Förvånande gräsrotsfinansiering

Bifur

Veteran
Man kan vänta in recensionerna och genom dem bilda sig en uppfattning om en given produkts kvaliteter.
Jo, så gör jag med ofta. Men, som jag skriver, anser jag att andras omdömen (recensioner) är en sådan annan premiss. Då är det ju inte heller texten som övertygar dig utan någons bedömning av den.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Fast har Whitehack a) sålt så bra då? och b) inte hackat sig in genom konceptet/inriktningen/nästan unik plats på svenska marknaden?
Whitehack är inte jättestort i Sverige, och definitivt inte så stort som Symbaroum eller Mutant internationellt heller, men det har så vitt jag vet sålt otroligt bra för att vara i princip helt utan marknadsföring. Och det har ett skitstarkt community som uppstått organiskt. För att vara ett supernischat spel helt utan bilder är det minst sagt fantastiskt.

pappa

Swordsman
Finns det en motsvarande uppställning där även utländska backare och engelska utgåvor räknas med? Vore intressant att se (ffa för att vi hade hamnat högre då :D)

Måns

Duck Champion
Finns det en motsvarande uppställning där även utländska backare och engelska utgåvor räknas med? Vore intressant att se (ffa för att vi hade hamnat högre då :D)
Finns en tråd om KS överlag med en lista. Seek and find! :)