan Doctor Who och Rick & Morty, där Rick och Doktorn tävlar i att vara mest dryg och besserwissig.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,935
Det hade ju varit awesome att låta Tolkiens karaktärer möta George R.R. Martins karaktärer! Idealism möter cynism! Orkerna, som är onda i Sagan om Ringen skulle typ se all skit de någorlunda hyggliga typerna i Martins böcker gör och bara ”Vad är ni för sjuka typer egentligen?!” 😂
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Standard edgelord svaret är att man vill att Blade ska krossa över till twilight universat...

Men hade det inte varit fett att se blade hoppa över till Buffys sunnydale. Han blåser på med sen muskelbil rätt genom kyrkogården och driveby dödar 100 vampyrer på nån minut. Samtidigt som buffy som av oförklarlig anledning (med tanke på att hennes hem,skola, träningsanläggning osv är knökade med vapen) enbart går med en liten träpåle och hamnar i en 5 minuters taekwondo match mot varenda vampyr hon möter.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,935
Gremlings VS predator
Jag vill se Macho mördar alien behöva jaga och döda grönadockor som förstör deras skepp ifrån insidan.
Det vore kul om Predator drack den där hjärndrycken från labbet i Gemlins 2 och fick sån där smart röst 😁
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,935
Jag tycker det vore najs om Häxmästaren av Agmar och Jamie möts. Häxmästaren skulle säga: ”Jag är typ näst värsta skurken och jag högg en hobbit i axeln, jag skrämde en kung så hans häst föll på honom och jag käftade lite med en krigartjej innan hon kuttade mig.” Jamie bara: ”Jag högg bokstavligen en kung i ryggen, jag knullade min syster, puttade en barn från ett fönster, fick en rätt hyvens kille fängslad och avrättad, mördade en helt oskyldig kille för att kunna fly samt lite halvt våldtog min syrra i hennes sons gravkammare. Och jag ska vara en av the good guys.” Och häxmästaren bara: ”Fy fan, ditt sjuka as!”

(Det är även på grund av följande fiktiva dialog ovan som jag har svårt för George R. R. Martins fantasy, men fattar de som gillar det 🙂)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Kingdom Hearts är redan en crossover av Final Fantasy och Disney.
Men nu när Sora är en spelbar karaktär i Super Smash.
Så hoppas jag Kingdom Hearts gör smash canon.
Jag vill ha en Dreamland värld för Sora att besöka i nästa spel.
Sora som interagerar med en Kirby hade varit så sött.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,089
Inget jag vill se. Men att man inte gjort terminator vs alien? Låter mycket bättre än alien vs predator
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Allvarligt, vänskap är magiskt. Mane Six skulle göra slut på alla krig i hela galaxen på tre avsnitt. Kejsaren skulle bli kompis med Slaanesh, Kaosrymdmarinsoldaterna börja chilla med gentjuvarna, etc.
Vänskap är heresy...

in the grim darkness of the 41:st millenium, there is only war
 
Top