Förvånande gräsrotsfinansiering

I mina fall är det att jag vill veta vad jag får för pengarna. Jag har inga "måste ha oavsett vad". Ibland blir jag lite avundsjuk dessa som är så oerhört peppiga på Kickstarters, jag känner inte riktigt den känslan för rollspel.
När det är några dagar kvar kan man se vad man får på de olika nivåerna och om jag tycker det är värt det.

Om man klickat i ”Remind me” blir man väl påmind med några dagar kvar? Många gör nog det och väntar in för att se vad som ingår med stretchgoals upplåsta.

Det är ju ett återkommande fenomen att kickstarters och allt vad de heter går snabbt uppåt i början för att sedan följas av en rätt lång stiltje och sedan en avslutande spurt. Pågående för Trudvang är inget undantag. Att massor av backare ligger i startblocken när kampanjen startar är ju rimligt men vad beror slutspurten på? Må så vara att det i Trudvang kom ut en ny addon för 98 kr men det kan ju orimligen förklara boosten i slutet.

Är det befintliga backare som uppdaterar sin pledge eller tillkommer nya i slutet som resultat av marknadsföring eller de som försökt stå emot men drabbats av fomo?
Jag har ibland satt kampanjer på "remind me" och så får jag ett mail när det bara är några dagar kvar - kan vara en sån grej?

Back