Nekromanti Fallout 4

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Så Bethesda har lyckats (enligt mig) att göra den minst imponerande fallout trailern hittils, om man följer strukturen ab tidigare falloutspel är det inte nödvändigtvis dåligt, det enda falloutspelet som hade en riktigt bra trailer var väl Fallout 3.
Detta är inte en tråd om förhoppningar så mycket som det är en tråd om vad du vill ha för features i nästa falloutspel. Jag är en fan av dynamiska världar och random encounters, något som fallout 3 inte hade och New vegas bara var lite bättre på så det är vad jag skulle vilja ha.

Sist men inte minst, om ni känner till någon bra let's play på fallout 3 så är jag i behov av en, jag orkar verkligen inte försöka spela igenom det spelet igen.

/Luna Lovegood
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Vad jag vill ha kommer jag helt 100% garanterat inte få:

Jag vill ha ett Fallout som är turbaserat i strid och har isometriskt perspektiv snarare än det här förstapersonstramset. Jag vill helst ha en ganska linjär story men gärna med sidouppdrag som inte utesluter varandra. Jag avskyr "riktiga val" och att tvingas spela om spel bara för att jag vill se all content. Det ska gå att göra en megagigantisk 100%-playthrough om man vill det. Final Fantasyspelen, iaf de jag spelat, har varit bra exempel här på vilken sorts struktur jag skulle vilja ha.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Jag vill ha det exakt som Fallout 3 fast med mer av humorn från de gamla spelen + möjlighet att åka bil.

Caesar's Legion var ett jädra skämt och har ingenting i Fallout-universat att göra. Det sabbade hela New Vegas för mig.

EDIT: Ooooh Pancor Jackhammer också!!!
 

Fenhorn

Amatör på proffsnivå
Joined
5 Jun 2011
Messages
208
Location
Mariestad
Jag hoppas att de vad gäller karaktärsbygge kör mer som Fallout NW och inte kommer att köra som en Skyrim klon. Dock så tror jag nog att det blir en Skyrim klon vad gäller hur en karaktär är uppbyggd (Bethesda själva gjorde ju inte F:NW). Sedan så hoppas jag att de kör med en karaktärsstyrd värld så som i F:NW. Fallout 3 var ju en öppen värld i alla ära med en hel del att upptäcka men inte så många karaktärer värda att prata med. Sedan så kan man ju önska att de tillåter världen att vara föränderlig. F:NW är lite av det medan Fallout 3 (och om möjligt ännu mindre så i Skyrim).

En utav de bästa Let's Play jag har tittat på (och håller på att titta på då den inte är avslutad) är:

https://www.youtube.com/watch?v=IMaNCgyjVmg

Yogscast Wil är riktigt bra på att editera sina videos. Han bygger in dialoger och textuppläsning på ett riktigt bra sätt och dessutom så editerar han bort "tråkiga saker" så som köp/sälj och sånt. Länker går till hans nya serie - Fallout NW, men han har gjort andra Bethesda serier (förutom minecraftskräp) så Fallout 3 serier finns nog i hans lista någonstans.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Lite Off Topic men hur skulle jag behöva bära mig åt för att spela de gamla spelen (1:an, 2:an).
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Fenhorn;n95624 said:
Jag hoppas att de vad gäller karaktärsbygge kör mer som Fallout NW och inte kommer att köra som en Skyrim klon. Dock så tror jag nog att det blir en Skyrim klon vad gäller hur en karaktär är uppbyggd (Bethesda själva gjorde ju inte F:NW). Sedan så hoppas jag att de kör med en karaktärsstyrd värld så som i F:NW. Fallout 3 var ju en öppen värld i alla ära med en hel del att upptäcka men inte så många karaktärer värda att prata med. Sedan så kan man ju önska att de tillåter världen att vara föränderlig. F:NW är lite av det medan Fallout 3 (och om möjligt ännu mindre så i Skyrim).

En utav de bästa Let's Play jag har tittat på (och håller på att titta på då den inte är avslutad) är:

https://www.youtube.com/watch?v=IMaNCgyjVmg

Yogscast Wil är riktigt bra på att editera sina videos. Han bygger in dialoger och textuppläsning på ett riktigt bra sätt och dessutom så editerar han bort "tråkiga saker" så som köp/sälj och sånt. Länker går till hans nya serie - Fallout NW, men han har gjort andra Bethesda serier (förutom minecraftskräp) så Fallout 3 serier finns nog i hans lista någonstans.
Fallout 3 fanns, man måste bara se igenom alla hans Fallout 3 guider för han har helt skippat början. :/

Edit: han gör sin playthrough på fallout 3 genom att undvika mainquestet, så ehm, om jag ser igenom den måste jag ju spela igenom spelet iallafall. :(

/Luna Lovegood
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,977
Location
Ludvika
Ape of Wrath;n95625 said:
Lite Off Topic men hur skulle jag behöva bära mig åt för att spela de gamla spelen (1:an, 2:an).
Det finns något som heter "Fallout Fixit" som ska få dem att fungera. Jag lyckades genom att följa instruktionerna, så det kan inte vara så komplicerat. Men det var nått år sen eller två som jag prövade, så jag minns inte.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Rymdhamster;n95639 said:
Det finns något som heter "Fallout Fixit" som ska få dem att fungera. Jag lyckades genom att följa instruktionerna, så det kan inte vara så komplicerat. Men det var nått år sen eller två som jag prövade, så jag minns inte.
No Mutants Allowed har Hi-Res patchar till ettan och tvåan, och när jag installerade ettan för en vecka sen så behövdes bara det.

/Luna Lovegood
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,353
Location
Helsingborg
Ape of Wrath;n95623 said:
Jag vill ha det exakt som Fallout 3 fast med mer av humorn från de gamla spelen + möjlighet att åka bil.

Caesar's Legion var ett jädra skämt och har ingenting i Fallout-universat att göra. Det sabbade hela New Vegas för mig.

EDIT: Ooooh Pancor Jackhammer också!!!
Alltså. Rustningarna var lite over-the-top, men grejen att man i ett post-apokalyptiskt landskap emulerar forntida hjältar är ju en klassiker.
Caesar's Legion folk uttalar ju till och med Ceasar som det ska göras på latin (dvs Kaisar).
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Cybot;n95650 said:
Alltså. Rustningarna var lite over-the-top, men grejen att man i ett post-apokalyptiskt landskap emulerar forntida hjältar är ju en klassiker.
De här klassikerna har nog gått mig förbi då, har du lust att utbilda mig?
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,353
Location
Helsingborg
Ape of Wrath;n95654 said:
De här klassikerna har nog gått mig förbi då, har du lust att utbilda mig?
Tja. Det finns ju real-life förebilden där i princip alla efter Roms fall försökte emulera Rom.
 

Fenhorn

Amatör på proffsnivå
Joined
5 Jun 2011
Messages
208
Location
Mariestad
Ceaser's Legions stör mig inte så mycket. "Gänget" bildades utav två belästa herrar i en värld där i princip ingen annan är beläst. Det enda som stör mig i F:NW och F:3 är en del DLC, men de är ju som tur är frivilliga. Dessutom så är det ju ett litet skämt i sig med här - några killar runt vegas klädda i romarkläder :grin:
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,464
Ceasar's Legion är väl också mest ett stycke Las Vegasiana - Ceasar's Palace
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,977
Location
Ludvika
Legionen hade varit skitcool om de hade tonat ner det visuela, och bara kört på mentaliteten, strukturen och kanske namnen.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Peter;n95670 said:
Ceasar's Legion är väl också mest ett stycke Las Vegasiana - Ceasar's Palace
Fast den första planerade inkluderingen av Caesar's Legion som var innan Fallout 3 som det kom ut var påtänkt av någon, skulle inte inkludera Las/New Vegas, så det är knappast den motiveringen de är döpta efter.

/Luna Lovegood
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,043
Location
Sthlm
Alltså, legionens mentalitet och "superfarlighet" var ju det råtöntiga. Att de ser ut som romare med tallriksrustningar är ju fullgod popapokalyps.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,819
Ser mest fram emot mod toolsen :p Här ska byggas valv och post apok städer :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,977
Location
Ludvika
Jocke;n95685 said:
Alltså, legionens mentalitet och "superfarlighet" var ju det råtöntiga. Att de ser ut som romare med tallriksrustningar är ju fullgod popapokalyps.
Mentaliteten tycker jag var klockrent post-apokalyptisk-badguys. Rustingarna var ju superfåniga; hur jäkla många sportbutiker överlevde egentligen katastrofen?

Men överlag tyckte jag de där spelen lider av för mycket enhetlighet generellt sett. Jag kunde köpa det i de första spelen eftersom man helt enkelt inte såg några detaljer, även om redan FO2 började kännas tråkigt i det här i och med NCRs utbredning.
 
Top