Förvånande gräsrotsfinansiering

Det är svårt att räkna på inflationens faktiska påverkan på folks konsumtionsmönster också, eftersom löner i olika sektorer ökar olika och inflationen slår olika på olika varor.

Det är inte heller säkert att det är samma personer som backat; någon som hade noll inkomst 2014 kan ha en medianlön idag och bestämma sig för att backa. Någon som hade medianlön 2014 kanske fortfarande har det idag men har fler familjemedlemmar och ett bolån. Några hundra personer är inte ett tillräckligt stort urval för att se om det finns en faktor som har en generell påverkan.
Tiden går ju, menar jag. 2014 var jag 23 år gammal, och idag är jag 23.

Men andra åldras ju lite mer har jag förstått.

Angående Eon specifikt. Mitt (högst subjektiva) intryck är att det spelet har en stabil bas av spelare. Och att intresset 2014 nog drogs upp av att det fanns få nya svenska rollspel vid den tiden, som så att säga inte föddes ur ett renodlat Eon-intresse.

Det är svårt att räkna på inflationens faktiska påverkan på folks konsumtionsmönster också, eftersom löner i olika sektorer ökar olika och inflationen slår olika på olika varor.

Det är inte heller säkert att det är samma personer som backat; någon som hade noll inkomst 2014 kan ha en medianlön idag och bestämma sig för att backa. Någon som hade medianlön 2014 kanske fortfarande har det idag men har fler familjemedlemmar och ett bolån. Några hundra personer är inte ett tillräckligt stort urval för att se om det finns en faktor som har en generell påverkan.
Absolut. Inflation slår inte lika.

Mest roligt med en fingervisning.
Känns ändå positivt att dom fick in relativt mycket och förhoppningsvis säljs det mer efter att böckerna finns ute och har recenserats.

Peppar peppar så kommer det fler böcker. Visst saknas det apsektböcker och sen hoppas jag personligen alltid på mer äventyr.

Back