Nekromanti Fallens *spoiler*

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Jag har alltid varit för att det finns vapen som dräper fallens rakt av, men diskussionen här har faktiskt förändrat min inställning litegrann. Varför tog alla höga fallens livet av sig, var det inte risken att bli tillfångatagen och AVRÄTTAD som var grejen? Avrättningarna skulle ha dräpt dem i sin sanna form, de speciella vapnen bör dock ha någon funktion, annars går de inte att hota med. De flesta av dem är ju extremt smärttåliga. Kanske finns det ett par "one-shot" vapen som dräper dig rakt av. I min kampanj har de förmodligen skapats av Fallens och Änglar som jobbade på Atlantis, jämför med supernaturals colt-pistol som dödar ALLT med ett skott, men det finns bara sex kulor.

Annars kan man ju alltid skicka agenter till helvetet för att döda dem permanent.
De som skickas dit...skall nog inte ha så mycket hopp om att komma tillbaka. Det skulle tusan kunna vara en intressant avslutning på en hop våldsbenägna andebesvärjare :gremlaugh: De måste ju i princip ha kärnvapen med sig, vilket skulle vara en riktigt nice utveckling.
 

Kaffe å Cigg

Veteran
Joined
8 Oct 2007
Messages
80
Min ide med legend-vapen är att de innehåller formler/formaliserade ritualer eller liknande, kanske är det rentav så att "SKY-lings" själva valt att ta plats (permanent) i dem och därigenom utföra kraftfulla "mentala" attacker på Fallens de kommer i kontakt med, allt för att förhindra sina fallna släktingar från att förstöra ytterligare en värld.... Eller kanske för att förhindra Fallens från att återfå så mycket kraft att de kan attackera SKY (spånar).

Har väl snarast tänkt att legend-vapnen skulle ge otroligt mycket extraskada på Fallens, i stil med "25 extra skadepoäng, samt +3 på alla svårigheter (-3 i alla fv är enklare att hålla reda på)permanent", eller i alla fall tills de utfört ett visst antal rituella offer (till sig själva) kanske 3/skada.... dödas de på detta sätt så är de raderade för gott...
Allt detta motsäger ju dock inte att det även finns platser, oljor och/eller formler/ritualer för samma sak.

Man kan ju också tänka sig att pålning (som man i fornnordisk-/medel-tid utsatte kroppar för, för att förhindra gengångare kanske snarast låser anden/Fallen i kroppen som ett fängelse.....
Ja, se där... lite att fundera på....
 

Kaffe å Cigg

Veteran
Joined
8 Oct 2007
Messages
80
M. Bakunin said:
Har väl snarast tänkt att legend-vapnen skulle ge otroligt mycket extraskada på Fallens, i stil med "25 extra skadepoäng, samt +3 på alla svårigheter (-3 i alla fv är enklare att hålla reda på)permanent", eller i alla fall tills de utfört ett visst antal rituella offer (till sig själva) kanske 3/skada.... dödas de på detta sätt så är de raderade för gott...
Dock ska RP inte få springa omkring med dessa hur som helst utan de får (troligen) i uppdrag av organisationen att se till att föra hem ett visst objekt (vapnet ifråga), kanske kan de använda det i samband med uppdraget. Ska vapnet användas en annan gång är det endast på order uppifrån och med rätt antal blanketter de kan kvittera ut det från dess, kungliga, gömställe.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Jag gillar idén med ett byråkratiskt hinder i kampen.

Den här scenen är en favorit, kolla hela den äger, eller titta bara från 6:55

Allt i god ordning

Perfekt med tex pålning för att låsa fast fallen. Då blir det en schysst plot med demoner som suttit låsta i evigheter osv.
 
Top