Nekromanti Fallens *spoiler*

Major Boothroyd

Veteran
Joined
7 Oct 2010
Messages
171
Location
Bohuslän, Norge
Här är en personlig favorit till mannen bakom allt.

Rudolf Hess
Medlem av Thule Gesellschaft.
Brittiska underrättelstjänsten hemligstämplade hans filer till 2016.
Dom akter som hittills släppts har varit tomma vid öppnandet.
Ian Fleming insisterade på att Alastair Crowley skulle få förhöra honom.
Isolerad 46 år i fängelse.
Underrättelstjänsten påstås har varit närvarande vid hans självmord.
Hans fängelse revs efter hans död.

Vem behöver hitta på något när man kan använda sanningar och liten nypa rykten :gremgrin:

Undrar vilka som låg bakom händelserna den 10/5-41 kan det ha varit några spelare?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Alltså, jaaa... Hess, vilken fullblodsstolle... Jag måste aktivt hindra mig från att posta en länk till en yotubevideo med Pluton Sveas vackra hyllningsvisa. "Rudolf Hess, du lever för evigt i våra hjärtan... Rudolf Heeeess, kraften i din tro, övervann smärtan"


Nåja, helt klart en typ man utan större fantasi kan stoppa in i allehanda ockulta sammanhang. Hur kommer det sig att han blev så... knäpp mot slutet av kriget?
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Hess - yes. Det är ju på ett sätt schyst att han flyr från kaoset han skapat. Lite Frankenstein som tappar kontrollen över sin skapelse. Får göra lite bakgrunds koll på vem fasen han va egentligen.
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Hess föddes i Egypten och ville bli astronom. Veteran från 1:a världskriget och blev sedan ställföreträdande furher. Han beordrade bland annat att alla ley linjer i tredje riket skulle bli kartlagda. Blev sakta utmanövrerad av de andra kring Hitler.
En riktigt stark kandidat!
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Jag ser en "GM Guide to Fallens" växa fram här...
Vem skriver? Ingen som har ett timestop spell att sälja, så kunde jag hinna skriva nått på "The Player's Guide to O:FR"?
 

Major Boothroyd

Veteran
Joined
7 Oct 2010
Messages
171
Location
Bohuslän, Norge
Fallen kan fängslas och förvisas på jorden.
Men om de kan dö permanent i helvetet så har de helt klart motivation att ta sig därifrån.
Vet inte varför men kommer att tänka på rollspelare från helvetet. :gremwink:
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Självklart har du vårt förtroende. Kanske vore det läge att göra någon slags förteckning över vad var och en ska ta tag i och hur det ska användas. Kanske borde vi träffas och ha en genomgång, var i världen sitter ni? Själv sitter jag i Göteborg men är ganska ofta i Eskilstuna och Stockholm.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Hur har ni gjort med fallens som inte är i människohamn? Jag skulle tex vilja ha en krokodil med. Vad för förmågor kan den ha?
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Finns en sådan i Crickets and Crocodiles, bara att "låna", eller flera.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Kollade in den nu. Har faktiskt skummat äventyret förr! Bestämde mig rätt omedelbart att det där äventyret skall jag spela senare! :gremlaugh:

Jag typ...snor den. Jag får försöka knyta ihop storyn så att ditt äventyr blir bra i handlingen...om några år :gremlaugh:
 

Kaffe å Cigg

Veteran
Joined
8 Oct 2007
Messages
80
Tänkte introducera i min egen kampanj att det finns vapen som kan skada, eller t.o.m. förinta, fallens. Bland annat så tycker jag att det förklarar varför många (Hitler, Göbbels, m.fl.) begick självmord (då hamnar de ju i helvetet å har en chans att ta sig tillbaka en annan dag).

Vapnen i fråga skulle vara "legend-vapen" typ Excalibur, Mjölner, och så vidare.... Det kan ju bli lite trevliga "jakten på skatten"-äventyr för att få tag i dessa (dock ska inte RP veta om deras Fallen-Förintar-funktion, åtminstone inte till en början.

Man måste förstås se upp så att inte världen blir fullständigt nerlusad med legend-vapen....
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Jag har haft lite sånt i min kampanjserie, visserligen inte förintar, men mer skada mot Fallens, som t.ex en gammal mayakniv och ett indiskt "cricket bat".

Men idén med verkliga "slayer-vapen" är rätt cool, som inte bara dödar den nuvarande kroppen utan verkligen tar livet an en Fallen, på riktigt.

Kan tänka mig som du säger Excalibur, Robin Hoods båge, Wilhelm Tells armborst och lite annat mysigt.

Men som du säger, man måste verkligen undvika inflation i sådana vapen.
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Annars kanske man mer tänker sig formeler/substanser etc som dödar fallen. Typ nån olja som ska smörjas in på dem, eller ett glasklot som ska krossas mot deras panna osv. I nått gammalt äventyr fanns det även en krypta i ett specielt kloster dit man kunde släpa Fallen för att förinta dem.
 

Major Boothroyd

Veteran
Joined
7 Oct 2010
Messages
171
Location
Bohuslän, Norge
Tänker mer på att fallen genom ritualer binds i kroppar eller platser på jorden. Till exempel se på begravningsritualerna rörande vampyrer.

Annars kan man ju alltid skicka agenter till helvetet för att döda dem permanent.
 
Top